chapter 6

204 23 2
                                    

jihyo terus menyepak tempat sulit jungkook dan lari ke taman di belakang sekolah untuk melarikan diri...dengan sekelip mata jihyo hilang dari pandangan jungkook yang buat buat sakit...sebenarnya jungkook tak sakit pon sebab masa kem tentera dia dulu... dia penah tarik batu besar yang diikat kat tempat sulit dia so dia tak rasa apa apa...(bayangkan citer Johny English)jungkook terus lari ikut jejak langkah jihyo yang lari ke taman belakang sekolah itu... lepas jer jungkook sampai dia taman belakang itu...dia nampak yang jihyo peluk seorang namja...jihyo peluk namja tu terlampau erat dan sekali gus membuatkan hati jungkook membara...dengan perlahan jungkook menghampiri tempat kejadian dan berdeham....

jungkook: ehem ehem ehem...

jihyo:(lepaskan pelukan) owh jungkook(blushing)

jungkook: kau lari dari aku and now kau peluk namja dari entah mana mana ni...

suga: korang pergi mana penat aku cari...eh ni sapa...

jungkook: tasha...

suga: owh tasha...tasha mana ni???

jungkook: tashapa shapa tah...ka jihyo aku baru gurau ngan kau tadi kau dah lari tapi dengan strange namja  ni...

???:hey...who you said strange...

jungkook: kau... asal sentap ke...

jihyo: can you guys stop it... yah jeon jungkook... why are you so weird today... kau benci aku kan...kau nak jatuhkan aku kan... kau bukan namja chingu aku pon... kau bukan sesiapa dalam hidup aku...kenapa kau nak kesah bila aku peluk strange namja ni pon...

jungkook: (sentap)

???: sentap ke cik abang...

suga: asal muka kau ni macam familiar ah...

???:kau tak ingat aku ke suga swag...

suga: suga swag sorang jer yang pernah panggil aku suga swag...jap... are you Luhan...

luhan: bingo...ingat pon aku...sampai hati kau tak ingat aku eh...

suga: yah luhan shi...jinja bogoshipeo...kau expect aku ingat kau yang tinggalkan aku selama 8 tahun ni...pergh berubah gila muka kau sejak duk U.S... 

luhan: heheheh...by the way... i'm Song Xi Luhan...jihyo's twin brother...(salam)

jungkook: ouh annyeong...i'm jeon jungkook...jihyo's enemy...

luhan: yah SONG JI HYO... sejak bila baby dah pandai berenemy enemy ni... tak baik tau tak... baby tau tak...halmeoni dulu selalu cakap kat oppa.."jangan bermusuh dengan sesapa dan jangan benci sesapa sebab nanti musuh kita tu akan jadi partner kita.."

jihyo: bwo...yah oppa...baby tak nak patner ngan dia...

luhan: kalau baby tak nak patner ngan dia jangan lah bermusuh ngan dia... lagipun oppa tak pernah ajar baby bermusuh ngan orang... 

suga: luhan luhan...perangai kau tak pernah berubah...selalu manjakan dongsaeng kau ni... 

luhan: of course...dia satu satunya dongsaeng yang aku ada... takkan aku nak belasah dia and layan dia kasar kasar...ko ingat aku macam ilhoon hyung ke...dah lah pemalas pastu suka pukul baby ku ni... kesian baby aku sorang ni(gosok kepala jihyo)

jihyo: ahh oppa...appo...(pegang kepala)

luhan: aikkk sakit...meh sini oppa tengok...

jihyo: tak payah lah sikit jer...baby pergi cafe dulu yer...(nak jalan)

luhan:(tarik tangan jihyo)Song Ji Hyo... sini... (cek kepala hyo) kenapa ada luka ni... sapa buat...

jihyo: t-tak t-tak der s-sapa pon lah...heheh...hyo t-terlanggar pintu kelas malam tadi...ehh semalam...

suga: sejak bila ko langgar pintu...bukan semalam kau seharian dengan aku ke...

jihyo: (pijak kaki suga...)heheh ko tak perasan lah tu...

suga: ahhh jihyo... appo...

jungkook: jihyo...kalau tak reti nak menipu jangan menipu... tak baik lah tipu orang...lebih lebih lagi oppa kau sendiri..lagipun oppa kau tu twin kau...confirm dia tau kau tipu dia ke tak.. betol tak hyung...

luhan: bingo...baby better you tell me who did this to you...

jihyo: eeeee korang ni tak membantu betollah...tak der sesapa lah oppa...

luhan: yang baby nak secret sangat ni kenapa... don't tell me that bastard doing this to you... follow me...(tarik tangan hyo)

jihyo: oppa bukan hyung lah...

luhan:stop defend that shit just because he is your oppa...

luhan menarik jihyo blok lama yang telah lama menjadi tempat lepak ilhoon dan geng btob nya...

luhan: YAH ILHOON HYUNG!!!!!!!!!!!!! SINI KAU...

jihyo: T_T

sungjae: ehhh luhan... kenapa jihyo nangis... ilhoon ada buat apa apa lagi ke kat hyo...

luhan: kalau dia tak buat apa apa kat jihyo aku takkan datang sini lah..dah sungjae kau pergi panggil hyung aku tu cepat sebelom aku yang naik datang kat dia...

sungjae: hmmm...YAH ILHOON!!!! NI ADIK ADIK KAU DATANG DAH DAH LAH TU MEROKOK...

luhan: bwo merokok...

sungjae: kau ni macam tak kenal hyung kau tu..bukan setakat merokok arak pon dia telan...

jihyo: ani aniya...oppa... ilhhon oppa tak minum lah mana ada dia minum...dia tak pernah minum depan jihyo...

sungaje: jihyo... tak baik tipu... 

ilhoon: kau nak apa setan...



I Am Tomboy!!! So What!!!Where stories live. Discover now