Tak září už je za náma a my se nacházíme v polovině října.
(aby vám nic neuteklo,tak se nic důležitého za ten měsíc nestalo)
Tento týden byl katastrofální.Celý týden se učíme na test z formulí,který byl z celé nové lekce napravovacích kouzel.K tomu musíme psát úkoly a učit se i do jiných hodin(to známe asi všichni).Jenže v pátek,v den testu na kouzelnické formule si Křiklan vymyslel,že si napíšeme lektvary.A protože jsme se na to nikdo ani nepodíval,dostali jsme všichni za 5 (až na Lily a Severuse,ti dostali za 1 jako vždycky).
Takže hned v pondělí píšeme test na lektvary znovu.A aby toho nebylo málo,jsme ještě ten den zkoušení z přeměňování.To znamená,že náš program na víkend byl jasný.Učit se,učit se,učit se.Ale abychom si to učení aspoň trochu zpříjemnili,tak jsme se domluvili,že v sobotu se sejdem u jezera a budeme se učit tam.
,,Fajn zítra ve 3 u jezera,platí ?¨zeptal se James.
,,Platí¨ odpověděli jsme mu všichni zároveň.
Když bylo teda všechno domluveno popřáli jsme si dobrou noc a šli jsme spát.
Sobotní ráno
Jako každou sobotu jsme si s Lily přispali.Tentokrát si přispali i naše 3 spolubydlící,což byli:Alice Stonesová, Lucy Bellová a Amanda Moodyová (dvojče Alana)
Krátce po půl 11 se vzbudila Amanda,která po chvilce vzbudila i nás.Když jsme konečně vyhrabaly z postele,tak jsme se oblékly a protože už na snídani bylo pozdě,museli jsme počkat až na oběd.Ale to nám nijak nevadilo.Po delší době jsme si s holkama zase sedly, a vyprávěly si co je u nás nového a co jsme o prázdninách prožily(ano od začátku září jsme neměly čas si to říct).Lucy nám vyprávěla jak byla se svými rodiči o prázninách u moře.Alice nám zase vyprávěla jak strávila léto po boku svého přítele Terryho Boota (Terry je studentem Havraspáru)a Amanda nám říkala o létě stráveném se svým bratrem.Když chtěla začat mluvit o svém létě Lily,přišel pro nás Remus,že už máme jít s něma na oběd.A protože se holkám ještě nechtělo,šli jsme s Lily a s klukama na oběd sami.
Cestou na oběd jsme potkali toho Zmiozelského otravu Snapea.Lily se sním dala okamžitě do řeči.A protože jsem věděli,že to bude na dlouho,tak jsme se od nich odpojili a šli do velké síně sami.
Neměla jsme Severuse nikdy moc ráda (ostatně jako všechny ze Zmiozelu ).Ale kluci, ti ho přímo nesnášeli.A on nesnášel je.Jednou za čas mu kluci vyvedli nějaký ten naschvál a to bylo něco na Lily.Vždycky se ho zastane a pak se s klukama nebavý.Je pravda,že to jsou většinou jen nějaké hlouposti,takže se dlouho na kluky nezlobí.Ale loni,když ho vlákali do té Chroptící chýše se s něma potom nebavila hooodně dlouho.Ono by to nebylo zas až tak hrozný,kdyby neměl zrovna Rem svou vlkodlačí noc(no ale to byl účel).Ještěže nám to Sirius řekl včas.Jinak by už mohlo být po Snapeovi.A já vám tu událost ráda popíšu...
Loni mu kluci dělali hrozný naschvály a Severus jim to náležitě vracel.Jelikož je Remus vlkodlak a aby mohl pokračovat ve studiu,tak se na úplňky musí někam uklidit(aby nikomu neublížil).Brumbál se rozhodl,že se bude schovávat do Chroptící chýše,která je pod vrbou Mlátičkou.Tak se tam Remus schovává už od prváku.Ale ten zmijozelskej čmuchal si všiml,že Remus někam jednou za měsíc zmizí a začal po tom pátrat.Pro jeho smůlu si toho všimli i kluci a Sirius dostal ten ,,geniální,, nápad.Když loni v listopadu Severus čekal na Lily u velké síně,že se půjdou někam projít,přišel k němu Sirius.Řekl mu,že pokud ho zajímá kam Remus pořád mizí a co tam pořád dělá,tak ať zaklepe hůlkou na jeden z kořenů vrby Mlátičky a ta ho potom pustí do Chroptící chýše.
,,Pokud tě to opravdu zajímá, tak tam v 9 večer buď¨otočil se na ,,podpadku,, a odešel. Severus zůstal stát na místě.Nemohl tomu uvěřit.Proč by mu to ten protiva Black řekl.A ještě pár minut nad celým rozhovorem přemýšlel. V tu chvíli si myslel,že je to jen další Siriusův hloupí vtip.Jenže...
Když se vracel z procházky do Zmijozelské věže,uviděl jak Remus v doprovodu madam Pomfreyové jdou směrem k vrbě Mlátičce.Severus je tajně sledoval a zjistil,že mu Sirius tentokrát nelhal.Rozhodl se tam tedy večer vydat a zjistit to Remusovo tajemství.
Bylo něco po třičtvrtě na 9 a my seděli ve společence.Řešili jsme naše obvyklé problémy,když Lily musela z ničeho nic jít k McGonagalové.A tak kluci začali vzpomínat na to, co už všechno provedli tomu zmijozelskékmu náfukovi.Najednou se Sirius začal vytahovat s jeho novým nápadem na vytrestání Severuse.Hned jak nám to dořekl,začal James na něho řvát,jestli je normální,protože to,že Remus je vlkodlak nesmí nikdo vědět(dokonce ani my to neměli vědět).Tak se tam dohadovali já se jen zvedla z křesla,podívala se na hodiny a zjistila jsem,že bylo za 5 minut 9.S hrůzou jsem se otočila a vložila jsem se do jejich sporu a začala jsem na ně řvát.
,,Kluci tak jste normální.Ten zmijozelskej moula je v pěkným nebezpečí a vy se tady dohadujete nad tím,jestli to zjistí.Ale než mu to dojde,tak už bude po něm.Tak budete tu jen tak sedět a hádat se dál nebo tomu moulovi půjdete zachránit život¨
V tu chvíli jim konečně došlo v jak velkém nebezpečí Severus je.
Vyletěli jsme z naší věže jako by do nás uhodil blesk.Utíkali jsme co nejrychleji to šlo.Když jsme přiběhli k vrbě,Severus už tam nebyl.Rychle jsem hůlkou poklepala na nejbližší kořen vrby a vběhli jsme dovnitř chýše.Slyšeli jsme hrozný řev.Utíkali jsme za tím řevem.Když jsem k nim doběhli akorád Remus držel Severuse za nohu a sekl do ní drápama.Kluci ho rychle popadli za ruce, já na Remuse poslala mdloby,ten na chvíli ztratil vědomí,my jsme popadli Snapea a utíkali sním rychle z chýše než se remus probere.Před vrbou už na nás čekal Brumbál společně s madam Pomfreyovou,McGonagalovou a Lily.Ty okamžitě popadli Severuse a vedli ho na ošetřovnu.My mezitím museli do ředitelny.Měli jsme z toho pořádný malér.Dopadlo to pořádným vynadáním,ztrátou 50 bodů za každého a k tomu celý měsíc školní trest:uklízet okolo Zapovězeného lesa .Plus se Lily s náma dlouho nebavila.Ani potom co jsem se jí to snažila vysvětlit,že jsem v tom s Jamesem nevinně.Když jsme se jí to snažili vysvětlit znovu,všichni 3,začala po nás řvát,že jsme ti největší nesnášenlivci na světě a odešla.Hned jak se po měsíci na ošetřovně Severus vrátil,byli jsme se mu omluvit (hlavně Sirius).Řekl,že už je všechno v pohodě a dlouho potom se nám vyhýbal.A chvilku na to nás vzala na milost i Lily.
No ale zpět do reality.
Hned po obědě jsem šla do knihovny,půjčit si knížku Tisíc kouzelných bylin a hub,která nám pomůže s učením do lektvarů.A protože už bylo něco po třičtvrtě na 3,šla jsem směrem k jezeru společně s Remusem.U jezera na nás čekal James s Siriusem a chvilku po 3 se k nám přidala i Lily,která byla se Severusem.Tak jsme roztáhli naši piknikovou deku,Lily donesla pár čokoládových žabek a pytlík Bertíkových fazolek,já vyčarovala konvici plnou čaje no a my se mohli dát do toho učení.Díky Lily jsem se to naučila celkem rychle,takže jsem jí potom pomáhala s klukama.Když se nám konečně podařilo Siriuse naučit poslední lektvar,pokračovali jsme v opakování přeměňovacích kouzel.Naštěstí jich v této lekci není moc a nebyli ani moc težký.Nejtěžší zaklínadlo,které jsme se museli naučit je Vera vertum (přeměnění zvířete v pohár), ale potom už to šlo všechno hladce.Ono naučit se zaklínadlo není samo o sobě tak těžký,nejdůležitější a nejtěžší je, to kouzlo provést správně.A když už bylo něco kolem 7 sbalili jsme deku a šli jsme na večeři.
K večeři jsme si dali jenom polévku na zahřátí a hned po večeři jsme se vydali do naší věže,kde jsme si popřáli dobrou noc a šli si lehnout.Protože zítra máme nabitý program.Musíme totiž s klukama na zápas, který hrajou proti Havraspáru a odpoledne nás zase čeká to otravné učení.Už aby bylo pondělí, a my už to mohli mít za sebou ....
ČTEŠ
Deník Jane Lockwoodové
FanfictionPříběh se odehrává za doby ,,slavných pobertů,,a popisuje poslední roky v Bradavicích studentky Jane a jejích přátel...