Žiadnej inej žene v čínskej histórii sa nedostalo toľko obdivu ako Mulan. Táto mladá dievčina je považovaná za stelesnenie oddanosti a poslušnosti k rodičom. Dávny príbeh o tom, ako Mulan vstúpila do armády namiesto svojho starého otca, je jednou z najdrahocennejších čínskych legiend, ktorá je obsiahnutá v každej čínskej učebnici.
Mulanin otec bol vojakom cisárskej armády a dievča vychovával ako chlapca. Od svojej matky sa naučila tkať a vyšívať, a so svojím otcom cvičila bojové umenia, jazdu na koni, lukostreľbu a šerm. Svoj voľný čas potom rada trávila čítaním otcových príručiek o vojenskej stratégii.
V tých časoch sužovali juh čínskej krajiny časté nájazdy kočovných kmeňov zo severu. Drancovali a zabíjali každého, kto sa im priplietol do cesty, dokonca aj ženy a deti. Cisár preto vydal nariadenie o vytvorení armády a povolal nováčikov z celej krajiny, aby nepriateľov pozdĺž severných hraníc potlačili. Podľa rozhodnutia sa mali registrovať všetci dospelí muži, čo zahŕňalo aj Mulaninho starnúceho a slabého otca.
Keď Mulan pomyslela na to, že by mal jej otec ísť do vojny, vedela, že by pravdepodobne zomrel, a navyše úplne zbytočne. Ale keď odmietne nastúpiť, bude označený ako zradcu vlasti. Mulanin brat bol ešte malý na to, aby sa zapísal do vojenskej služby, a tak sa Mulan rozhodla prezliecť za muža a ísť do armády namiesto svojho otca.
Spočiatku boli jej rodičia proti, ale Mulan si svoj zámer nenechala vyhovoriť. V stávke boli národné záujmy a oddanosť krajine bola pokladaná za nadradenú poslušnosti rodičom. Keď Mulan vyrazila na koni k hraniciam, jej rodina sa s ňou išla rozlúčiť až na kraj dediny. Aby Mulan neprezradila svoju skutočnú totožnosť, musela byť po celú dobu veľmi opatrná. Dávala pozor, aby nikdy počas dňa nezostávala pozadu za svojím vojskom a v noci spávala oblečená. Mulan sa učila veľmi tvrdo, zdržiavajú sa všetkých svojich ženských vlastností a potrieb tak, aby nikto o jej pohlaví nepochyboval.
V armáde slúžila celých 12 rokov a dostala niekoľko vyznamenaní. Akonáhle vojna skončila, cisár jej chcel udeliť pozíciu v štátnom úrade. Mulan ale odmietla a žiadala namiesto toho dobrého koňa, aby sa mohla vrátiť k svojej rodine. Jej želanie bolo vyhovené. Cisár s ňou poslal vyslanca, aby ju domov odprevadil.
Keď sa rodičia o jej návrate dozvedeli, boli veľmi šťastní a išli až za dedinu, aby ju privítali. Keď ale uvideli hrôzu naháňajúceho generála, ktorý k nim mieri, nespoznali v ňom svoju vlastnú, dlho očakávanú dcéru.
Mulanin brat na jej počesť pripravil veľkolepú hostinu a potom, čo sa Mulan upravila a prezliekla do svojich ženských šiat, bol to jej sprievod, kto zostal úplne ochromený. Neochvejný bojovník, s ktorým bok po boku dvanásť rokov bojoval, sa premenil na ženu.
YOU ARE READING
Fairy Tales &Quotes
RandomDnešná moderná doba je doba internetu a technológie. Rozprávanie príbehov na dobrú noc pomaly upadá do zabudnutia. No aj napriek tomu sa aj dnes nájdu ľudia, ktorí si radi sadnú so šálkou kakaa či čaju a s iskrami radosti v očiach počúvajú rozprávky...