Fang pun langsung pergi ke rumah Ying. Disana, Ying sudah tertidur. Saat Fang ingin memasuki kamar Ying lewat jendela, ia tidak sengaja menyenggol buku yang ada di tepi jendela. Ying pun terbangun.
"Siapa pula ni? Buat bising je." ujar Ying sambil mendekati jendela. Ia melihat bayangan rambut Fang.
"Hmm.. Ini mesti kerja si Fang. Aku akan kenakan dia." ujar Ying. Ia pun langsung pergi. Fang pun melihat ke dalam kamar Ying dan langsung melompat lewat jendela.
"Fyuh.. Nasib baik je aku tak ketahuan." ujar Fang. Tiba-tiba, lampu pun menyala. Ternyata Ying yang menyalakan lampu itu.
"Haa! Buat apa tu!? Kau nak mencuri ya?" tanya Ying.
"Eh, mana ada!" jawab Fang.
"Habis tu? Apa yang kau buat kat sini?" tanya Ying.
"Ehm, aku..."
"Kau mesti tengah pikir alasan. Cepat pergi dari sini atau aku akan belasah kau!" ujar Ying.
"B-baiklah, aku akan pergi!" jawab Fang sambil berlari keluar jendela.
"Hem, tau takut!" ujar Ying. Ying pun kembali tidur. Keesokan harinya kat sekolah...
"Aku hampir je berhasil semalam." keluh Fang.
"Oy, Fang!" teriak Ying tiba-tiba.
"Alamak...!" teriak Fang terkejut hingga ia jatuh dari kursi.
"Ish, kau ni! Buat aku terkejut je!" sahut Fang.
"Kenapa kau datang ke kamar aku semalam, hah?! Jawab!" bentak Ying.
"Hu, semalam nak bagi tau tak nak. Malah kena usir." ujar Fang dengan suara yang kecil.
"Ha?! Apa kau cakap?!" tanya Ying.
"Eh, aku cakap kalau semalam tu aku nak ambil barang aku yang tertinggal." elak Fang.
"Ye lah tuh. Tapi, kau kan boleh ketuk pintu luar dulu. Tak payahlah nak lewat tingkap. Ini mesti alasan kau! Yang aku dengar hanya alasan, alasan, alasan." jawab Ying.
"Eh, itu kata-kata aku lah!" seru Fang.
"Huh! Aku tak peduli!" jawab Ying.
"Fang, Ying, korang ni kenapa?" tanya BoBoiBoy yang datang bersama Yaya & Gopal.
"Ha-ah, kita orang tengok kau bergaduh je dengan Ying semenjak tadi." sambung Gopal.
"Ha? Bergaduh? Hehe, mana ada. Kita orang tak gaduh pun. Iya kan, Fang?" tanya Ying mengelak.
"Ehm, iya, iya. Tadi kita orang mengobrol je." sambung Fang.
"Baguslah bila korang tak gaduh. Korang ni kan kawan, mana boleh gaduh-gaduh. Tak baik." ujar Yaya.
"Hehehe, baiklah." jawab Ying.
*Bersambung...
KAMU SEDANG MEMBACA
Kisah Vampire Dimensi Waktu
VampireKisah dua kaum vampire yang bermusuhan. Kisah dua orang sahabat yang melawan musuh dari reinkarnasi masa lampau. Inilah Kisah Vampire Dimensi Waktu... (Bahasa: Indonesia campur Malaysia)