Di Xoxo HighSchoolAku sampai awal ke sekolah selepas di hantar oleh appa aku....jejak sahaja kaki ku di sekolah itu sudah ada yang dtg menghampiriku....aku tidak dapat menjangka apa yang ingin mereka lakukan dan apa bakal terjadi ke diri ku ini....
"eh budak baru....mana kau dapat baju sekolah ni eh....baju sekolah kita orang ni dh lah mahal....takkan kau anak orang kaya pulak.....ish"Orang kanan taeyeon iaitu tiffany audah menunjuk belangnya....apa yang aku hanya mampu buat ialah senyap
"haha....kesian kau...kalau kau tak suka dengan budak sekolah ni aku rasa baik kau beram"kata2 tiffany terhenti apabila seorang namja menggenggam lengannya.....dia adalah s.coups
"kau kalau rasa nak sekolah sini lagi baik kau tak payah melawan dan ikut aku ke bilik disiplin..."s.coups ialah pengawas kerana aku melihat dari segi pakaiannya pun sudah berbeza....dia menarik tiffany mengikutnya.....aku menghela nafas lega...tiba2 bahuku di paut oleh seseorang....aku menjadi cemas kembali....adakah nasib aku sama seperti tadi
"eh nama kau y/n kan....nama aku eunji yang ini naeun....kau dengan aku sama kelas...maybe kau tak nampak kitaorng semalam sebab kau busy kan dengan si baekhyun tu"Mereka senyum ke arahku....aku dapat rasa kan bahawa mereka ialah petanda yang baik.....aku menghela nafas lega sekali lagi.....
"haah....selamat berkenalan..."aku membalas senyuman mereka....mereka mengajak aku untuk masuk ke kelas bersama....sampai saja di kelas jalan aku di halang oleh ketua gangster iaitu baekhyun....aku menundukkan kepalaku...
"lambat kau sampai.....kalau tak semalam kau dah tercongok kat meja tu...apa lagi jalankan tugas kau"dia duduk sambil kakinya diletakkan di atas meja....manakala anak buahnya berdiri di sisi aku.....aku menggeleng kepalaku....eunji dan naeun ditolak masuk ke dalam....aku tahu mereka tidak boleh berbuat apa2....tanpa membantah aku turun ke kantin.....
Di laluan ke kantin
Aku terserempak dengan namja yang silent semalam...dia sedang menampal kertas di papan kenyataan patutlah tadi dia tiada di dalam kelas...aku ingin menegurnya tapi dia sudah menoleh....
"ada apa2 ke yang kau nak aku bantu"tapi aku pelik jugak bukan kah dia yang menyuruh aku mengambil begnya kenapa begitu cepat dia bertukar
"bukan ke kau yang suruh aku amik beg kau"aku menjawab pertanyaannya.....aku keliru dengan si baekhyun ni....
"kau salah orang....aku kenal kau pun tak nak suruh kau buat mcm tu"dia berlalu pergi......aku semakin keliru.....bajunya juga lain....kenapa tiba2 dia jadi pengawas sedangkan tadi bukan main dia punya jahat....
Di kelas
aku meletakkan beg baekhyun di mejanya....aku duduk di tempatku....muka pelik dan tertanya ku itu mendapattarikan seseorang...
"budak baru"dia menghentak meja ku menghentikan lamunan ku...."kenapa muka kau mcm baru lepas kena langgar lori pasir...berkerut gila"dia bertanya kepada ku....tapi aku cukup malas nak menjawab soalannya...."aku cakap dengan meja ke dengan orang"dia marah kerana aku tidak membalas pertanyaannya...
"wei jackson....tak cukup ke kekasih kau kat laman sosial tu yang ni pun kau nak ngurat ke"wendy memerli jackson.....tetapi aku masih dengan pertanyaan ku"eh kau ingat aku nak ke dengan kau...aku tahu kau jeles.....aku tanya je lah...aduhai.."dia kembali ke mejanya....tiba2 namja yang di sebelah ku tadi duduk di tempatnya....aku melihat mukanya tepat dan dia sememangnya baekhyun......mmg sah...
"eh y/n kau kenapa tengok muka jaekhyun mcm tu"joy memandang ku dengan muka yang pelik....dia pun pelik melihat muka ku yang tertanya itu..."jaekhyun?bukan"kata2 ku dipotong oleh wendy apabila dia menarik kerusinya ke mejaku...."nama budak baju pengawas ni byun jaekhyun.....yang kau dok sebut dari tadi byun baekhyun abang dia....ketua gangster...."akhirnya soalan ku dijawab oleh joy.....patutlah muka mereka sama....tapi perwatakan mereka membuat aku pelik tadi....
"eh jaekhyun kau tak penat ke krik2 je,lepastu menghadap buku yang tak menarik ni....kalau kau main fon kan lagi bagus....kau dengan y/n sama je suka no silent....tak faham aku"bebel wendy ke arahku dan jaekhyun....tetapi jaekhyun hanya senyap dan membaca bukunya.....tetapi aku mmg bertuah kerana dapat mendengar suaranya tadi....
#vote and komen
#mian kalau tak best
#mian kalau ada typo
YOU ARE READING
[C] ᴍᴀɢɪᴄ ʟᴏᴠᴇ
FanfictionY/N(Readers) terpaksa pindah ke sekolah baru.....atau lebih dikenali sekolah anak orang berada....dia adalah seorang yang nerd dan lemah...dia tahu dia akan dibuli lebih2 lagi apabila pelajar baru dan kebetulan dia nerd.... Di sekolah barunya dia be...