Seminggu berlaluCuti sekolah sudah habis....sekolah pun bermula lah....badan aku terasa malas dan berat untuk bangun dan pergi ke sekolah....tapi belum tentu bilik air aku jejaki....aku masih menyelubung badanku dengan selimut tebal aku.....omma aku mula bersuara....jeritannya dari bawah terdengar sehingga ke atas....tapi oleh sebab kemalasan mengetuai diri aku aku hanya membiarkan dan sambung tidur....kemudian omma aku maiin bersuara...dan akhirnya oppa aku mencelah masuk ke bilik aku
"eh puteri....aku ni nk tidur tau....aku ni penat belajar jauh2 balik ni nk rehat bukan nk dengar omma jerit2 panggil kau"....oppa aku memerli aku kerana aku diibaratkan seperti puteri di rumah itu.....aku menyelak muka ku yng terlindung oleh selimut..."kau faham tak perkataan malas....bila dh malas ngn kata nk gi sekolah bangun pun belum tentu tau"aku membalas kemudian selubung semula....dia menendang kaki aku....tetapi aku hanya biarkan....tidak lama dia terus keluar....tetapi orang lain pula muncul..."puteri omma ni mmg malas ke dh tak nak sekolah"omma duduk di katil aku.....aku tahu dia akan tunggu sehingga aku bangun....aku cuba bangunkan badan aku yng berat dan malas itu....senyuman terpapar di bibir omma....ia membuatkan aku makin rasa rajin tetiba...aku mencapai tuala dan menuju ke bilik air....
Selepas beberapa minit bersiap aku turun ke tingkat bawah....mulanya perut aku nak sarapan tetapi smeuanya musnah bila jam menunjukkan kul 8....aku mmg dah lambat....aku segera menyarung kasutku...oleh kerana aku tahu aku akan lambat aku menaiki basikal dan mengayuh dengan laju....sampai saja di pintu gate aku hampir ditahan....aku mengeluh kega kerana aku orang terakhir di bagi peluang oleh pengawas yang bertugas.....aku mengatur langkah aku ke kelas....tiba saja di kelas....semua meja sudah ada kertas....ya aku lupa yang minggu ni exam...san aku juga tak ulang kaji....mmg kosong lah kertas aku....
Selepas 2 jam
Selama 2 jam aku hanya renung kertas dan merenungnya berharap tembus danada jawapan tetapi semuanya suatu mimpi.....akhirnya guru menghampiri meja aku dan mengambil kertas aku yang macam takde jawapannya....aku mengeluh dengan perasaan takut dan rasa bersalah....aku tak pernah seperti ini....aku melihat ke arah meja baekhyun ianya kosong....aku rindu ingin melihat meja itu diisi....tiba2 perasaan itu muncul....
Waktu rehat
Aku duduk termenung di meja di kantin....aku melihat pelajar nerd beli makanan dan minuman dengan senang hati....aku gembira melihatnya....tiba2 taeyeon dan gengnya datang ke arah aku
"woi minah....aku nk kau jwb soalan aku"dia dengan segera mengajukan soalan....rakannya lagi dua memegang aku supaya aku tidak bergerak...."aku tahu kau yng cuba rampas namjachingu aku....sampaikan dia dh tak suka aku....dia benci aku...semuanya sebab kau kan..."taeyeon menengking aku....semua pelajar di kantin melihat aku dan dia...."untuk pengetahuan kau....namjachingu kau tu musuh aku...dan aku ni musuh dia...buat apa aku nk kat dia....dan mmg tak lah dia nk pandang aku sebab dia benci aku..."aku melawan kata taeyeon....aku lihat muka taeyeon kemerahan...aku tahu dia marah...."kau tu perempuan murahan sebab tu dia tak suka"taeyeon melepaskan kata2 nya ibarat tiada sesiapa di sekeliling.....tiba2 satu tamparan melekat di pipi taeyeon....taeyeon mengusap pipinya...dia menoleh dan orang yng menamparnya ialah baekhyun....aku begitu terkejut....
"aku tak suka kau sebab kau tu perasan cantik....perasan bagus....dan aku rasa kau yng perempuan murahan..."baekhyun menengking taeyeon....air mata taeyeon mengalir....baekhyun tiba2 menarik tngn aku berlaku dari situ....dia menarik tangan aku sehingga ke luar sekolah....aku melepaskan tangannya"kau giler ke tak betul....yng kau bakcup aku kenapa.....aku ni musuh kau"aku menidakkan kemahuanku....baekhyun mendekatkan mukanya"sebab kau buataku jatuh cinta kat kau...faham!!!"baekhyun menjawab selamba....aku geleng kepala....baekhyun menahan sabar....tiba2 bibirnya menyentuh bibirku....selepas dia melepaskan ciumannya aku menendang kakinya"asal kau tendang aku"baekhyun menggosok kakinya yng sakit"kau dh curi first kiss aku....aku tak sangka first kiss aku musuh aku sendiri....argh!!!!kau!!!!"aku menahan geram dan sabar....tetapi baekhyun tersenyum manja....
continue....
YOU ARE READING
[C] ᴍᴀɢɪᴄ ʟᴏᴠᴇ
FanfictionY/N(Readers) terpaksa pindah ke sekolah baru.....atau lebih dikenali sekolah anak orang berada....dia adalah seorang yang nerd dan lemah...dia tahu dia akan dibuli lebih2 lagi apabila pelajar baru dan kebetulan dia nerd.... Di sekolah barunya dia be...