Back Home

488 50 0
                                    


Keesokan harinya aku pulang ke rumah selepas mengetahui yng sakit adalah jaekhyun...aku berasa sangt sedih dan sakit hati selepas ditipu oleh mereka.....

Sampai di rumah

Aku disambut oleh keluarga aku yang menanti aku pulang.....aku terpaksa senyum walaupun dlmnya perit....aku gembira lihat mereka gembira..

Malam pun berlabuh

Aku menjamu selera dngan masakan rumah yng omma aku masakkan....aku makan dngn berselera

"makan tu cuba pelan2 kalu tercekik macam mana..."omma begitu risau tapi aku endahknnya dn ttp mkn dngn laju....

Sudah bertahun aku tidak merasa masakan omma aku....sudah semestinya aku makan dengan laju...

Selesai makan aku pun menuju ke dlm bilik...aku menghempas badanku ke atas tilam yng empuk itu...aku memeluk teddy bear yng diberi oleh oppa kpd aku

"Dh bertahun aku tak peluk kau..akhirnya dpt pun aku peluk kau....hihi"aku berckp sendirian sambil memeluk teddy bear itu...

Aku bangun dari katil aku dan menyelak langsir dan melihat pemandangan luar dar jendela....kemudian aku membuka laptop yang tersedia di atas meja....aku mmbukanya dan melihat isinya...ianya tak ubah walaupun dh 5 tahun aku tinggalkan dia....semua kenangan aku dari zaman sekolah rendah hingga lah aku berada di sana ada di dlm laptop ini...gmbr terbaru pun ada...sudah pasti oppa aku yng memasukkannya....

Aku menarik laci meja aku dn terpampang frame yng terdpt gmbr oppa dan aku di airport masa aku ingin belajar di luar negara....aku tersenyum....aku meletakkannya di sebelah laptop aku di ata meja belajar aku.....

Aku mengunci pintu bilikku dan kemudian melelapkan mata aku....aku menanti esok hari supaya lebih baik dari hari ni.....

[C] ᴍᴀɢɪᴄ ʟᴏᴠᴇWhere stories live. Discover now