PEMBUNUH ARTIS EPISODE 1

553 10 1
                                    

Pada suatu hari di konsert akedemi fantasia..seorang penyanyi bernama hazama sedang membuat persembahan untuk final...dia memukau orang dengan suaranya yang merdu...hazama hampir menamatkan persembahannya...selepas hazama selesai membuat persembahan...tiba tiba ade bunyi tembakan...hazama terus rebah...semua penonton menjerit ketakutan dan melarikan diri dari tempat itu...hazama terbaring di atas pentas sambil dibantu oleh orang di situ..

Orang 1 : tolong telepon ambulans dan polis cepat!!..dia mungkin boleh diselamatkan lagi...

Selepas 30 minit..ambulan dan polis pon sampai...hazama dibawa ke hospital..pihak polis sedang menyiasat kejadian itu..inspektor aniq dan inspektor aizat ditugaskan untuk menyiasat kes ini..

I.Aniq : ko rasa siapa yang tembak hazama??..kenapa dia nak tembak hazama??..

I.aizat : aq rasa kita takyah tau sapa yang nak tembak..kita kena tau dari arah mana dia tembak..aq rasa baik kita tengok balik rakaman persembahan tadi..

I.aniq : ok...boleh jugak...

Mereka pon menuju ke tempat simpanan kamera...

I.aniq : hai..saya inspektor aniq..(tunjuk lencana inspektor)..saya nak tengok rakaman tadi..sila bagi kerjasama...

Perakam : baiklah tuan...

Perakam itu menunjukkan rakaman persembahan hazama tadi...

I.aizat : tembakan tu terlalu laju lah...cuba ko slowmotion kan persembahan ni..

Perakam : ok baiklah..

Selepas mereka melihat video itu dalam slowmotion..mereka mendapati tembakan itu dari arah kanan dan dari atas...mereka terus menuju ke pentas semula dan melakonkan semula cara hazama berdiri..

I.aniq : arah tembakan itu dari arah kanan dan dari atas...

I.aizat : ha ah..

Aniq melihat belah kanan dari bawah sampai atas..

I.aniq : jap...ko tempat untuk audio tu...orang boleh duduk atas tu...jadi mungkin perompak tu tembak dari situ..jom pergi situ..

I.aizat : jom..

Mereka berlari ke bilik audio itu...sebaik saja mereka sampai..bilik itu bersepah...

I.aizat : eeeee...busuknya...

I.aniq : aq rasa bilik bersepah sebab dah lama tak digunakan..

I.aizat : mungkinlah..ehh..weii..ko tengok ni..ade telepon lah..

I.aniq : telepon sapa ni?..iphone 5 pulak tu...takkan lah perompak tu punya...

I.aizat : aq rasa perompak tu tertinggal dekat sini lepas dia tembak hazama..aq nak test on kan henpon ni...

Selepas aizat on kan henpon tu...aizat terus bukak gallery nya jika ade bukti yang kukuh yang boleh didapatkan...

I.aizat : ko tengok ni..ni gambar artis lah..ade emma maembong..nora danish...zizan razak dan kamal adli..semua artis dah meninggal dunia sebab dibunuh..gambar diorang ade pangkah x...cuma gambar hazama...wal doyok dan ruhainies jek takde pangkah x..

I.aniq : aq rasa gambar gambar ni ade kaitan dengan pembunuhan ni lah...aq rasa baik kita berbincang dengan bos esok...

I.aizat : ok...

Di satu tempat kawasan perumahan di tama raja ahmad...

Seorang lelaki misteri sedang tengok tv 3..

Pembaca berita di tv3 : hari ini telah berlaku kejadian tentang seorang penyanyi hazama di tembak selepas selesai buat persembahan...hazama berada dalam keadaan yang stabil di hospital..

Pembunuh artis : tak guna !!..aq ingat dia dah mati!!..takpe...aq akan selesaikan tugas aq malam ni jugak.....

Bersambung

PEMBUNUH ARTISWhere stories live. Discover now