Pembunuh artis itu semakin dekat dengan aizat...aizat semakin gementar..
PA : mana kau bersembunyi!!..
PA merasakan tiada orang dirumahnya dan berkemungkinan hanya fikirannya sahaja..
PA mahu keluar dari bilik itu..tiba tiba...telepon aizat berbunyi..
Kejut harimau yang sedang tidor
*ringtone henpon aizat*...Aizat : mampus lah aq..
Pa mahu melihat dari mana arah bunyi itu..tiba tiba siren polis berbunyi...pa terus melarikan diri ke tingkat atas tanpa sempat melihat aizat...
Aizat : fuh..nasib baik...
Aizat terus keluar dari bawah meja dan berjumpa dengan pegawai polis daniel..
Sambil hisap rokok daniel melihat sekitar rumah itu..
Aizat : terima kasih kerana datang..
Daniel : sama sama..nasib baik aq datang...kalau tak ko dah mati..
Di hospital
Aniq : kenapa aizat tak jawab call aq ni..takpelah..mungkin dia sibuk cari pembunuh tu..
Rupa rupanya yang telepon aizat tadi aniq...
Di rumah pembunuh itu...
Daniel menyuruh polis lain untuk mencari PA di atas...dua orang pegawai polis itu lari keatas untuk mencari PA..
Semasa 2 orang pegawai polis itu di atas..mereka nampak adr pintu terbuka..mereka berjalan ke arah pintu itu sambil memegang pistol..salah seorang polis masuk untuk memeriksa..
Tiba tiba dia ditarik oleh seseorang..tubuh polis itu ditikam beberapa kali..lagi seorang polis ketakutan dan cuba menembak PA..tetapi...pembunuh artis itu lebih tangkas dan sempat membunuh polis itu..
PA melarikan diri dengan cara melompat dari tingkap belakang
Semua polis di bawah terdengar jeritan di atas dan mereka segera naik..
mereka terkejut melihat mayat polis tadi..aizat menelefon ambulans untuk datang ke sini..rumah PA diawasi oleh beberapa pegawai polis..
Di tepi jalan..
PA : tak guna!!!...polis akan buru aq..takpe..aq akan menyamar!!..hahahaha
Keesokan harinya di balai polis..
Pegawai azzim : kita kena selesaikan kes ini cepat!!..kalau tak ramai orang akan mati!!
Aizat : betul tu..kita boleh guna maklumat yang ade dalam handphone dia..ade beberapa nombor yang saya call..salah satunya adelah mak dia..saya akan pergi ke rumahnya nanti...
Pegawai azzim : baiklah..kita akan tutup kawasan bandar ni supaya dia tak boleh lari..awak dan aniq akan pergi ke rumah maknya nanti..
Aizat : aniq??
Tiba tiba ade seorang lelaki berjalan menuju ke aizat..
Aizat : aniq!!!..ko dah sembuh..hahahah..gembira dapat jumpa ko lagi..
Aniq : aq dah kembali..sekarang ni..mari kita selesaikan kes ini..
Di rumah mak PA..
Aniq : Assalammualaikum..
Mak PA : Waalaikummussalam
Aizat : cik ni yang saya telefon kan?
Mak PA : ye..jemputlah masuk dulu..
Di ruang tamu..mak PA hidangkan minuman dan mereka mula berbincang tentang PA..aizat mencatat apa yang mak PA cakap..
Aniq : nama makcik siapa?
Mak PA : nama saya Rahilah..panggil saya Mak Lah..
Aniq : mak lah tahu tak mana anak mak lah pergi?
Mak lah : 2 tahun lalu..anak makcik yang pertama meninggal dunia..dia bunuh diri sebab tak dapat jadi artis..anak mak cik yang kedua tu marah dengan agensi artis sebab tak membenarkan abangnya menjadi artis..
Aniq : sapa nama anak makcik tu?
Mak lah : nama dia faiz..dia dah lari rumah..dia kata nak balas dendam kat semua artis yang menyebabkan abangnya tidak dapat masuk..
Aniq : apa salah artis artis tu?
Mak lah : artis artis kat tempat tu kata mereka tak perlukan orang baru..kerana abang dia tak bagus dalam lakonan..diorang ejek abang faiz sebab tak pandai berlakon..jadi faiz nak bunuh semua artis di agensi tu sebagai balasan..
Aniq : mak lah tak halang ke anak nak bunuh diorang..
Mak lah : mak cik dah cuba halang tapi dia ugut nak bunuh mak cik kalau mak cik kacau..makcik terpaksa biarkan dia..
Aizat : boleh kami tengok bilik anak makcik?
Mak lah : boleh
Mereka berdua pergi ke bilik faiz dan arwah abangnya..terdapat beberapa keping gambar ruhainies dan zizan razak..
Aniq : arwah anak makcik memang minat ngan diorang ke..
Mak lah : ha ah..tapi zizan ni dah meninggal dunia kan..sebab kena bunuh
Aizat : ha ah..kami rasa pembunuhan ini ada kaitan dengan faiz
Mak lah : makcik pon rasa begitu..kalau begitu..kamu mesti lindungi ruhainies..kalau ade apa apa terjadi kat dia..
Aniq : baiklah..aizat..nanti kamu telefon pengurus ruhainies..supaya kita tau jadual dia..
Aizat : baiklah
Aniq : baiklah mak cik..kami pulang dulu..esok kami datang balik
Mak lah : terima kasih kerana datang..makcik harap kamu dapat tangkap anak makcik...
Aizat : sama sama mak cik..
Disebalik pokok pokok hutan di depan rumah maklah..terdapat seseorang sedang memerhatikan mereka dari jauh dengan marah..
Bersambung
YOU ARE READING
PEMBUNUH ARTIS
ActionDua orang inspektor polis yang cuba menyiasat tentang kes pembunuhan artis artis..