Beberapa minit selepas wak doyok masuk kedalam klcc..i.aniq dan i.aizat pon sampai..
Mereka keluar dari kereta dan bertanya pada orang awam adakah wak doyok dah sampai...selepas mendapat jawapan dari orang awam..mereka pon masuk ke dalam..
I.aniq : kita kena cari dan jaga wak doyok secepat mungkin...kalau tak dia akan mati..
I.aizat : ha ah..
Mereka pon berjalan di sekitar pentas fashion week..
Tiba tiba..wak doyok kelihatan sedang duduk di atas kerusi di hadapan pentas...
I.aizat : tu pon dia..
Mereka menuju ke arah wak doyok..
I.aniq : assalam..saya inspektor aniq...dan ini inspektor aizat..kami ditugaskan untuk menjaga awak..
Wak doyok : wassalam..kenapa pulak..bukan ade orang nak bunuh saya pon
I.aizat : sebab ade orang nak bunuhlah kitorang jaga..
Wak doyok : hah!!?..korang biar betul..siapa yang nak bunuh saya?...
I.aniq : kami tak kenal dia..jadi kami gelar dia pembunuh artis..dia yang bunuh hazama....kami dapat telepon dia yang dia tertinggalkan...dia ade simpan gambar artis artis yang dia nak bunuh..sasaran dia sekarang ialah awak..
Wak doyok : oo..ok..baiklah..saya harap korang dapat jaga saya dengan baik...
Selelas 30 minit..fashion week itu bermula...ramai artis artis yang terkenal datang ke fashion week itu..
I.aniq : dari mana pembunuh tu nak tembak...
I.aizat : ntahlah...aq pon tak tau..
Tiba tiba..aniq memerhatikan seseorang yang pelik seperti sedang ketakutan...tiba tiba lelaki itu bangun..dia mengeluarkan pistol..
aniq yang perasan lelaki itu terus menolak wak doyok..lelaki itu tertembak perut aniq...semua orang terkejut dengan kejadian itu dan berlari dari situ...lelaki misteri itu nak lari tetapi aizat sempat menyuruh lelaki itu berhenti sambil memegang pistol..
I.aizat : berhenti!!..letakkan tangan di atas dan letakkan pistol di bawah..pengawal klcc terus memegang lelaki tersebut dan membawanya ke balai polis..
Aniq pula sedang cedera di bahagian perut..I.aizat : aniq..ko ok tak??..
I.aniq : sakit sikit...nanti dah dirawat aq ok lah...
Aizat terus mengangkat aniq dan membawanya ke klinik...
Wak doyok dibawa pulang dan fashion week itu dibatalkan dan akan digantikan pada minggu depan..
Di balai polis...
Pegawai polis azzim sedang menyoal lelaki yang nak tertembak aniq...
Pp.azzim : jadi..awak lah orang yang bunuh semua artis artis tu..
Lelaki : bukan..saya tak pernah bunuh sapa sapa..ade lelaki suruh saya bunuh..
Pp.azzim : lelaki?..sapa nama dia?..kenapa awak nak tolong dia?..
Lelaki : saya tak tahu nama dia..dia kata dia nak bagi saya rm 30 000 kalau saya dapat bunuh wak doyok..jadi saya tolonglah dia sebab nak duit..
Pp.azzim : kenapa awak nak duit tu?..awak nak dapat duit tapi dengan cara yang salah...awak pergilah cari kerja..awak tau tak..awak telah menyebabkan seorang inspektor kami cedera...
Lelaki : itu saya tak sengaja..saya kan nak tembak wak doyok..bukan dia...yang dia nak halang kenapa..
Pp.azzim : sebab tugas dia ialah untuk melindungi wak doyok...disebabkan kesalahan awak..awak akan di penjara 5 bulan...
Lelaki : apa!!??..
Pp.azzim : tulah..sapa suruh buat kerja yang salah..kan dan kena penjara...
Lelaki itu dibawa ke penjara..
Lelaki : aq harap pembunuh itu dapat ditangkap atau dibunuh!!..
Pp.azzim : memang kitorang nak tangkap dia..
Pp.azzim terus mengambil telepon dan menelepon i.aizat..
Bersambung..
YOU ARE READING
PEMBUNUH ARTIS
ActionDua orang inspektor polis yang cuba menyiasat tentang kes pembunuhan artis artis..