PEMBUNUH ARTIS EPISODE 5

130 6 0
                                    

Di taman raja ahmad...

Sebuah kereta polis datang...seseorang keluar dari kereta itu..

I.aizat : nampaknya memang inilah rumahnya(lihat alamat di telepon)...macam takde orang..baik aq cuba masuk...

I.aizat berjalan ke arah pintu..

I.aizat : assalam...ade orang tak?...sila bukak pintu..saya inspektor polis..sila beri kerjasama...

Aizat memusingkan tombol pintu...pintu terbuka..

I.aizat : dia lupa kunci pintu ke?...dia ade kat rumah tak?...baik aq cari bukti sebelum dia balik..

Aizat mencari bukti di semua tempat..tetapi tidak jumpa...tiba tiba dia ternampak satu bilik...aizat cuba masuk tetapi bilik itu berkunci..

I.aizat : pintu rumah tak kunci...pintu bilik kunci..lembab betullah pembunuh tu...

Aizat bercadang untuk menendang pintu itu...

Bam!!(bunyi pintu disepak)

I.aizat terus menekan suis untuk menghidupkan lampu..aizat terus terkejut dengan apa yang dilihatnya..
Banyak gambar gambar artis dilekat kat dinding...ade yang ditanda pangkah dan ade yang tidak...

I.aizat : berapa banyak artis dia dah bunuh ni?...aq ingat yang ade kat hp tu jek yabg dia dah bunuh..rupanya dah banyak...baik aq ambik gambar untuk bukti...

Tiba tiba bunyi pintu terbuka..pergerakan aizat terberhenti sekejap..

I.aizat : alamak..dia dah balik..baik aq sembunyi..(berkata dalam hati)

Aizat terus sembunyi bawah meja..

Pembunuh artis : kenapa lampu rumah aq terbukak?..

Pembunuh itu melihat sekeliling...dia merasakan ade orang lain dirumahnya..dia mengambil pisau di atas meja..

Pembunuh artis : baik ko keluar sekarang...aq tau ko kat dalam rumah aq...

Aizat dah mula takut..dia mengambil teleponnya dan messege pegawai azzim untuk menyuruh pegawai polis datang...

Pembunuh artis baru perasan yang biliknya terbuka..

Pembunuh artis : tak guna..dah ade orang masuk!..

PA masuk ke dalam bilik itu..dia melihat sekeliling..aizat terpaksa menahan nafasnya..

Pa berjalan untuk memeriksa jika ade orang lain...tiba tiba..PA berjalan ke arah meja tempat aizat sembunyi..

Aizat : tak guna...habislah aq kalau kena tangkap..

Bersambung

PEMBUNUH ARTISWhere stories live. Discover now