Part 4

53 3 0
                                    

WAKTU REHAT

No One P.O.V

Mereka berenam berjalan bersama untuk pergi ke kantin. Sepanjang perjalanan mereka hanya bergurau senda,usik mengusik,sakat menyakat dan macam macam lagi tapi Zana lansung tidak bersuara membuatkan semua berasa hairan " Zana,nape ni Zana tak sihat ke?' tanya Hana yang risau akan dongseng kesayangannya itu tapi Zana hanya mengeleng tanpa ada sebarang suara " Zana weayo ada orang buli Zana ke bia unnie belasah dia sebab buli dongseang unnie ni' kata Dila cuba memujuk adiknya " Taklah unnie takde siapa pun yang nak buli Zana' kata Zana lemah " Zana cuba Zana cerita kenapa Zana moody je harini,cerita kat kitorang' kata Xiu cuba mendapatkan penjelasan dari dongseangnya itu
Zana mengeluh sebelum menjawab soalan unnienya itu " Sebenarnya Zana dah terfall in love dengan namja dalam kelas Zana nama dia Suho tapi kan kita tak boleh nak bercinta sampai sumpahan yang halmeoni cakap tu tamat' kata Zana sedih
" Zana janganlah sedih kan kita boleh tunggu sampai sumpahan tu tamat' kata Xiu cuba memujuk dongseangnya itu. Zana mengeluh panjang sebelum dia membalas kata kata Xiu itu "Unnie memang kita boleh tunggu but the problem is kita tak tahu bila sumpahan tu tamat' kata Zana " Sebenarnya,unnie rasa unnie pun dah jatuh cinta dengan dudak kelas noona nama dia Sehun' kata Hana "Unnie pun dengan Beakhyun' kata Niya "Aku gan Nisya pun sama dengan Chanyeol Nisya pulak dengan D.O' kata kata Dila " Me to with Xiumin' kata Xiu " Takpelah walaupun kita tak boleh bercinta gan diorang dan buat diorang bahagia kita tetap boleh tengok diorang bahagiakan' kata Hana menenangkan keadaan " Dahlah,jom kita pegi cafe cepat nanti rehat habis pulak' kata Xiu "Kajja' kata Dila sambil menarik tangan kembarnya itu semua sudah tertawa melihat telatah dua orang kembar itu
#############SKIP###############
DI CAFE

"Unnie,jom teman Zana pegi beli makanan' kata Zana seraya menarik tangan Xiu " Ok,noona teman but wait a second' kata Xiu. Tiba tiba muncul satu suara menyapa mereka " Hai,Zana buat apa tu' tanya orang itu " Hai, Oppa' kata Zana " Hyung,hyung  kenal ke Zana ni siapa' kata Suho "Hyung kenal dia, dia dongseang kawan hyung' kata Beakhyun " Oh yeke' kata Suho " Hai Junmyeon' kata Zana sambil tersenyum nakal " Ish.. Kau ni kan aku dah kata jangan panggil aku Junmyeon' kata Suho sambil tangannya disilangkan ke dada " Alah lek ah Suho aku saje nak uji kau ni penyabar ke tak,macam Niya unnie' kata Zana sambil tersenyum . Tiba tiba Niya,Hana,Dila dan Nisya datang kearah mereka "Unnie,unnie gi mane tadi lama Zana tunggu tau tak dah lah tinggalkan Zana sorang sorang dengan Xiu unnie kalau kitorang kena culik macammane nanti unnie jugak risau...' kata Zana panjang lebar. Dila yang dari tadi hanya menutup telinga tanda malas nak dengar bebelan dongseangnya yang sorang itu " Ish,dah mula dah nenek ni membebel' kata Nisya sambil menutup telinga sama dengan kembarnya " Ok unnie tak kesahkan kalau Zana kena culik, nanti Zana suruh penculik tu culik Zana biar unnie nangis macam baby tak dapat susu' kata Zana sambil menjelirkan lidahnya pada Nisya " Well unnie tak kesah pun kalau penculik tu nak culik Zana and cakap gan penculik tu amik Zana terus pun takpe sebab kitorang dah tak sangup nak dengar  Zana membebel macam nenek kebayan' kata Dila pula " Ok, fine Zana tak cakap dengan unnie lagi pasni and jangan tegur Zana sebab unnie taknak dengar Zana membebel macam nenek kebayankan' kata Zana merajuk akan unnie nya " Alah Zana unnie mintak maaf  jangan la macam ni' kata Dila sambil memujuk adiknya. Semuanya yang lain sudah tertawa melihat gelagat dua beradik itu " Emm...Niya awak nak tak rehat gan kitorang' kata Beakhyun kepada Niya " Tapi saya kena rehat gan adik adik saya' kata Niya cuba menolak " Saya ajak awak gan adik adik awak sekalilah" kata Beakhyun tidak mahu mengalah " Tapi takpe ke' kata Niya " Alah takpe kan Suho' kata Beakhyun kepada Suho " Ok gak tu saya baru nak ajak Zana tadi tapi hyung dah ajak noona' kata Suho sambil tersunyum " Dah jom,nanti yang lain tunggu lama' kata Beakhyun seraya menarik tangan Niya dan terus berlari ke hujung sudut cafe yang menempatkan sebuah meja yang diduduki oleh sekumpulan namja " Jom Zana kita gi sana' kata Suho sambil menarik tangan Zana " Amboi ajak Zana je ke unnie dia kat belakang ni nak jadi apa' kata Nisya sambil bercekak pingang " Alah,noona pun ikutlah sekali,kajja nanti hyung marah saya sebab lambat' kata Suho lalu berjalan kearah yang sama gan Beakhyun sambil tangannya masih erat memegang pergelangan tangan Zana.

DI MEJA MAKAN EXO

"Hyung sape yeoja kyeopta sebelah hyung tu' kata D.O sambil menunding jari pada Niya " Hyung tu bukan Niya ke new student dekat kelas kita' kata Sehun pula " Yup ..ni budak baru tu' balas Beakhyun tiba tiba Suho datang bersama Zana " Eh... Suho anak siapa kau bawak ni' tanya Chanyoel " Ni budak baru dalam kelas aku lah hyung and dia ni adik noona Niya' jelas Suho " Cutenya dia macam teddy hyunglah ' kata Xiumin pula dan tak semena mena Zana blushing "I agree with you' kata Chanyoel  "Ish...hyung ni tengok Zana dah blushing' kata Suho sambil ketawa melihat Zana. Selepas habis sahaja percakapan Suho Hana,Nisya,Dila dan Xiu tiba di hadapan meja itu "Eh,sapa pulak lagi empat orang yeoja ni' kata Xiumin sambil menggaru kepala.
***********************************
So how best or not if the fanfic best please vote and comment

My Love From The Star [MALAY FF]Where stories live. Discover now