Freddy Fazbear to główny protagonista w pierwszej części gry, jak i w drugiej. Niektórzy twierdzą, iż stracił swoje miano w trzeciej oraz czwartej, na rzecz SpringTrap'a i FredBear'a. Dodatkowo przestał się wyróżniać od reszty animatronów. Jest także główną atrakcją w Freddy's Fazbear's Pizza z pierwszej części gry. Najprawdopodobniej pełni funkcję szefa nad Bonnie'm i Chicą. W zespole jest wokalistą, co można wywnioskować po jego srebrnym mikrofonie. Jest on brązowym, animatronicznym niedźwiedziem brunatnym o niebieskich oczach i piegach na pyszczku. Mimo wszystko podczas rozgrywki, z przyjaznego dzieciom robota zmienia się w bezlitosnego, żądnego krwi i zemsty potwora.
Fredddy, podczas dwóch pierwszych nocy jest praktycznie nieaktywny, dopóki nie skończy się nam energia. Gdy jednak tak się stanie, światło gaśnie, w lewych drzwiach pojawia się para świecących oczu należąca do Fazbear'a, a w tle słychać puszczany przez niego dżingiel. Jednak podczas trwania pozostałych nocy zachowuje się podobnie jak reszta zespołu ze sceny. Zaczynając od 3 nocy około 3AM lub 4AM Freddy zchodzi ze sceny jako ostatni. Na początku swojej wędrówki pojawi się w najbardziej zaciemnionym miejscu w jadalni. Poźniej przemieści się do toalet, gdzie będzie wychylał się zza damskiej ubikacji. Następnie przejdzie do kuchni, skąd czasami można usłyszeć jego melodyjkę. Przed ostatnią lokalizacją, gdzie można go ujrzeć jest Wschodni Korytarz, a ostatecznie przenosi się do jego rogu, zakrywając całą kamerę swoją głową.
Na Freddy'ego trzeba szczególnie uważać, ponieważ, gdy dojdzie do biura nocnego stróża, nie da się go zobaczyć w drzwiach. W przypadku napotkania przeszkody cofnie się w o kilka kamer, lecz nie podda się i starał się dopaść gracza. Zazwyczaj nie porusza się, gdy gracz go obserwuje. Zadanie to utrudnia jego skłonność do chowania się w ciemnośći.
W walce z Fazbear'em dużą rolę stanowi jego śmiech, dzięki któremu gracz może poznać położenie niedźwiedzia. Ta czynność pozwala na zaoszczędzenie energii, co jest ważne podaczas trwania cięższych nocy. Jeżeli usłyszymy jego śmiech pierwszy raz to oznacza, że zszedł ze sceny i pojawił się w jadalni. Gdy zaśmieje się po raz drugi to może oznaczać, iż przeniósł się do Toalet i tak dalej, lecz czasami przez błędy gry, nie zaśmieje się on, gdy będzie się przemieszczał. Za piątym razem jego śmiech będzie najgłośniejszy, co oznacza, że jest już przy drzwiach i należy szybko je zamknąć.
CZYTASZ
FNaF'owy Poradnik
De TodoWitam w poradniku dla fanów FNaF'a! Będą tu opisy poszczególnych części gier, jak i bohaterów. Reszty dowiecie się czytając, to coś zwane książką. *************************** Okładkę wykonała Zagubiona_Istotka, za co bardzo jej dziękuję.