ZOR

33 5 13
                                    

   Merhaba arkadaşşşım ! Naber ? Bugün seninle "zor" u inceleyeceğiz. Umarım bu bilgi ve düşüncelerimi ihtiyacın olduğu zaman kullanırsın <3

  NOT: BİLGİLER TAMAMEN KENDİ ŞAHSIM TARAFIMDAN ARAŞTIRILMIŞTIR. EKSİKLİLER VARSA ÖZÜR DİLERİM. YAZININ KEYFİNİ MEDYA İLE ÇIKARMAN DİLEĞİYLE ^^

     Zor, TDK'NIN* sıfat  sözlüğüne göre "Sıkıntı veya güçlükle yapılan, kolay karşıtı". anlamına gelmektedir. İsim sözlüğüne göre ise " Sıkıntı, güçlük, rahatsızlık". anlamına gelmektedir. Karşıtı ise "kolay , basit vb".dir. Kelime anlamı bakımından daha da derine inebilirim fakat genel kültür dışında işinize yarayacağını zannetmiyorum.--Tabii Türk  Dili ve Edebiyatı okumuyorsanız.--

  Harika ! Artık zor kelimesinin tam anlamını öğrendiğine göre , başlayabiliriz. 

   Neden zor kelimesini seçtim ? Açıkçası düşündüren kelimeleri severim. "Zor" kelimesi ise beni düşündürüyor ve bir çıkmaza sokuyor. Zor sevmek mesela, kimine göre güzel bir şey zor sevmek kimine göre ise bir takıntı ama birkaç kişi içinse geçmişten ibaret olmayan bir kavram. Bana göre ne olduğunu boş ver. Bu yazıda kendini bulmaya çalış. Zor sevmek... tekrar göz yaşı dökmemek için zor sevebilir bir insan. Ya da onu sevdiği kadar sevemeyeceğini bildiği için zor sevebilir insan.  Ama zoru sevdikten sonra ? Bunu anlatmak çok uzun. Başka bir bölüme saklayacağım. Çok daha düşündüren bir şey daha var ama, "zor sevilmek" . Bir kaç için  için zor sevilen birisi,zor sevenin tekidir.Çoğu insan içinse karakteri bozuk birisidir. Ya da ona göre çirkin.  Zor sevilen insan olmaya ne dersin ? Kısa bir süreliğine tabii ki. Denedin mi ? Zor değil mi ? 

   "Zoru başarmak". Sence zoru başarmak nedir ?  Bir dakika içinde kırk tava kıvırmak , yüzüne dövme yaptırmak, öğrenciler için ise matematikten yüz almak olabilir mesela. Zora aşık olmak, zoru başarmaktır , bana göre. Bazen ise aptallık... Sen ise zora aşık olan ile mutlu olabilirsin , ama aptal ile aşık olursun. Şarap tadında bir aşk, asla kalp tadında değil. 

   "Zor karar vermek". Sizler için takıntılı bir insan olabilir ama senin için olmak zorunda değil. Hepimiz hayatımızda zor kararlar vermişizdir.İskender mi yoksa kebap mı ? gibi kararlar olabilir. Şaka şaka. Ona söylemeli miyim, yoksa söylememeliyim mi ? Bu başlangıçta ki en zor karar olabilir. Belki başlangıcın en zoru ya da sonun en basiti. Kim bilir ?

   "Zor güvenmek". Belki de birçok kişi için en belirsiz dönemeç bu.  Bunu en zor dönemeç olarak görenlerin geçmişine bakmayın. Hele, "Senin için en önemli olan şey nedir ?" diye sorulduğunda, ilk önce hafifçe gülüp sonra "güven" diyorsa ve dedikten sonra hafif tebessüm ediyorsa... hiç geçmişe inme. Boş ver. Orada kalsın kelimeler. Zor güvenmek ha.... tıpkı kendimize güvenmek gibi...

   Zor kelimesi başka bir sözcüğün başına gelince beni çok düşündürüyor. Bilmiyorum. Sadece gökyüzüne bakıp düşünmek istiyorum. Bir yandan yanımda olsa dileği ile yaşıyorum. Bir yandan gökyüzü gibi uzak olduğu geliyor aklıma. Lakin sadece geliyor. Keşke gitse de ... Her gün aklımda, fakat bir selam bile vermiyor.

   Umarım bölümü okurken keyif almışsınızdır <3 Medya ile okursan daha da keyif alacaksın unutma :) Bir sonra ki yazı da görüşmek üzere. Yorum yapmayı ve oylamayı unutma heyy :D Öner de bak kitabı :)

 *TDK:Türk Dil Kurumu.

BULOGUMSUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin