Deel #3

212 9 0
                                    


De weekend was snel over en Louis was weer op weg naar school. Hij was nerveus maar ook nieuwschrierig te gelijk, want vandaag gaat hij voor het eerst bijles geven.

Hij had zaterdag gebowlt met zijn zus en haar vriendje, en op zondag gingen hij met zijn moeder en zus uit eten. Louis weekend was dus erg leuk, maar nu is hij niet normaal zeeniewachtig als the HELL. Hij ging Harry bijles geven in zijn huis, hij heeft gewoon echt geen zin meer in school.

De bel ging en Louis zat zittend in de klas ,wachtend op de leraar. Hij zat in de voorste rij, luisterend naar wat de leraar zei.

De dag ging sneller dan Louis dacht, ondertussen zocht hij in zijn tas voor wat papieren voor Mrs. Trainer bij zijn kluisje. Hij had de papieren vast maar opeens gooide iemand zijn kluisje dicht.

Louis sprong op en was gelijk bang, omdat Harry de gene was die zijn kluisje dicht smeet.

Hij keek Harry aan met angst, angst voor dat Harry Hem gaat slaan.

" dus wanneer wil je graag dat ik bij je ben?" Vroeg Harry plagerig met een grote glimlach

" w-wat?" Vroeg Louis, die de vraag helemaal niet begreep.

" wanneer wil je graag dat ik bij je huis ben? Vroeg Harry langzamer, die nog steeds staat te lachen... bah,,

" jij m-mag kiezen" antwoorde Louis.

" 5 uur dan" zei Harry en liep weg.

" Okay" zei Louis, meer tegen zichzelf..

Louis liep richting zijn huis maar vergat om zijn papieren aan Mrs. Trainer te geven. Hij geeft het wel een Andere keer.

Waarneer hij thuis kwam at hij zijn eten met z'n familie en maakte zich klaar voor het bijles geven aan Harry.

Vijf minuten voor vijf hoorde Louis een klop op de deur.

Hij liep onzeker naar de deur, en daar was hij. Harry lachte naar Hem. Louis gaf een teken dat hij naar binnen mocht komen. Hij liep naar binnen en deed zijn schoenen uit. " leuk huis." Zei Harry die onder tussen omzich geen keek.
" yeah"  antwoorde hij.

Toen de twee jongens naar boven liepen, kwam Lottie naar beneden gelopen. Ze keek naar beneden en liep snel veder.

Dat was raar... Ze negeerd nooit iemand.. Heeft Louis iets gemist?

Wanneer ze in Louis kamer kwamen ging Harry op Louis bed zitten, en maakte zichzelf comfortabel. " waar zijn je boeken?" Vroeg Louis Harry, en deed de deur dicht

" oh, ben ik vergeten." Zei Harry glimlachend. Louis liet het maar zitten en pakte zijn boeken.

Ze zaten allebei op Louis' bed;  niet te dichtbij,  en Louis begon met uitleggen van een paar makkelijk onderwerpen, Louis keek op en zag Harry op zijn telefoon.

" Harry let je wel op?" Vroeg Louis, Harry en keek hem aan. Hij mompelde een "ja "  en keek even naar het boek waar Louis naar wees en keek daarna weer op zij telefoon alweer. Louis liet het maar gaan en ging veder met af en toe een " mmm " van Harry.

" Harry , pleas let nou eens op" smeekte hij naar Harry.

" Hey wat is dat?" Vroeg Harry die het onderwerp veranderde en naar een foto van Louis' wees.

" dat is een foto van mij en m'n zus en m'n moeder." Zei Louis die een beetje geërgerd was.

Harry was even stil. En liep veder naar liep het bureau van Louis.
Hij pakte een ketting vast. " waarom heb je een ketting in je kamer? Is dat niet nogal meisjes achtig?" Zei hij met een spottend lachje.

" het was me oma." Antwoorde Louis en keek naar beneden. Louis had een ketting in zijn kamer, dus?! Hij gebruikt het toch niet! Louis en zijn oma hadden een speciale band..

" ahw, je bent zo type." Zei Harry gemeen en zette de ketting weer terug.

" zullen we gewoon veder?" Vroeg Louis.

" Okee" en hij keek naar het boek waar we mee bezig waren. Hij toonde eindelijk aandacht aan het leren, tot dat zijn telefoon ging en nam het op met een glimlach. Hij stond op van Louis' bed.

" Hey, wat is er aan de hand mate?' Zei Harry tegen de gene waarmee hij praatte. " oh, niks" zei hij na een paar secondes. Louis besloot om Harry nu wat ruimte te geven ondertussen dat hij met zijn ' Belangerijke' telefoon gesprek.

Louis liep naar de keuken en pakte water en rustte even uit. Harry is echt een handvol met werk, hij toont geen interesse, hij zit alleen maar op zijn mobiel..

" en, hoe gaat het ?" Vroeg iemand waardoor Louis uit zijn gedachten ging.
Hij draaide zich om en zag Lottie;" het bijna onmogelijk..." Antwoordde Louis en zuchtte diep.

" yeah, dat dacht ik al" zei ze en keek naar beneden.

" heb ik iets gemist?" Vroeg hij aan zijn zus.

Harry kwam opeens de keuken in en Lottie was weer weg,

" wil je misschien wat te drinken? " vroeg Louis aan Harry.

" nee, uhh eigelijk moet ik gaan" zei Harry en liep richting zijn schoenen om vervolgens te gaan.

" maar we hebben amper iets gedaan" antwoorde Louis, die keek naar Harry die al bij de deur staat.

"Ik weet. Mijn fout, maar iets is er tussen gekomen, doei" zei Harry en opende de deur,

" maar-". Probeerde Louis maar Harry was al weg.

Hij liep naar zijn kamer en ruimde zijn boeken op die op zijn bed lagen,

-------

Louis werd wakker rond 11 uur in de avond. Hij was vast in slaap gevallen. Hij ging opzoek naar iets te eten, en ging stilletjes naar beneden. Zijn zus en moeder sliepen al dus ja.

Hij nam daarna een douch en ging alweer naar bed. Louis wou het liefst bijles nu al laten stoppen. Het leek alsof Harry het helemaal niks uit maakte. Hij wet dat als Harry niet slaagd dat hij er geen Shit om geeft. Maar als Louis gaat stoppen met bijles geven, gaat Harry niet slagen en de directeur zou teleurgesteld zijn in hem , en dat is het laatste wat Louis wilt.

Als Harry geen aandacht geeft aan het leren op donderdag gaat Louis naar de directeur.
Misschien is hij nu een beetje dramatisch, maar Louis wilt gewoon geen tijd verdoemen aan iemand die er niks om geeft.

The Tutoring Secret. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu