Svět kde žijeme je plný věcí kterým nerozumíme a jelikož jsme zvědaví lidé přirozeně se snažíme tyto věci vyhledávat.To nás zavedlo k pozoruhodným věcem a vynálezům které jsme si nedokázali ani představit sto let zpátky.Přemohli jsme nemoce, stavěli k nebesům a dokonce stvořili mašiny, které nás mohly vzít za mraky ke hvězdám.
Kdyby nás a naše výtvory mohli vidět naši předci asi by nás zřeli jako bohy.Naše vnitřní zvědavost a chuť po vědomostech nás každopádně nevedla vždy k velikosti.Opravdové zlo a temnota byly nalezeny s ní v lidském dobývání za znalostmi.A obávám se, že to bude nakonec naše záhuba.
Neříkám to z pozice skvělého filozofa,který prostě seděl a dumal nad věcmi......ne.Říkám to protože jsem to viděl, zažil a byl toho součástí.A tento příběh je přesně takový případ...Událost o kterou se s vámi chystám podělit je pravdivá v celém rozsahu,PŘÍSAHÁM.
Mám pocit že tato informace dojde jen k hluchým uším, že fůra z vás věří že je to jen další strašidelný příběh k rozdávání husích kůží za kačku.Ale slibuji to není můj záměr ani smysl.Úděl a úmysl tohoto příběhu je jednoduše varovat vás co se plíží za závojem za...za tou oponou toho co vidíme, čemu rozumíme a čemu jsme schopni porozumět.Chci vám ukázat co vás čeká v temnotě, jelikož sám to nejsem schopen pobrat.To co vám převyprávím se mi stalo a mám žalostný pocit a strach z toho že se to stane znova....V roce 1971 ne tak známý vědec začal přípravy pro extrémně utajený projekt známý jednoduše jako: ,,The Harbinger experiment".(Harbinger je v českém překladu:posel, zvěstovatel či trošku takový archaismus Herold.) Titul vědci bych zanechal anonymní pro osobní důvody.Takže skrz zdi ho budeme přezdívat Cimrmanem.
Cimrmanovo pozadí je do roku 1971 nejasné.Prostě kdysi někde vyrůstal v Marry landu s podivnou touhou a fascinací z okultismu nadpřirozena.To z něj později udělalo vyvrhela mezi jeho vědeckými kolegy díky tomu jak se vysmíval a dodnes vysmívá společnosti a základní metafyzice.Cimrmanovy názory z jiného světa.(On byl prostě úplně mimo...jako myslím psychicky.)Nebyly však základem a Alfou Omegou proč byl odpadlíkem.To byly jeho metody, které ho odstřihly z kruhu druhů.
Totiž Cimrman byl tehdy velmi proslulí nemilosrdností a za morálními hranicemi chladnou krutostí.Nikdy ho nezajímaly následky pokusů a činů chtěl vždy výsledky za každou cenu.Hlavně pokud věděl že budou užitečné pro další výzkum.Byl.....byla to ta brutální nenasytnost a hlad po pravdě které ho dělaly obávaným mezi známými.A ti co ho znali no...ti se ho neděsili oni v něj věřili a pozorně následovali jeho práci.Takže je tahal s sebou ke dnu.Slovo zvěstovatel, posel to samo má záhadný a zastrašující nádech.Možná je to tím jak otáčí naše jazyky.Možná je to jednoduše spojené s tím projektem.Tak i tak to slovo s sebou vždy neslo určitou váhu a vůni záhuby.Což by dávalo smysl.Zvěstovatel má varovat a donést netušícím.
Nedokážu jsi představit Cimrmanův důvod dodání názvu pro tento experiment, ale v retrospektivě to pasuje perfektně vyloženě pro mně jelikož teď jsi na takového Harbingera- neboli posla zahraji.
Totiž Cimrman si vybral jen pár vědců.Mně jako jednoho z nich a řekl nám že budeme pracovat na něčem velkém, a že potřebuje lidi kteří budou držet důvěru (takže bobříka mlčení jazyk zazuby a na zip) a nebudou šířit drby a klepy jeho práci.Zatímco někomu z nás úplně nevěřil, věděl že jsme profesionálové.Z jednoho důvodu či druhého.Všichni totiž naléháme po zaměstnání.Pracoval jsem v místní klinice jako doktor, ale chytli mně když jsem kradl léky .A byl jsem okamžitě vykopnut, což na mně hlavně na mém resumé zanechalo špatnou známku.Takže práce se pak hledala blbě.Byl jsem navíc obyvatel Aljašky a bydlel jsem poblíž místa kde se experiment konal.Takže by se dalo říct že jsem byl vhodná, ideální volba.Jak si asi dokážete představit ihned jsem skočil po příležitosti.Bylo by těžké neskočit, když jsem viděl tu výplatu.
Najali si nás celkem patnáct.Někteří byli jeho kolegové z dřívějška, někteří údržbáři a pár jich bylo placeno jako osobní ,,ochranka."Já jsem byl jediná lékařská pomoc.A stále je pro mně docela zázrakem jak se mu podařilo zprostředkovat experiment, jako vyloženě kde prostě....kde sebral ty prachy!?
Kde sebral peníze, jelikož jeho financování se nezdálo úplně legální.Ale k tomu se dostaneme.Ať bylo legální či ilegální já jsem prostě ty prachy potřeboval.Takže když se na to teďka ohlížím je to volba kterou nyní lituji, ale rozumím proč jsem jí tehdy vzal.Nebudu tady mluvit v konkrétních částkách prostě stalo se co se stalo....přijmul jsem to.Jakmile Cimrman získal peníze, těžko říct kde je vybral/sebral využil je aby skoupil poměrně velký pozemek hluboko ve zmrzlé divočině Aljašky. Tam vybudoval betonovou strukturu podobající se bunkru a nemyslím si že by mu na to dali peníze na Kickstartru.
Vyloženě musel mít obří sponzory nebo kamarády na vysokých místech.Rozdíl od bunkru byl však ten že jeho cíl byl udržet jakékoliv potencionální poškození a nebezpečí vevnitř struktury .Spíš než držet ho venku jak vysvětloval.Byl to takový trezor který měl držel všechno uvnitř a nenechat to utéct.Většina budovy byla v podzemí což tedy na pohled dodávalo dojem že je komplex mnohem menší než se zdálo z venčí.Byl jenom jeden způsob jak vejít a odejít z chodeb a tunelů vyhloubených do podzemí.A to byl žebřík který vedl z betonového vrcholu ledovce (Což byl ten bunkr na povrchu-metafora.) do laboratorní sítě.
Jakmile šli všichni v noci spát tlustý kovový poklop zaklapnul, zapečetil a zakonzervoval vše od žebříku níž.Ohledně toho byl Cimrman velice striktní a přísný.No naštěstí jsme nespali tam dole.Nedaleko od vstupní budovy stála série dřevěných chalup, které sloužily jako pokoje pro Cimrmanův personál.Oproti bunkru na povrchu byl podzemní systém masivní.Byla to vyloženě pavučina.V centru komplexu byla kontrolní místnost.S ní byla propojená veškerá elektronika.Bezpečnostní kamery, světla a kontrola dveří.Konzole, monitory a počítače lemovaly zdi této velké komory sloužící jako jádro a srdce.
Od kontrolní místnosti vedly tři chodby.Jedny dveře k menší místnosti za takovou dlouhou chodbou, která sloužila jako ošetřovna.Další k takové menší kavárně.Zde pracovníci odpočívali, dávali si pauzu od práce...No poslední dveře takové zase bych nejlépe přirovnal pavučině chodeb.
V chodbách začal být komplex extrémně děsivý a tajuplný.Opravdu z nějakého důvodu byly postavené jako matoucí bludiště plné intrik.Například slepé chodby, kruhy.Byla to extrémně podivná ....katakomba.Pokračování příště.