Cimrman byl velmi paraonoidní že mu někdo ukradne nápady a vezme si kredit za úspěch, takže fakt strážil si to v hlavě.No kdybych věděl jaká je pravda za projektem než sem se podepsal asi bych to převážil.Plat dobrý, ale to co se v té pevnosti dělo....on nám nesvěřil nic dokud jsme nebyli uvnitř a pochybuji že když jsme se tam pod žebříkem všichni sešli, že by nás nechal jít.Od toho momentu se to nezdálo už moc dobrovolné, legální či vůbec bezpečné.Viděli jsme příliš, a tak dokud se nedozkoumá není odchodu.Upsali jsme se ďáblovi.Stejně jako Cimrmann protože byl takový ,,Faust".
Jak už jsem zmínil Cimrmann měl věrnou posádku ochranky.Ač byla věrná jemu, nebo výplatě...prostě držela s ním.
Na experimentu se podílely tři subjekty všichni byli místní a každý z nich byl naveden do projektu pod záminkou a důvěrou že se budou podílet na neškodné studii efektu izolace na lidskou mysl.Nikdo z nich nečekal že je zavřou do jedné místnosti a naplní je démony.
První subjekt byl mladý muž pravděpodobně v nutné nouzi peněz a tak se nabídnul.Vypadal dost nezaměstnaně, možná byl i na ulici.Druhý subjekt byla žena od pohledu se zdála jako feťačka...či tak něco.No třetí a poslední subjekt byl starší muž, tulák typoval bych.Jednu věc měli všichni tři společnou, neměli rodinu ani přátele kteří by je hledali.Zkráceně...nikomu nebudou chybět a proto byli vybráni na projekt jelikož nebudou působit problémy,když se něco zvrtne....
Experiment oficiálně nezačal do roku 1987 což znamená 16 let po originálním oznámení.Tehdy Cimrmann pravděpodobně pracoval na svém sérum.
Byl jsem horlivý a dichtivý po penězích a tak sem se těšil na začátek a vyrazil do komplexu tak rychle jen jak to šlo.Dorazil jsem o týden dřív než se subjekty přihlásily a měsíc než to vůbec začlo.Tak i tak jsem tam nebyl první,totiž když jsem přijel, na místě už byl Cimrman,jeho kolegové a ochranka. Ale dalo by se řícit že jsem tam byl první komu něvěřil.Zbytek zaměstnanců dorazil tak týden před počátkem.Eee....byla hodně znatelná ,,trhlina" mezi těmi co dorazili jen prostě pro prachy hádejte kdo?...(já)...a jeho následníky, kteří byli výhradně horliví jen po experimentu a možná i po Cimrmannovi, brali ho za génia.
15. října 1987 bylo vše připraveno...subjekty zapečetěny v místnostech, kamery, světla a reproduktory plně funkční a personál usazen.Čas přišel a experiment započal....