Nog steeds verlegen zat Meta weggedoken in een hoekje van de hut terwijl Hurley de zwaardvis op verschillende wijzen klaarmaakten, zodat Raimon wat te eten had. Een meisje met zwarte haren kwam naar haar toe en ging naast haar zitten. 'Hallo!', zei ze vrolijk. Meta schoof wat op en mompelde iets in de trant van 'hoi'. Het meisje wierp haar even een vragende blik toe, tot Hurley plots een bord onder Meta's neus hield. Er lag gegratineerde zwaardvis op. Langzaam bewegend pakte ze het bord aan.
'Misschien als je wat eet dat je meer durft.', grijnsde Hurley. Hij woelde haar haar door elkaar een ging weer aan het werk. Meta knikte zachtjes en begon te eten. Het meisje begon weer tegen haar te spreken.
'Ik ben Celia, wie ben jij?', lachte ze.
'Meta.', antwoordde ze kortaf. Het was al iets luider dan ze haar gegroet had. Maar haar verlegenheid bleef nog wel even, ze had nooit tegen iemand anders gesproken dan haar teamgenoten.
'Voetbal je?', vroeg ze. Meta knikte zachtjes. 'En vind je het leuk?' Weer knikte ze. Een bruinharige jongen mengde zich in het gesprek.
'Dat is geweldig, toch? Laten we samen eens voetballen!' Hurley werkte dat idee tegen.
'Meta is nog niet erg goed, Mark, ze is nog volop aan het leren.'
'We zullen niet te hard gaan.', probeerde hij nog.
'Nee bedankt.' Meta keek op van haar bord, recht in we ogen van de bruinharige jongen. 'Ik voetbal liever met Mary Times.'
'En wat als je nu... voor Mary Times speelde, maar tegen ons?'
'Nani? Nee bedankt. Ik wil niet onderuit gaan als de eerste de beste.', zuchtte ze. 'Ik speel nog niet zo lang, weet je.'
'Maakt niet uit. Als je valt zijn wij er om je op te vangen.', beaamde de jongen die Mark heette.
'O-oké dan...'
Opgedragen aaaaan XxFaylinexX omdaaaaaat ze geweldig is. Tis wel kort... Noemen ze dit een cliffhanger?
JE LEEST
Feel the Sea
FanfictionInazuma-fanfic over een meisje dat wegloopt van huis en terecht komt bij Mary Time, het team uit Okinawa met Hurley Kane als een van hun verdedigers.