Bab 25

6.1K 334 28
                                    

Apapun berlaku.. jangan benci Iskandar.. because he will be heroo.. huhuhhuu..

"Humaira.. kau?" Sungguh dia gembira dapat melihat wajah sahabatnya yang dirinduinya. Sungguh dia tak sangka, Humair di hadapannya. Dipeluk erat sahabatnya itu.

"I'm here". Ujar Humaira membalas pelukan Elfira.

"Ehem, sorry mengganggu". Ujar Iman. Pelukan terlerai. Humaira tersenyum.

Usai Farhan mengazankan anaknya itu, dia kembali meletakkan di katil baby yang disediakan.

"Thanks honey". Ujar Farhan lalu mencium pipi Elfira.

"Biy, malu lahh". Kata Elfira sambil memukul bahu Farhan. Farhan ketawa kecil.

"Thanks honey". Ejek Iman. Humaira mengetuk kepala Iman.

"Jangan usik lahh". Humaira mengeleng kepala. Iman mencebik. Cemburu.

"Cerita kat abang, macam mana Maira buat El terberanak?" Tanya Iman. Farhan ketawa kecil.

"Meh aku cerita.. Di saat aku dan isteri kesayanganku elok berbual mesra mengeratkan hubungan, tiba tiba.. ada seorang wanita yang agak tua datang dan menyapa kami lalu duduk di sebelah isteri kesayangan ku ini. Isteriku sungguh terkejut melihat hantu wanita tua itu lalu terberanak". Ujar Farhan. Elfira mengeleng kepala. Iman tersengeh jahat. Scary.

"Wanita tua tu bini aku err?" Tanya Iman. Farhan sudah scary gila melihat wajah Iman. Humaira pula mencebik.

Dan mulalah aksi kejar mengejar antara kanak kanak riang bernama Farhan dan Iman.

Uwek uwek.. bayi menangis. Mereka terhenti.

"Abang, tengak dah nangis. Stop be like childish". Marah Humaira lalu mengambil bayi itu ke arah Elfira.

"Okey, fine.. El, apa nama baby kau?" Tanya Iman. Elfira tersenyum sambil menatap wajah baby itu.

"Muhammad Fahrian Isyraf binti Muhammad Farhan Asyraf". Ujar Elfira. Farhan tersenyum.

"Kau bila lagi Im?" Tanya Farhan.

"Secepat mungkin". Ujar Iman sambil menjeling ke arah Humaira yang bohong bohong tak dengar.

"Okey la, kau keluar jap Iman. Aku nak susukan Fahrian kejap". Kata Elfira.

"Okey la.. kitorang balik dulu. Esok kitorang lawat lagi err." Pinta Iman lalu keluar dari situ.

Di dalam kereta, suasana sunyi sepi sebelum Iman memecahkan suasana itu.

"Why you look like moody?" Tanya Iman. Humaira mengeluh.

"Kalaulah sayang tak accident.. pasti anak kita hidupkan." Keluh Humaira. Iman memberhentikan keretanya di sisi jalan.

"Kenapa ni sayang". Humaira mengeleng kepala.

"Nothing.." kata Humaira. Iman memegang bahu Humaira.

"Jangan fikir la. Ada hikmah di sebalik ini. Mungkin kali ini bukan rezeki kita. Kita cuba lagi ya". Ujar Iman. Humaira mengangguk lemah.

"Jom kita pergi lawat Umi Urmah.. lama tak jumpa umi". Ajak Humaira. Iman tersenyum lalu mengangguk.

"Okey". Iman meneruskan perjalanannya.

"ASSALAMUALAIKUM ". Jerit Humaira tidak sabar. Rindu betul dengan uminya itu. Terfikir pula adakah abangnya masih hidup? Means hidup seperti dahulu lagi. Hehehe... (jangan kecam saya)

"Sayang, bergegar rumah sayang jerit macam tu. Loceng kan ada. Apa gunanya letak loceng kalau tak guna? Memang salam tu baik tapi lepas umi keluar kan boleh bagi salam. Ni terjerit jerit boleh mengganggu ji....." kata kata Iman terhenti apabila Humaira kembali menjerit.

Mr Vs Miss InstaFamous✔Where stories live. Discover now