Bab 33

5.9K 312 1
                                    

Baru seminggu hubungan Humaira dan Iskandar, satu rahsia besar terbongkar.

"Hey Is.. pandai kau ambil hati budak nerd tu. Haha, padam muka budak tu kan, mesti dia sedih giler bila kau putus dengan dia nanti". Sinis kata kata Harris. Ya, Harris Rayyan adalah budak paling jahat di sekolah. Dia memang terkenal dengan sikapnya yang kuat membuli dan berdendam. Maklumlah, anak gangster.

"Tapi Riss.. kau tak kesian ke kat Mai tu? Aku rasa kesian la kalau kita buat macam tu". Ujar Iskandar.

"Weh, kau pahal duk nak kesian ke budak tu. Atau kau dah jatuh cinta dengan budak tu? Tolong la wei, dah la selekeh, gemuk pulak tu. Takkan sesuai langsung dengan kau. Bayangkan kau kahwin dengan dia? Like seriusly, aku tak dapat bayangkan beb". Harris ketawa terbahak bahak.

"Tapi dia ada perasaan". Ujar Iskandar.

"Kalau kau nak persahabatan kita putus.. kau teruskan dengan kesian kau tu." Ujar Harris. Benci membuak buak kepada Humaira itu masih ada. Disebabkan Humaira lah, ayahnya dipenjara. Ya, papanya lah yang membunuh mama Humaira, iaitu Tengku Nadia.

Teringat kata kata papanya sebelum dimasukkan ke penjara.

"Riss.. kalau papa masuk penjara, kamu harus balas dendam kepada keluarga Tengku Aqil. Papa dah bunuh seorang ahli keluarga mereka dan papa nak kamu cari Humaira Natasha. Anak kepada Tengku Aqil dan Tengku Nadia. Ingat, keturunan itu lah yang buat kita hidup merempat".

Harris menggenggam penumbuknya.

"Tengku Aqil juga yang bunuh mama kamu Harris. Dia telah rampas kebahagian dan kekayaan kita. Buat hidup mereka merempat Harris. Ingat. Ketuailah kumpulan gangster FlyTwo. Bunuh mereka. Balas apa yang sudah mereka buat dekat kita".

"Humairaa.. aku janji akan buat hidup kau merempat hingga akhir hayat kau." Bisik Harris smbil tersenyum jahat.

End fashback...

Iman memndang isterinya itu. Masih kaku. Selepas sahaja Iskandar memutuskan hubungan, dia terus pergi ke London untuk sambung belajar dan dari sana lah dia berubah.

"Sayang, takpe kalau sayang tak nak cerita". Ujar Iman kesian. Elfira dan Farhan hanya jadi pemerhati.

Elfira memang dijemput ke sini kerana dia sekolah sebulan di Universiti Humaira. Katanya sementara menunggu untuk ke London. (Jangan keliru)

"Hai Maira.. remember me? I tak percaya pula yang you ni dah cantik. Well, dah berpurdah." Sapa seseorang. Humaira tersentak. Iman pula hanya memandang orang di hadapannya. Tangan Humaira ketar. Iman sedar akan itu lalu memegang erat tangan Humaira.

"Harris". Satu patah sahaja yang kluar dari mulut Humaira.

"You ingat I? Brovo.. jadi you masih ingat ke apa yang you dengar? Opss.. I rasa you dah siasat kut semua tu." Iman keliru. Humaira kaku.

"Why you kaku macam ni? Relex, I tak sekejam papa I or mybe akan jadi macam papa I. You tahu kan papa I masuk penjara sebab apa? Ouh, I juga tahu yang papa you, Tengku Aqil tu tak bagitahu you sebab apa mama you mati? And I sekarang tahu, yang you dah tahu tanpa pemberitahuan papa you kan". Sinis kata kata Harris. Elfira menunduk. Dia juga tidak berani memandang Harris. Wajah gangster kan. Memang menyeramkan walaupun wajah Harris ni handsome juga.

"Iman.. jom balik". Ajak Humaira ketar. Iman memandang Harris dan Humaira silih ganti.

"Ouh.. you mengandung kan? Will be mother. Tahniah. Ouuu, Iman Adrian, CEO Syarikat IA Holding.. your husband Mai? Be fun before you all die". Perkataan di belakang diperlahankan. Humaira masih mendengarnya. Harris sudah berlalu. Humaira sudah lemah. Air mata yang ditahan tumpah jua.

"Mai". Terkejut Iman melihat Humaira menangis teresak esak. Dan akhirnya Humaira pengsan tidak sedarkan diri. Kelam kabut Iman dan Elfira membawa Humaira keluar. Dari jauh Harris memerhati tersenyum sinis.

IMAN mundar mandir di pintu wad kecemasan. Elfira pula duduk diam kaku.

"El, boleh kau cerita.. apa yang terjadi sebenarnya". Tanya Iman. Elfira memandng Iman lalu memulakan bicara.

"Dulu, Mai ad hubungan dengan Iskandar. Is tu kawan baik Harris dan Harris merancng untuk sakitkan hati Humaira. Is mainkan perasaan Maira seleps sahaja Mai sudah jatuh cinta sepenuhnya kepada Is. Pada suatu hari tu, Mai terdengar perbualan Harris yang menyatakan tentang arwah mama nya. Sebenarny arwah mama Mai dibunuh oleh papa Harris yang kini di penjara seumur hidup. Mai takut dan terkejut. Dalam ketak..." kata kata Elfira terhenti pabila Iskandar menyampuk. Iskandar datang dengan Hawa.

"Dalam ketakutan, pada hari yang sama.. Mai jumpa aku. Belum sempat Mai terangkan pada aku, aku telah sakitkan hati dia. Aku bagitahu di semua perancangan. Mai kecewa. Patah hati. Sedih. Dalam satu hari dia dapat berita yang mengejutkan. Jadi dia lari ke London. Di situ lah Mai berubah dan siasat tentng kematian arwah mamanya. Dan sekarang Harri muncul kembali. Aku yakin ini memberi kesn yang mendalam bagi Humaira. Tambah pula dengn keadaan kandungannya". Ujar Iskandar. Hawa mengangguk. Iman terdiam. Baru sekarng dia tahu betapa peritnya hidup Humaira.

"Jadi mama Maira dibunuh?" Tanya Iman.

"Ya, papa Harris berdendam dengan papa Maira kerana papa Maira merebut projek yang amat besar daripada Syarikat papa Harris. Tambah pula dengan kebenaran yang diulas Tengku Aqil bahawa papa Harris terlibat dalam rasuah. Hidup papa Harris hilang sekelip mata. Semua harta disita. Sebenarnya Harris sepupu Humaira. Papa Harris tu abang kepada papa Mai". Terang Elfira. Iman mengangguk. Dia terfikir.

Mama Mai dibunuh?

Ohh.. mama Maira dibunuh. Harris balas dendam? Woww.. tunggu bab seterusnya guys.. maaf jika ada kesalahan. Tq sudi baca. Vote and comment.

Mr Vs Miss InstaFamous✔Where stories live. Discover now