Hay iedereen hier is weer een nieuw hoofdstuk, als jullie nog een aantal namen weten voor verder in het verhaal zou ik dat graag willen weten, ook achternamen. al vast bedankt. veel lees plezier.
‘Kom laten we Chii gaan bezoeken.’ oppert Aya. ‘Oké, maar ik wil voor het donker weer thuis zijn,’zegt Candy ‘want ik had afgesproken om foto’s te maken samen met een jongen van zijn hond.’ ‘Ja, natuurlijk zijn we voor het donker thuis. Je weet wat er gebeurt als ze dan buiten is als engel...’zegt Juna. ‘Nou laten we gaan, anders komt er niets meer van.’ zegt Sakura. Ze vliegen naar beneden en fietsen weg van het Hemelhuis. 'Kunnen we niet beter wat spullen van huis halen, stel dat we moeten overnachten dan kunnen we niet zonder spullen zitten.' zegt Juna. 'Goed idee, Juna' zegt Candy. Ze fietsen allemaal richting hun eigen huis en pakken daar een rugzak met spullen in. daarna fietsen ze naar Chii’s huis. Als ze daar aankomen, zegt de moeder van Chii, dat Chii van streek was door wat ze had verteld en was weg gerend richting het bos. ‘En ze is nu nog steeds niet terug!?!’schreeuwt Aya. ‘Nee, ik ben zo ongerust.’ zegt de moeder van Chii bezorgt. ‘Kom laten we gaan. We hebben geen tijd te verliezen. Kijk maar, het schemert al.’zegt Juna en rent al weg. ‘Wat heeft u eigenlijk gezegd waardoor ze zo van streek is?’ vraagt Candy. Chii’s moeder vertelt in het kort wat ze had verteld. ‘Dank u wel.’zegt Aya. Als de moeder van Chii de deur heeft dicht gegaan en ze hun niet meer kan zien, pakken Aya, Candy en Sakura de onyx hanger aan hun ketting en veranderen in engelen en vliegen weg. Als ze Juna in hebben gehaald zeggen ze dat ze het besten kunnen vliegen.
‘Wat was dat?’ Zegt Chii tegen zichzelf. ‘Ik moet maar snel een beschut plekje vinden, want het is al aan het schemeren.’ Chii pakt haar onix steen hanger en veranderd in haar licht engel en vliegt weg om een beschut plekje te vinden. Na ongeveer 20 minuten en drie keer in een boom te zijn beland vind ze een kleine opening van een grot. Ze land voor de opening en verandert terug, vervolgens kruipt ze door de ingang naar binnen. Ze zoekt naar een zacht plekje om te slapen, maar vindt deze niet. ‘Misschien kan ik nog wat takken vinden, want dan heb ik op zijn minst een vuurtje voor de warmte.’ Ze kruipt weer naar buiten. Na tien minuten zoeken komt ze terug met armen vol takken. Ze legt de takken op elkaar en haalt het doosje lucifers uit haar tas. Ze haalt een lucifer langs de zijkant van het doosje en de lucifer ontbrand gelijk. Ze goot de brandende lucifer op het vuur. Ze kijkt naar buiten en ziet dat het donker is. ze kruipt naar het vuur toe. Ze gaat zitten, trekt haar knieën op en slaat haar armen er om heen. Ze kijkt het vuur in en zegt: ‘Sorry, mama.’ Chii valt vervolgens in slaap.
‘Ik zie haar niet, het regent te veel.’ zegt Sakura. ‘We moeten landen anders worden onze vleugels te nat.’ dit was Candy. Zo gezegd, zo gedaan. De vier meiden landen en veranderen terug. Juna haalt een klein ijzeren staafje met een knop uit haar zak. Ze drukt er op en het verandert in een groot zwaard. ‘Zo hier mee kunnen we sneller tussen de bomen door.’ Juna slaat vervolgens een paar takken kapot. ‘Misschien kunnen we een klein hutje bouwen voor de overnachting?’ vraagt Aya. De andere meiden knikken instemmend. Juna hak stukken hout en geeft aanwijzingen waar zo nodig. Candy en Aya houden de stukken hout op de goeie plek, terwijl Sakura ze vast bind met touw. Met ongeveer anderhalf uur en discussies later waren ze klaar. De meiden gaan het hutje in. ‘H h het isss t t te m m minste d d droog.’ zegt Juna klapper tandend. ‘Ja, maar ik vries hier haast dood.’ zegt Aya bibberend. ‘Zeur niet zo, Aya want anders mag je buiten in de regen gaan slapen.’ zegt Sakura, op haar tenen getrapt door het weer. ‘Nou ik weet niet hoe het met jullie zit,’zegt Candy snel om van onderwerp te veranderen ‘maar ik ben moe.’ Ze kijkt alle moeien en verslagen gezichten stuk voor stuk aan. ‘Laten we maar inderdaad gaan slapen, want moe heeft Chii niets aan ons. We kunnen toch niets doen met deze regen.’ zegt Sakura gapend en draait zich om en valt in slaap. De rest volgt gauw.
JE LEEST
Nymph's boek 1 Vleugels
FantasyDit boek gaat over dat Chii er achter komt waarom haar moeder van haar vader is gescheiden. En waarom ze nooit meer naar hem toe mag. Komt ze er achter waarom haar vader zo is? Zal haar moeder het ooit met hem bij leggen? Haar vriendinnen staan voor...