Mustafa Kemal nam-ı diğer ATATÜRK .Evet haklısınız 'ATA' tartışmasız abartılı bir lakap veya sözde
soyadı.Osmanlı İmparatorluğu'nun Selanik kentinde 1881'de doğmuş ve yerel, dini ardından babasının isteği ile batılı tarz eğitim veren bir mektep de eğitimini devam ettiren bir çocuk.Selanik kentinin kozmopolit yapısından dolayı milliyetçiliği benimseyip ırkçılık seviyesine getirmiş ve zıvanadan çıkmış Rum çeteler yüzünden şehirde asayişi sağlamak için sürekli Osmanlı askeri orda devriye geziyordu.Bundan etkilenen Mustafa asker olmaya karar verir.Mustafa Kemal'in gençliğinin ilk ve ortaokullarda öğrencilerin aralıksız kafasına çekiçle çakılan çocukluk ve gençlik dönemi bundan ibaret.Bu anlatılanların ardından hemen asker olur ve çeşitli görevlerde bulunur.Haklı olarak okur düşünür ve politik zekasını geliştirmeye çalışır.Ardından 1. Cihan Harb'inde çeşitli cephelerde çarpışır ve kahramanca zaferler kazanır.Bunlardan en meşhuru Çanakkale Cephesi'dir ardından en çok bilinenlerden Trablusgarp Cephesidir aslında kimi çevrelerce Mustafa Kemal'in aslında dindar olup bu cephede harb ederken şehit düştüğü ve yerine Yahudi bir şahıs geçirilmiştir.Şahsi düşüncem olarak bu iddiaya doğru yahut yanlış olduğunu söyleyemeyeceğim ama biraz zor bir ihtimal olduğu çok net.Neyse bir çok cephede çarpışan Kemal Paşa harbin nihayete ermesi sonucunda parçalanan Osmanlıdan kalan bir bölgeyi kendi egemenliği altındaki milletle can ve başla savaşarak ülkedeki işgalcileri kahramanca geldikleri gibi gönderdi.
Ardından muhalefet kabul etmeyen ama dünyanın en demokratik hükümetini kurdu ve yönetti.İşte Cumhuriyetimizin kuruluş hikayesi.Halkı 1000 yıllık dilinden örf ve adetlerinden alakasız bir sistemle yönetmeye başladı.Mustafa Kemal'in baş yancısı İsmet İnönü denen şahıs 1928 yılında yapılmış olan harf inkılabını kendince şöyle yazıyor 'Harf inkılabının yapılma sebeplerinden biride İslam Dünya'sı ile olan bağlarını kopartmak,geçmişle olan köprüleri yıkmak ve yeni çıkan kitapları denetim altına almak için yapıldığını belirtmektedir.Bunu Kemalist ve benzeri yapıların mensupları İsmet İnönü 'nün 'HATIRALARIM' kitabı cilt 2 sayfa 223'de bu bölümü rahatlıkla bulabilirler.Baş yaveri bile bu denli kendini kaybetmiş bir kişinin kendisinden ne beklenir onu da siz okurlar karar verin...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Osmanlı Dönüşü
Historical FictionDönüşün ilk 3 bölümü halkın ayaklanma düşünme ve gerçekleri görme zamanı gelmiş geçmektedir..