Senaste offret var förra veckan. Det talas aldrig om det längre, för det är… obegripligt och det känns som om människorna tror att något inte existerar endast för att man inte pratar om det. De har fel, såklart. Och nu hade 23 personer fallit offer för anledningen till tystnaden. När det handlade om 5 personer, endast 2 månader sedan, var det i allas munnar. Men för varje offer blev det tystare och nu är det ingen som pratar om det. ”Det”… som om det vore en sjukdom eller något annat. Men det är inte det. ”Det” är inte något… det är ”någon”. Det är det som skrämmer oss alla mest. Någon. Någon i denna stad. Vemsomhelst… I början trodde polisen att det handlade ett flertal mord som råkade sammanfall, men efter 4 mord insåg man att det inte var en plötslig brottslingvåg, utan en enskild person eller grupp. En seriemördare. Polisen gjorde inget annat än att försöka utreda brotten, samtidigt som hela staden låg de i öronen att de skulle jobba snabbare. Men det var inte enkelt, för det fanns inget system. Seriemördare brukar handla efter ett motiv. De har en viss typ av offer, eller åtminstone lämnar de ett visst spår. Denna var annorlunda. Han eller hon gjorde ingen skillnad mellan könen, heller verkade ålder inte spela någon roll. Det kunde vara allt från en liten flicka till en åldring. Allt från en hemlös till en av stadens främsta affärsmän. Det var det som gjorde det så skrämmande. Vemsomhelst kunde vara nästa offer. Det enda som egentligen tydde på att det var samma person eller organisation bakom var bristen på spår. Det fanns inga DNA spår, vilket i och för sig var nästintill omöjligt. Fingeravtryck saknades likaså. Offren hade dock dött på samma sätt – våld, inga vapen. En del hade strypts, på andra var bröstkorgen förstörd, som om någon hade slagit till med en otrolig kraft.
YOU ARE READING
Själar - AVSLUTAD
Paranormal"Gudar finns. Demoner finns. Men ni vet inte om det. Ni vet inte om att de alltid har varit i krig med varandra. Ni vet inte om att gudarna har förlorad viktiga föremål. Ni vet inte om att världen som ni känner till idag är på väg att förändras, att...