Lurad

33 4 4
                                    

Persephone ser förtvivlat på mig. ”Du skulle inte ha lovat honom det.” ”Mina föräldrar…” börjar jag, men hon avbryter mig skarpt. ”Du kommer aldrig få tillbaka dina föräldrar Sofie! Han lovade att ge dig dem, om du kunde peka ut dem vid Själarnas äng. Men du glömmer bort detaljen att själar inte har ett konkret utseende, de är mer som ett ljus som lyser olika starkt. Ett otränat öga som ditt kommer kanske inte ens se skillnaden på dem! Med andra ord kan du inte peka ut dem och därmed aldrig få tillbaka dem.” jag stirrar på henne, kan inte ta in hennes ord. alla mina knäppa förhoppningar krossade hårt mot hennes ord, som mot en stenhård vägg. ”Dock har gett honom ditt ord att hjälpa honom, så… jag gissar att du måste hjälpa honom ändå” fortsätter hon, men jag hör att hennes röst blir ostadig. ”Varför är det ett sånt problem? Det verkade inte vara svårt” mumlar jag försiktig. Marcurio skakar på huvudet. ”Du förstår inte Sofie. Du är inte den första eller enda människan som har dykt upp här. Du är inte den första som skickas ut på uppdraget. Alla som hittills försökte har omkommit vid försöket. Jag ska förklara. Det finns gudarna, och det finns änglar. Men det finns även något som vi kallar demoner. Är du insatt i grekisk mytologi? De var rätt nära med sina berättelser då… Demonerna och gudarna lever i ett ständigt krig med varandra om härskandet över jorden. Det var gudarna som skapade den och för det mesta var det även dem som hade makten. De gånger demoner har härskat har allt kollapsat. Fler naturkatastrofer och andra hemskheter inträffar. De har alltid endast varit början, men världen fungerar inte utan gudarna, för jorden är kopplat till dem, eftersom den skapades av dem. Så är redan bara ni människor beroende av tre gudar, som var delaktiga i skapandet av er, förgörs dem, så kommer även ni förgöras så småningom. Alla gudar har vissa föremål som innehåller en viss sort kraft och ger styrka åt gudens förmågor, i Lukes fall hans kristall. Demonerna stal 3 av dessa föremål för inte alltför länge sedan och vi har hittills endast fått tillbaka ett av dem. Lukes kristall och en ring saknar vi fortfarande. Kristallen har varit borta ett bra tag, vi vet var den är visserligen någorlunda, men det är en farlig väg, som även kan döda oss, till och med Luke, så vi har inte lyckats få tillbaka den. Kristallen är den som ger Luke en del av… magin för att härska över denna plats. Demonerna har börjat lyckas använda den och därför släpps själar ut igen, utan att vi kan kontrollera det. Om vi inte får tillbaka den, kommer demonerna snart kunna styra över själarna totalt. Det kommer inte bara vara kaos som utbryter, utan ni människor lär förgöras inom inte alltför lång tid.” ”Men… om vägen dit är dödlig även för en gud…. Varför skickar han mig? Varför skickar han människor?” min röst är ynklig, jag är nära gråten. Persephone trycker min hand. ”För att han vet om fällorna. Vissa kan endast förintas av en dödlig, medan andra endast kan övervinnas av oss som snarare är odödlig. Han kan inte klara det själv, det behövs en människa också. Att han ger sig av personligen nu kanske säger dig ett och annat om hur akut läget har blivit. Gudarna riskerar också att förintas om demonerna härskar, så ni förlorar båda på det. Du kan ju alltid trösta dig med att även om du inte får tillbaka dina föräldrar, så har du chansen att rädda mänskligheten, sida vid sida med en gud. Förr drömde människor om det, så se det som en vinst hursomhelst” 

Själar - AVSLUTADDonde viven las historias. Descúbrelo ahora