Tak tentoraz som sa teda fakt prekonala. Zvykla som si dávať od recenzií pauzu tak týždeň - dva, takže tento viac ako mesačný skok je zatiaľ fakt mojím rekordom :D A dúfam, že tým rekordom aj zostane, huh.
Dnes tu teda máme príbeh Syntéza od autorky leacedrayen. Vopred upozorňujem všetkých zaťatých milovníkov drsnej kritiky, že nad touto recenziou asi budete krčiť nos :D
Jo a ako vždy sa tu budú nachádzať aj nejaké tie spoilery.
Anotácia: „Díval se na mě tak, že jsem měl pocit, že mi ty červené oči vidí až do žaludku. ‚Co dělá člověka člověkem? Tělo nebo myšlenka?' zeptal se mě. Tenkrát jsem nechápal, co tím myslí, ale teď už to vím. Přeju si, abych odtamtud nikdy neodcházel, abych s nimi zůstal. Oni jsou sice z plastu a kovu, ale když se dívám na tváře kolem sebe teď, nevidím nic víc než maso. Možná se všichni můžeme nazývat lidmi, ale lidskost jsme ztratili už dávno."
Ako stvorená na oslovenie mysliteľov s obľubou v sci-fi príbehoch. Anotácia je super, no zároveň.. sa mi nepáčila :D Lol, skúsim vysvetliť. Má všetko, čo by mala anotácia mať - dobrú gramatiku, myšlienku, jemný závan tajomstva a vzbudí v potenciálnom čitateľovi záujem ten príbeh rozkliknúť, ale niečo mi tam jednoducho chýba. Nech nad tým ale rozmýšľam koľko chcem, nedokážem prísť na to, čo. Napadá ma teda jediná možnosť, chyba sa zrejme bude nachádzať v oblasti vzťahu autor-príbeh, tam, kam čitatelia nemajú prístup. Nehovorím, že musí byť ten vzťah nabitý emóciami a citmi ako turecká telenovela, ale ten vzťah proste musí nejakým spôsobom fungovať, soo.. skús sa na to niekedy pozrieť :D
Milovaná gramatika, navždy v našich srdciach;
Well, som Slovenka (surprise) a keďže je príbeh český (surprise no. 2), moc tu na gramatiku kydať nemôžem, čiže dúfam, že sa príbeh nehemží gramatickými chybami. Ale tipujem, že nie :D
Chyby z nepozornosti, preklepy, striedanie časov, priama reč, stavba vety, čiarky - gratulujem, ušetrila si ma o omieľanie klasických chýb, ktorými je viac než dosť príbehov zamorených. Vďaka tomu sa môžem sústrediť na maličké chybičky, ku ktorým sa zvyčajne ani nedostanem.
1. kapitola - ,,Dveře nebyly dovřené, ..." ; slovo "dovřené" mi nepríde ako spisovné, skôr by som tam dala ,,Byly přivřené"
1. kapitola - ,,Bylo jsem celkem mladý, když představil první model." Má tam byť "Byl", či?
2. kapitola - ,,...obrovská vytesaná jeskyně do čedičového kamene..." ; Prehodila by som slovo vytesaná a jeskyně, bude to znieť lepšie.
2. kapitola - ,,Zvlášť ne Vance." ; Toto je fakt taký detail, ale tak keď už mi to padlo do oka.. :D Tá veta je písaná v zmysle Zvlášť ne jeho a nie Zvlášť ne on, a keďže jeho meno je Vance, veta má správne znieť ,,Zvlášť ne Vanceho." Keby bolo jeho meno Vanc, pôvodná veta by bola na mieste, ale teraz tam treba pridať to -ho.
3. kapitola - ,,Bunkru má tři patra ..." ; *Bunkr
5. kapitola - ,,S pořád ještě slepenýma očima ..." ; navrhujem alternatívu ,,S ještě pořád slepenýma očima ..."
5. kapitola - ,,Nebýt Noahovo mapky ..." ; *Noahovi
A sme vybavení, týmto môžeme gramatickú časť uzavrieť :D
Dej, zápletka, postavy a vlastne všetky záležitosti, ktoré máš zvládnuté lepšie ako tri štvrtiny Wattpadu
Vážne, Syntéza je napísaná takmer profesionálne. Keby som nevedela, asi by som sa neodvážila tipnúť si, že to písalo sedemnásťročné dievča (tvoj profil je cenný zdroj informácií). Zo začiatku som si nebola úplne istá, či je zrovna toto príbeh, do ktorého by som sa sama od seba s radosťou pustila a či pri tom náhodou nezaspím, ale stačilo pár riadkov a totálne ma to vtiahlo do deja.
YOU ARE READING
Hodinka kritiky
RandomUž tri mesiace netrpezlivo čakáte, kým si na vás nájde čas jeden z tých dvadsiatich recenzentov, ktorych ste prosili o názor na váš príbeh? Dookola poctivo kontrolujete, či náhodou dneska nebude vás šťastný deň, no stále nič? Well. Nemôžem zaručiť...