Part 11: Alhamdulillah.

89 10 3
                                    


alhamdulillah. 

dengan izin Allah, berkat doa ibu bapa, pah, tok mek, tok ayah,  saudara mara, cikgu-cikgu, lecturer--- Alhamdulillah.

tanpa doa, tanpa izin Allah aku bukanlah siapa aku harini.

bulan Jun haritu aku dah lulus exam final. Its tough to be honest. 

Macam nak gila pun ada. Ada masa aku macam dah tak boleh nak handle stress. Sibuk pergi hospital waktu siang, waktu malam pulak sibuk belajar. Sampai termimpi-mimpi. Sampai terbayang-bayang muka examiner. Bila ingat balik, itulah antara pengalaman ngeri sebagai seorang pelajar. Exam ni lagi seram dari jumpa hantu, tau?

Belum lagi bila aku terpaksa tangguhkan aktiviti luar kegemaran aku. Paling-paling pun cara aku enjoy ialah pergi IOI mall or The Mines, pegi makan or window shopping. 2 jam macamtu lepastu balik bilik. Memang macam tak ada life, sorry dude. Ini kenyataan student final year.

100 days yang memang horror bagi aku. 100 days yang peh hidup macam mayat hidup. Tension all days. Semua orang berusaha keras untuk lulus exam. Ada yang buat study group, ada yang ada team ke hospital etc etc. Alhamdulillah ada kawan yang tolong aku masa aku susah. Tolong ajar aku itu ini. Ajar aku apa aku tak tahu. Ajar aku jangan skip belajar satu topik pun. 

terima kasih siapa yang ada dengan aku masa aku susah. 

aku hargai kewujudan korang dalam hidup aku. :)

Aku tak ada ramai kawan macam orang lain. Tapi aku hargai tiap-tiap seorang yang ada masa aku susah. 

till then, thanks for reading guys. I'm gonna write again, soon. In sha Allah, May Allah always bless your life :)

DOKTOR JALANANWhere stories live. Discover now