Part 13: Hari interview

136 4 2
                                    


Bersambung...

*Malam sebelum interview*

Aku decide pakai baju kurung polka dot yang biasa je, dengan tudung warna merah hati. Baju yang biasa aku pakai pergi kelas je, nothing special.

Malam sebelum interview aku cuak sangat sampai tak boleh tidur dan termimpi-mimpi tengah pergi interview. Macam biasa, solat dan doa moga Allah permudahkan urusan aku esok.

*Hari interview*

Interview start pukul 9 pagi. Lepas subuh aku terus bersiap kemudian sambung study sikit-sikit. Selalunya last minute baca ni tak masuk / tak kena soal pun. Tapi aku selalu anggap baca last minute ni adalah tetap satu usaha yang kita masih ada masa, dan tak boleh nak putus asa, "redha jelah" walhal sempat je nak study.

Pagitu ibu pergi beli laksam kat gerai makcik depan ni. Walaupun kat rumah aku biasa sarapan air nescafe je tapi ibu kata kena makan takut nanti lapar. Nak makan pun tak ada selera time ni, sebab cuak la kateko. Tapi yelah ibu susah-susah pergi beli sarapan berat nak bagi aku ada tenaga(aku tak sedarpun bila ibu keluar pergi kedai), aku pun makan jelah. Lagipun memang favourite pun laksam nih. 

Pukul 8 tepat, ayah hantar pergi tempat interview. Hujan lebat pagi ni, jadi aku prepare payung sesiap sebab mestila kena sediakan payung sebelum hujan kan?

Sampai tempat interview, jumpa kawan baru. Sementara tunggu interview tu sempatlah berkenal-kenalan lepastu share info lepastu study sama-sama. Lama juga, sebab dia individual, lepastu ada 2 panel. Satu dari KKM, dan satu dari SPA.

Tau tak dapat soalan apa? Soalan dari posting yang aku tak revise langsung. So menangisla aku diluar bilik interview sebab whyla dia tak tanya aku apa yang aku tahu. (Padahal salah aku, siapa suruh pilih-pilih apa nak study, apa nak skip). Frust tau dak? Rasa nak bahu sangat masatu tapi yelah benda dah lepas nak frust sangat pun takleh jugakk. Hidup kena chill. (Chill lah sangat, padahal nangis).

Lepas siap bagi tips kat next candidate, aku pun balik lah. Bila sampai depan pagar je, hujan lebat sangat. Mula-mula aku plan nak call ayah, suruh ayah amik. Tapi aku teringat ayah kerja, masatu pukul 11 pagi macamtu last-last aku decide balik sendiri.

Hujan-hujan tu pakai baju kurung, pakai payung,hahahahaha boleh bayangkan tak? Lama jugakla jalan kaki nak pergi kat bus stop. Dalam 15-20minit jugakla berjalan kaki. Sebenarnya, ibu ada pesan balik naik teksi. Tapi sebab aku mana ada duit. Masatu ada dalam rm10 jekut dalam poket, aku rasa sayang pulak nak naik teksi. Jadi aku decide naik bas jelah. Walaupun duit ada rm10 masatu tapi tak minta pulak duit dengan ibu sebab segan. Redah ajelah hujan sorang-sorang. Hehe

Sampai rumah aku lupa untuk terus mandi. Emmm, jadi taula apa jadi lepastu?

Demam. Dugaannya :')

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 30, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DOKTOR JALANANWhere stories live. Discover now