MY LOVELY OMMA (PART 1)

430 31 6
                                    

Wahhh!!! Hari ni bermulalah pekerjaan ku sebagai pengasuh kanak² atau erm maybe aku jadi pembantu rumah juga.

Di sinilah aku. Dihadapan sebuah rumah banglo yang besar dua tingkat. Perghhh besar ye!!!

Ada kolam besar! Kereta besar! Taman besar! Pasu bunga besar! Tiang rumah besar! Tingkap rumah besar! Eh apa tu?? Pergghh ahjumma pembantu rumah ni pon besar juga! Ingatkan kingkong manalah tadi. Segala²nya besar! Agak²nya tua rumah ni besar juga tak?

"Hoi! Kenapa berdiri di situ?! " tegur seseorang

"Eh?! " aku menoleh kearah suara tersebut

"Apa awak buat di sini? "

"Saya pembantu rumah baru atau lebih tepatnya baby sitter di rumah ini"

"Ouh saya tuan rumah ni. Ikut saya masuk ke dalam"

Perggghhhh tekaan aku salah! Tuan rumah dia kurus keding! Muka pucat macam mayat hidup! Biar betul??

Aku mengikut jejak langkahnya dari belakang memasuki rumah besar itu. Bila aku dah masuk dalam rumah tu. Perghh! Bapak luas dowh! Kaya gila orang ni! Barang semua mahal² je.

"Hehh awak boleh tengok semua hiasan kat rumah ni tapi jangan sentuh! "

"Ahhh arraesso"

Eeeeee takut aku rosakkanlah tu! Kedekut betul dia ni!

"Tugas awak hanya jaga anak² saya. Ajar mereka apa² yang patut. Jika saya dapat aduan dari mereka awak pukul mereka siaplah! Saya akan halau awak dari rumah ni! "

Aku menelah liur. Seram siot ayat dia. Ini mesti anak dia suka mengadu ni. Haihh aku kena berhati² ni.

"Nae tuan"

"Apa nama awak? "

"Na Kim Yewon imnidaa but just call me Umji. Heeee" sengihku

Tapi sengih aku hilang sebab dia pandang aku menakutkan. Aku pura² usap belakang leher. Nak hilagkan rasa gugup.

"Nama saya Min Yoongi just call me Suga. Awak boleh mula bekerja hari ni. Saya akan amik anak² saya dan awak boleh start lakukan tugas awak" katanya dengan muka datar(poker face) dia.

Aku menganggukkan kepala aku tanda faham. Hurmm baru aku ingat baru tidur tadi. Haihhh dugaan dalam menempuhi kehidupan.

"Lee ahjumma! " panggil Suga

Tiba² aku berasa rumah ni bergegar! Ehh?? Ada gempar bumi ke?? Ehh janganlah macam ni. Aku baru nak start kerja! Gaji pon tak dapat lagi! Kahwin pon belum! Takkanlah ajal nak sampai huaaa!!!

"Nae tuan!  Ada yang boleh saya bantu? "

Aku ternganga. Ini kingkong yang aku nampak kat luar tadi! Perghh bila berdepan dengan dia bapak besar dowh!

"Ahjumma tolong tunjukkan bilik yeoja ini. Bilik yang berdekatan dengan anak² saya"

"Baiklah tuan. Mari ikut saya cik" kata ahjumma itu sambil mengukir kan senyuman kepada ku.

Ouh peramah juga kingkong ni. Huhh nasib baik. Kalau tak mati aku kena hempap dengan dia.

Aku mengikuti Lee ahjumma menuju ke tangga untuk ke tingkat dua. Wah bilik aku kat atas! Maknanya bilik aku mesti luas hehe tak macam bilik orang gaji lain yang biasa dalam drama tu.

"Okay ni bilik cik"

"Eh tak perlulah panggil cik. Panggil Umji je hee"

"Ouh okay. Panggil saya Lee ahjumma"

"Hehe kita kawankan? "

"Nae kita kawan! "

Aku menghulurkan tangan untuk berjabat tangan. Dia juga menyambut dan genggam tanganku sangat erat. Berkerut muka aku tahan sakit!

"Eh mianhae! Saya terlalu terharu first time ada orang nak berkawan dengan saya! "

"Ahh tak mengapa Lee ahjumma" tipu ku. Pergghh sakit!

Lee ahjumma meninggalkan ku untuk ke dapur. Aku? Apa lagi masuk bilik terus terjun atas katil. Ahhhh empuknya katil!!!!

-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?

My Lovely Omma || Min YoongiWhere stories live. Discover now