MY LOVELY OMMA (PART 2)

285 27 1
                                    

1 jam kemudian aku dengar bunyi kereta di luar. Aku pergilah jenguk sekejap.

Aku tengok sorang² budak lelaki keluar dari kereta tu. Dan yang terakhir keluar dari kereta itu ialah Suga.

Hurmm maybe itu anak² dia. Lebih baik aku sambut diaorang. Bila aku dah turun bawah atau lebih tepatnya ke ruang tamu. Tiga orang budak itu memandang aku pelik.

"Ah annyeong! " kataku ceria

Mereka hanya memandangku. Salah seorang daripada mereka menyorok di belakang adik-beradiknya. Eh? Takut dengan aku ke?

Suga masuk ke dalam rumah dengan membawa sebuah beg. Maybe itu beg anak² dia. Budak yang menyorok tadi terus berlari ke arah Suga dan memeluknya.

"Ap-appa! Ada pencuri! " katanya dengan muka takut

Eh² dia kata aku pencuri??!! Ini tak adil! Muka comel macam aku ni pencuri??!!

Aku melihat Suga ketawa kecil mendengar kata² budak itu. Wahh!! Comelnya ketawa!!!

"Haha itu bukan pencuri Taetae. Itu orang yang akan jaga Taetae, Chimchim dan Kookie nanti" kata Suga

"Jaga Taetae? "

Suga mengangguk. Hah? Apa nama anak dia? Teh? Jim? Cookie? Apakah pelik sangat nama tu?

"Omma!! " kata budak namja yang memiliki gigi arnabnya. Comel!

Eh?? Kejap!! Dia panggil aku omma?? OMMA??? Aku belum kahwin lagilah!! Suga memandang aku terkejut. Budak tu terus peluk aku. Aku? Kaku je sebab tak tahu nak respon apa.

"Ouh? Mudanya ahjumma ni? " kata lagi seorang budak yang memakai pakaian sekolah tadika

Sesuka hati dia je panggil aku ahjumma. Aku tua sangat ke?!!! Aku rasa tak!! Eh budak tiga orang ni macam² diaorang anggap aku!

"Kookie she is not your mom! " kata Suga

"But I miss mom" balas budak yang bernama Kookie itu sedih

"Stop it Kookie! Chim! Bawa Taetae dan Kookie masuk bilik! Lepastu mandi, dah siap pakai baju nanti appa panggil kita makan tengah hari sama²" arah Suga

"Nae appa! Kajja Taetae! Kookie! Bye ahjumma! " kata budak bernama Chimchim tu

Errrgghh perlu ke dia mention panggilan ahjumma tu! Mereka menaiki tangga lalu masuk ke dalam bilik bersebelahan bilikku. Suga menghampiri aku dengan muka tegang. Dah kenapa pula ni?!

"Sorry sebab Kookie panggil awak omma. Dia memang akan panggil setiap orang yang menjadi baby sitternya begitu "

"Ouh. Ah tak mengapa! Budak ² memang selalu macam tu"

"Nama dia Jungkook tapi saya panggil dia Kookie. Dia anak bongsu. Yang lagi dua orang tu kembar seorang bernama Jimin dan seorang lagi Taehyung. Saya panggil mereka Chimchim dan Taetae" jelasnya

Oh..... Yang aku dengar Teh, Jim, dengan Cookie tu Jimin, Taehyung dan Jungkook rupanya.

"Eh? Awak kata Chim dengan Tae kembarkan? Tapi kenapa Tae tak pakai baju sekolah sama dengan Chim? " tanya ku pelik

"Tae tak sekolah. Sebab dia kata dia takut nak sekolah. Dia takut dengan cikgu di sana. Saya dah cuba pujuk dia untuk sekolah tapi dia tetap tak nak pergi sekolah"

"Ahh~jadi selama ni dia belajar macam mana? "

"Why you asked me to many question? (Maaf bahasa inggeris saya hancur) awak hanya perlu lakukan tugas awak. Sudah saya nak masuk bilik"

Suga meninggalkan aku di ruang tamu. Hekeleh Mamat ni. Aku tanya je. Itu pon tak boleh. Tapi rasanya aku baru tanya dua soalan. Mana ada many sangat! Ish tak tahu kira rupanya Mamat ni. Ni mesti sebab math lemah ni. Hahaha kesiannya.

Apa benda aku mengarut ni! Tak baik mengata majikan. Huhh!

-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?

My Lovely Omma || Min YoongiWhere stories live. Discover now