Tiga orang adik-beradik ini keluar dari biliknya lalu turun ke ruang tamu. Mereka melihat sekeliling ruang tamu macam orang nak mencuri.
"Macam tak da orang je? Mana Bigfoot ahjumma tu? " kata Jimin
"Erm keluar pergi kedai kut" balas Taehyung
"Hurm mana pula omma? " tanya Jungkook
"Ha'ahlah mana ahjumma tu ye? "
"Kenapa nak tanya pasal pencuri tu? Taetae takut dengan dia" kata Taehyung
"Haha apalah Tae hyung ni. Omma tu orang bukan hantu"
"Apa kita nak main hari ni? " tanya Jimin
"Erm hyung apa kata kita buat aktiviti kat dapur" cadang Jungkook
"Eh tak boleh lah! Nanti appa marah! Kan appa cakap bahaya main kat dapur" bantah Taehyung
"Alah Taetae ni janganlah takut. Jom kita pergi dapur"
Jimin menarik tangan Jungkook. Taehyung hanya mengikut mereka dari belakang menuju ke dapur.
Apabila memasuki dapur mereka melihat ada sebuah mangkuk besar yang terletak di atas meja. Di dalam mangkuk itu terdapat tepung.
"Ada tepunglah! " kata Jungkook
"Jom kita berpesta!!! " jerit Jimin
Mereka menabur²kan tepung itu ke atas dah macam salji turun. Yang sebenarnya hanya Jimin dan Jungkook sahaja yang bermain sebab Taehyung hanya memerhatikan mereka.
"Taetae jom lah main sekali! " ajak Jimin
"Tak nak nanti baju Taetae kotor"
"Takpa meh Kookie taburkan kat Tae hyung! "
Jungkook mengambil mangkuk itu lalu terus menaburkan semua tepung itu ke atas kepala Taehyung. Jimin yang melihat pekara itu hanya diam.
"Oo. Ooooo"
"Taetae hyung gwenchana? " soal Jungkook ragu
"Hiksss..." terdengar bunyi tangisan
"Nampaknya tak okay" kata Jimin
"Hiksss baju Taetae kotor! Huargghhh! Nanti appa marah!!! Hiksss... Huargghhh" tangis Taehyung
"Ayok!!! Kookie buat!! "
"Ehhh janganlah tuduh Kookie! Taae hyung maafkan Kookie! "
Aku yang baru keluar dari tandas mengerutkan dahi kerana mendengar tangisan budak. Siapa pula yang menangis tu??
Aku turun ke bawah dan pergi ke arah dapur sebab aku dengar suara tangisan kat situ. Betapa terkejutnya aku melihat dapur yang dah tak rupa dapur! Apa benda yang diaorang buat kat dapur ni!!!!
"Yah! Kenapa Taetae menangis? " tanyaku
"Kookie tak sengaja tumpahkan semua tepung dalam mangkuk tu kat atas kepala Taetae" kata Jimin
Aku melihat Jungkook hanya menundukkan wajahnya cemas. Kesal lah tu. Haihh budak ² ni! Aku menghampiri Taehyung dengan muka yang putih melepak lebih putih dari appanya! Hehh kena tepung sampai tak nampak muka dia.
"Taetae janganlah nangis lagi. Tae pergi mandi ea? "
Baru aku nak sentuh dia, dia dah jauhkan diri daripada aku. Muka dia nampak takut gila pada aku.
"Jangan dekat! Hikkss... Chim! Kookie! Tolong Taetae! Pencuri ni nak curi baju Taetae!!! "
Ehh budak ni!! Fikir kalau aku curi baju kau aku muat nak pakai??!! Apalah masalah budak ni!! Macam mana aku nak pujuk ni??
Tiba² aku terdengar bunyi pintu rumah dibuka. Huh? Pencuri ke?
"Apa dah jadi ni? " tanya Suga yang melihat keadaan dapur yang teruk
"Ahh tuan! Maaf saya tadi tak jaga mereka sebab saya pergi ke tandas. Bila saya datang dapur saya lihat dah jadi macam ni" kataku takut²
"Appa jeongmal mianhae~" kata Jimin dan Jungkook serentak
Taehyung masih lagi menangis. Haihh bila budak ni nak berhenti menangis! Aku pandang muka Suga yang tegang tu dia cuba tenangkan dirinya dari marah agaknya.
"Gwenchana. Chimchim dengan Kookie pergi mandi" arahnya dengan nada yang lembut
Mereka pon terus menaiki tangga. Eh² senangnya kerja korang! Dapur siapa yang nak kemas???
"Umji! " panggil Suga
"Huh? Nae tuan! "
"Awak bersihkan dapur ni! Saya nak mandikan Taetae" kata Suga
"Nae tuan.... " balasku sedih
Suga mendukung Taehyung yang masih menangis. Suga membersihkan muka Taehyung yang di penuhi tepung sambil memujuk Taehyung untuk berhenti menangis and then tinggalkan dapur.
Erghgh tak pasal² aku yang kena kemas dapur ni!!! Mana kingkong tu pergi?? Argghh hari pertama dah macam ni macam mana pula hari berikutnya!!! Hurmm sad life...
-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?
YOU ARE READING
My Lovely Omma || Min Yoongi
FanfictionKehidupan seorang gadis yang bekerja keras mengumpul duit. Tujuannya hanya untuk kahwin dengan jejaka yang kacak! Bergaya! Hahahahahahahaha siapalah suami dia ehh??