Natalia tiba di suatu tempat yang penuh dengan bebola yang ringan (author : kalau tgk baik2 bola tu mcm buih bersifat pepejal yg berwarna warni) .Dia meneliti setiap bebola itu.Kemudian , dia ternampak sebuah alat pengimbas bola itu dan sebuah monitor.Dia mengambil satu bola lalu diletakkan pada pengimbas itu.Tiba2 satu video keluar dari monitor itu.
Monitor itu menunjukkan sebuah TV yang sedang memainkan satu rancangan "...air yang tenang jangan disangka tiada singa..." monitor itu menayangkan sedutan episod 19 Boboiboy."Oh..mungkin ini ialah memori Dina.Cuba tengok yang lain pulak" dia mengambil bola yang berwarna biru pula.
Tedapat sebuah buku yang tertulis sesuatu padanya "Pernah tak kau rasa sendirian ? Dipinggirkan ? Kalau awak mati sekali pun , orang tak hirau.Saya selalu kena..tapi saya tak mudah mengalah.Saya pasti akan dapat seseorang untuk jadi kawan saya.." air mata Natalia mula jatuh kerana buku itu adalah buku Dina yang dicurinya tempoh hari.
Di luar bilik memori itu..
"Oke , kita tunggu sampai dia pusing lepas tu kita serang" kata Najla kepada Izzu dan Tina.Mereka berdua hanya mengangguk.
Natalia pun meninggalkan tempat itu.Tetapi , belum sempat dia melangkah keluar , tiga orang misteri telah menembaknya dengan ubat pengsan.
Selepas 1 jam..
Natalia membuka mata.Terdapat satu cahaya berwarna putih datang ke arahnya."Apa khabar Natalia.Saya Toriel.Penjaga kepada kepala Dina.Ikut saya" Natalia agak sedikit terkejut.Kemudian dia mengikut Toriel ke suatu tempat.
"Duduk dulu ye , saya ade benda nak bincang ni" kemudian Toriel mula berbicara."Kamu tahu kan Dina ni seorang yang sunyi di sekolah ?" Natalia mengangguk."Sebenarnya , saya mengharapkan yang dia akan dapat kawan.Tapi dia hanya ade mereka bertiga saja" kata Toriel sambil menuding jari pada Izzu , Najla dan Tina.
"Saya tahu kamu nak balik.Ada satu cara tapi ia agak bahaya.Kamu perlu ke tingkat paling atas kepala ni.Kemudian , cari satu bilik bernama Pusat Kawalan Minda.Di sana , kamu akan nampak satu alat teleport yang besar.Tapi kamu perlu hati2 sebab ada banyak habuk kat sana.Saya tahu kamu tak suka habuk.Akhir sekali , tekan butang OUT pada teleport tu dan kamu akan keluar.
"Macam mana saya nak ke tingkat atas tu ?"-Natalia."Kamu hanya perlu naik tangga tu sebab lif kami rosak" kata Toriel sambil menunjuk ke satu tangga yang menuju ke atas."Dan kamu kena ingat , sebaik saja kamu keluar , kamu kena tolong Dina cari sekurang-kurangnya seorang kawan" Natalia mengangguk.
Di tingkat atas..
"Betulah kata Toriel.Memang ade habuk" Natalia pun jalan menembusi habuk yang beterbangan di sana.Sebaik saja tiba di hadapan teleport , dia ternampak satu nota."..sebaik saja keluar , kemungkinan tuan kepala akan pengsan atau koma.Jadi berhati-hati.." kata nota itu.
Natalia masuk dengan berhati-hati dan menekan butang OUT pada alat itu.Dia menutup matanya agar tidak ada perkara teruk berlaku.Dan dia berjaya.
Di tempat Dina..
Natali membuka matanya.Kelihatan Dina sudah pengsan di tengah jalan."Alamak , mungkin dia tengah lintas jalan tadi" tiba2 sebuah lori datang.Sebelum lori itu melanggar Dina , Natalia sudah dilanggar.
Dina bangun dari pengsan dan ternampak Natalia di tengah jalan dangan darah yang berlumuran.Dia segera menelefon ambulans.Di hospital..
"Natalia , kau okey ?" kelihatan Dina sedang berdiri di sebelahnya."Dina.Kau sorang je ? Mane kawan2 aku yang lain"-Natalia."Diorang tak nak datang.Katanya diorang tak kisah kalau kau kemalangan , janji kau hidup lagi" Natalia mula rasa sedih kerana persahabatannya dikhianati.
"Jangan risau.Aku ade" Dina memeluk Natalia kerana kasihan dengannya."Baru aku tau betapa seksanya takde kawan.Macam mana kau boleh tahan ?"-Natalia."Aku tak tau.Tapi yang pasti , kalau memang dah takde kawan , memang aku boleh tahan" kemudian , mereka pun terus bebual.
Beberapa hari kemudian...
"Dina !! Sini jap" panggil Natalia."Aku tau macam mane kau boleh dapat kawan"-Natalia."Macam mane ?".Natalia pun menjawab "Kau download je lah aplikasi media sosial.Macam Facebook , Twitter , Instagram.Mesti banyak kawan kau dapat"."Yelah.Nanti aku cuba".
Sebaik saja sekolah tamat , Natalia membuka telefonnya jika ada notification.Dia membuka FB.Kemudian , dia cuba search jika Dina sudah membuat akaun FBnya ke tidak.Dia nampak akaun Dina lalu membukanya.Alangkah terkejutnya apabila melihat follower Dina adalah 2K."Cepatnya dia dapat kawan.Baik aku follow dia.."
-TAMAT-
Author's note
Maaf jika cerita ni mengguris hati anda.Jgn lupa vote ye ;-)
YOU ARE READING
What's Happening Inside My Head ?
Random..entah2 otak dia tu kosong jer.. ...eh ? Aku kat mana ni ? Wau..biar betik.. Menceritakan Dina yang tiada kawan dan sangat sunyi.Pada suatu hari , Natalia mengatakan yang otak Dina ni kosong.Apakah yang dia akan beruabah fikiran selepas ni ? N...