3 minit kemudian..
"Eh , aku kat mana ni ?" kata Natalia pada dirinya sebaik saja bangun dan sedar dia berada di suatu tempat yang gelap (author : senang cerita dia kat dlm kepala Dina).Natalia terus mencari jalan keluar hingga dia ternampak sebuah pintu.Dia membuka pintu tersebut.Buka saja pintu , mulutnya ternganga.
"Wau..biar betik !" Natalia nampak ada pelbagai jenis mesin teleport yang canggih & boleh menteleport ke lebih 100 tempat di tempat itu."Mungkin salah satu teleport ni boleh bawak aku balik" lalu dia pun menaiki satu alat teleport untuk diuji.
Selepas satu perjalanan..
Teleport tadi bukannya hantar Natalia ke mana2 , cuma dia tersampai ke satu tempat bernama 'Crazy Doodle'.Bila dilihat balik , tempat itu seperti bandar yang penuh dengan orang pelik yang gila.
Di sana , ramai orang yang pelik sampai boleh buat Natalia ketawa.Yang mengejutkan ialah di sana terdapat Natalia sedang melambung 7 jenis alat solek murah sambil berpakaian puteri.Bajunya juga agak kotor kerana terkena kicap Jalen dan cat.Yang susah diterima Natalia lagi ialah dia sedang menaiki basikal roda 3 yang berkarat (author : Padan muka kau !).
Kembali pada cerita , Natalia terus melihat aksi yang pelik orang sekeliling."Baik aku kembali ke teleport tadi" Natalia pun kembali ke teleport itu dan ke tempat yang lain.
Destinasi kedua..
Kali ni dia sampai ke 'Art Gallery'.Kali ni , Natalia terpegun kerana lukisan yang dipamerkan sangat cantik."Woah.Aku tak tau aku kat mane tapi tempat ni hebat sangat" pujinya.
"Eh kejap.Kenapa aku kat sini lagi ? Patutnya aku kena cari jalan pulang".Akhirnya Natalia pun kembali ke tempat dia bermula.
Di tempat Natalia jumpa setiap teleport itu..
Natalia berfikir cara untuk dia balik sehingga dia terjumpa sebuah buku.Dia mengambil buku itu berharap agar buku tu tau cara untuknya balik.Sebaik saja membuka buku itu , Natali terkejut kerana terdapat gambar Dina.
______________________
| |
| |
| |
| Gambar |
| |
| |
| |
| |
| |
|_____________________|Nama : Dina
Tarikh lahir : 15/8/2004
Jantina : Perempuan
Jawatan : Pemilik kepala ini(author : sori xde gmbr )
"Maknenye aku kat dalam otak Dina !" lalu Natalia mencubit dirinya berharap ini mimpi tapi tiada kesan.Natalia mula risau.Kemudian , dia ternampak 3 orang di hadapannya.
"Eh , err..maaf.Siapa korang ni ?" 3 orang tadi pun memperkenalkan diri."Nama saya Izzu"."Nama saya Tina dan ini Najla.Kami ni kawan Dina".Natalia masih dalam keadaan terkejut.Mungkin sebab rupa Izzu tu ade ala2 Kapten Kaizo gitu ♡ (author : tapi rasanya Nat mungkin tak tau rupa C.Kaizo tu).
"Kamu ni penceroboh ke ? Sebab kamu ni rupa macam salah satu musuh Cik Dina" kata Izzu sambil menunjukkan satu gambar Natalia sedang gelak bersama kawannya (author : gambar tu tak tau lah dia amik dri mane.Mungkin dia screen shot dri mana2 memori Dina)."Ss..saya bukan penceroboh !! Saya ni cume tersesat dalam kepala Dina ni.Dahla , saya nak cari jalan keluar ni" lalu Natalia masuk ke dalam satu teleport yang dia sendiri tak tau akan bawanya ke mana."Er..itu bukan ke teleport ke 'Nigtmare Village' ?" tanya Najla."Takpe.Kita biar je dia rasa ape yang tuan kita rasa setiap hari" kata Tina sambil tersenyum.
BERSAMBUNG
Waoh.Cerita ni agak akward sikit.Anyway sori kalau nampak aku terciplak mana2 cerita.I have no idea tpi jalan cerita untuk bhgn 'Crazy Doodle' tu aku buat sendiri.
See you at the next chapter ;-)
YOU ARE READING
What's Happening Inside My Head ?
Acak..entah2 otak dia tu kosong jer.. ...eh ? Aku kat mana ni ? Wau..biar betik.. Menceritakan Dina yang tiada kawan dan sangat sunyi.Pada suatu hari , Natalia mengatakan yang otak Dina ni kosong.Apakah yang dia akan beruabah fikiran selepas ni ? N...