Ik hoor de bel gaan en sla snel mijn kluisje dicht. Voordat de mensen in de gangen komen loop ik snel naar het fietsenrek. Waar ik David tegen kom. 'Tot morgen.' Hij fietste weg en ik roep nog doei, maar hij hoort het niet. Ik merk dat het wat anders loopt de laatste tijd tussen ons. Ik maak mijn slot open en fiets naar huis. Eenmaal thuis zet ik mijn fiets tegen de flat aan en loop naar boven. Dit keer neem ik de trap. Ik woon op de vijfde verdieping en ik vind het maar ver lopen. Helemaal achteraan is mijn huis en ik steek mijn sleutel in het slot. Ik rammel aan de deur en krijg hem met moeite open. Ik loop naar binnen en sla de deur achter me dicht. Ik kijk in alle kamers maar zie niemand, ik schik als ik opeens een geluid uit de woonkamer hoor komen. Ik loop er voorzichtig heen. Ik sta naast de bank en opeens word ik op de bank geduwd. Ik kijk achterom en zie dat mijn hond op de bank staat. Hij gaat op me liggen en gaat een paar keer met zijn tong over mijn gezicht. 'hey maatje, ik ben ook blij om jou te zien.' Ik ga met mijn handen door zijn vacht. Ik kijk naar hem. Hij heeft mooie ogen en heeft een mooie dikke vacht. Als kind wou ik altijd al een husky maar nu heb ik er twee, een meisje en een jongen. Ik sta op en pak wat drinken. Ik hoor de voordeur open gaan en de honden blaffen hard. 'Hey.' 'Heý!' mijn moeder komt achter me staan en geeft me een kus op mijn wang. 'Pak je ook wat voor mij?' Ik knik en loop weer naar de koelkast. Met de glazen in mijn handen loop ik naar de woonkamer en geef het glas aan mijn moeder en ga zelf ook zitten. 'Mam? Ik moet je wat vertellen...' 'Nou vertel.' mijn moeder leek niet geïnteresseerd en keek toch naar me toen ik een tijdje stil bleef. 'Ik ben er vandaag twee keer uitgestuurd...' ik zie dat mijn moeder geschokt opkijkt en kijk snel neer. 'Je bent wat?' 'Ik ben er twee keer-' 'Ja ik weet het. Maar één ding moet je wel onthouden.' Ik kijk mijn moeder verbaasd aan. Er gaat een trilling door mijn lijf. 'Ik hou niet van augurken op mijn hamburger!' Ik schater het uit van het lachen. 'Geen grapje. Ga jij even bij de mac wat halen voor vanavond?' 'Haha, ja tuurlijk. Mag ik geld?' mijn moeder staat op en pakt haar portemonnee. 'Hier.' ze geeft een briefje van vijftig en ik pak mijn jas en fiets naar de mac. Ik ben er na een tijdje al en bestel wat eten voor ons. Ook neem ik een ijsje mee voor mijn moeder zelf neem ik er niks bij. Ik reken af en spring daarna weer op de fiets. Ik sta lang stil bij een stopfiets en dan zie ik een meisje met een jongen romantisch zoenen. Ik kijk beter naar het meisje, ze komt me bekend voor. Daarna weet ik het weer, ze is het vriendje van Louis, Julia. Maar dan kijk ik naar de jongen. Het is Louis niet. Ik schik. En heb niet door dat het al twee keer groen is geworden. Snel pak ik mijn mobiel en maak een foto. Dan gaat het licht weer op groen en fiets ik snel naar huis. 'Hey waar bleef je?' ik verzin snel een smoes. 'Het was super druk.' Ik pak broden en haal in de keuken snel de augurken tussen de hamburger vandaan. Dan loop ik naar de keuken en zet het bord voor mijn moeder neer. Het eerste wat ze doet is kijken of er augurken opzitten. Ik begin te lachen. Daarna bedankt ze me en neem ik zelf ook plaats. Na een tijdje zijn we klaar en ruim ik alles op. 'Mam?' roep ik naar de woonkamer. 'Ja?' ik loop naar haar toe en ga tegen haar aan zitten. 'Wat moet je doen als je weet dat een vriend van je bedrogen word?' Mijn moeder denkt even na. 'Ik zal het zeggen.' 'Maar hij is gelukkig, ik wil hem niet kapot maken.' Mijn moeder knikt. 'Ik begrijp het, is dat bij jou gebeurt? Ik wist niet dat je vrienden had.' mijn moeder geeft me een stootje en ik val neer op de bank. 'Grappig mam!' ik pak wat thee en iets lekkers en loop naar mijn kamer. Ik ga op mijn bed zitten en open mijn laptop. Niemand online op Skype, ik baal en klap hem weer dicht. Ik zet hem bij mijn voeten bed en kijk lang naar mijn laptop en pak hem daarna alsnog. Ik open mijn Facebook pagina en kijk of er wat bijzonders is gebeurt. Ik zie een foto van Evi en Nadia langskomen, ik like hem en daarna zie ik dat ik een nieuw vrienden verzoek heb. Ik klik erop en zzie dat het Louis is. Mijn hard begint sneller te kloppen. Ik accepteer hem en doe mijn laptop weer dicht. Dan sta ik op en doe een random dansje in mijn kamer. Mijn hond komt net binnen gelopen en gaat op zijn achterpoten staan en maakt een dansje. Ik lach. Ik pak zijn voorpoten en langzaam maken we enigszins een rondje. Daarna ploft mijn hond neer op mijn bed en komt de andere hond er ook bij. Ze vallen een tijdje later in slaap op mijn bed. Ik kruip er ook bij. Ik ben op zulke momenten blij dat ik een tweepersoons bed heb. Ik check mijn mobiel en val een tijdje later in slaap.
Als ik wakker word loop ik met mijn slaperige kop naar mijn moeders kamer en wil bij haar in bed kruipen maar dan zie ik mijn moeder. Ik sla een hand voor mijn mond en sla een kreet.