Part 1

196 10 0
                                    

Peristiwa beberapa bulan sebelum tu di UK....

"apa yang omma kau ajar sampai perangai buruk mcmni ha?" seraya tangan tak guna ahjumma tu hinggap kat pipi aku!

Min Hye...
"hoi! Kau tak layak sentuh aku bitc*!!!
"Jangan cuba2 sebut nama omma aku dengan mulut kotor kau"....berambus! Gosh sakitnya hati aku. Gumam min hye sendirian. Mentang2 dah kawin dgn bapak aku senang2 nak control semua, ingat aku bodoh dan tak tahu omma aku mati sebab dia! Haish!!!

Mr Park.....
"min hye apa yang kau dah buat ni? Dasar anak tak guna!"
Kau layan omma jung macam ni sedangkan dia sayang sangat kat kau. Sampai sanggup tinggal sekali dengan kita sebab nak jaga kau! Min hye please berubah demi omma kau dan keluarga kita.

Min hye....
"eleh mcm aku tak tahu yang this bitc* dah lama mengidam nak stay sini! Sampai omma akupon dia sanggup bunuh!"

Mr Park....
Pang!!! "Anak tak kenang budi, aku malu ada anak macam kau! Seeloknya berambus terus dari hidup aku! Kalau perangai macam seta* tak ada anakpon aku rela.

Min hye....
Wey!! "Aku tak hadappon nak duk sini,simpanlah harta tu sampai mampos! Biar pompan tak guna habiskan harta dan berlaki baru." Dengan pandangan sinis min hye membalas.
Selepas tu dia terus menapak naik ke bilik ditingkat atas. Dengan pandangan mata yang makin kabur min hye pandang sekeliling bilik. Sanggup ke aku tinggalkan rumah yang penuh dengan kenangan bersama omma? mampu ke aku hidup sendiri sedangkan sekolah pon belum abis? Kalau keluar dari sini aku nak kemana? Bukan ada ahli keluarga lain kat UK ni haih! "ah omma min hye rindu omma hik3!! " gumam sendiri merenung kosong. Life aku makin tunggang terbalik sejak pempuan tak guna tu ada dalam hidup kita sekeluarga.

WAIT!!! "Aku tahu nak kemana...." Mata min hye bercahaya dengan harapan semula.

Min hye...
Aku simpan semua barang2 kenangan bersama omma dalam satu beg. Hanya kemaskan baju2 dan barang yang omma belikan, satu apapun barang2 dari appa aku tak ambil. Kalini memang akan terus nekad pergi jauh dan tak akan kembali ke sini. Aku dah tak ada keluarga, semua ni dah tak penting dalam life aku. "ah lantaklah! yang penting aku kena jauh2!!"

Kaki aku memijak bumi Korea, sambil mengheret beg besar keluar dari balai ketibaan kedengaran suara pempuan pertengahan umur memanggil ku.

Ahjumma sooh...
"min hye sayang!! Dah besar makin cantik sekarang. Tak ubah macam madam park Ahjumma rindu sangat kat min hye tau".

Min hye....
"hahaha ye ke ni? Cakap rindu tapi dah balik korea senyap terus tanpa berhubung! Sedih sangat tau...dahla min hye takde sapa2 dalam idop daaa..." Wajah min hye mendung,padangan matanya redup tersimpan seribu kedukaan. Senyum hambar dihadiahkan pada ahjumma sooh. "tapi yang penting kita dah jumpa sekarangkan? Jum ahjumma sayang kita keluar dari sini hehe..."

Always Be Mine...jeon JungkookWhere stories live. Discover now