Hoi iedereen!
Je denkt waarschijnlijk wat MBTI is - of niet. MBTI is een persoonlijkheidssysteem waarin er wordt uitgelegd hoe de zestien typen denken en informatie verwerken. Er zijn acht introverte types en acht extroverte types. Ikzelf hoor bij één van de acht introverte types: de INTJ. De eerste letter, de I, staat dus voor introvert. Daar hoort nog wat achter, maar daar vertel ik later meer over. Er zullen geen delen komen van de andere vijftien, simpelweg omdat ik de andere types niet tekort wil doen, want elk persoonlijkheidstype heeft zijn sterke en zwakke punten. Een persoon die bijvoorbeeld een ESFP is, kan zijn persoonlijkheid veel beter uitleggen dan ik dat kan, omdat ik alleen de ins en outs van mijn eigen persoonlijkheidstype weet.
Dit is ook bedoeld om een inkijk te bieden in het leven van een INTJ, omdat er van de wereldbevolking maar twee tot vier procent dit persoonlijkheidstype heeft. Vrouwen van dit type zijn nog zeldzamer, namelijk maar 0,8 procent. Omdat ik een vrouw en een INTJ ben, kan het ook interessant zijn om dit type uit het standpunt van een vrouw te bekijken.Uiteindelijk zal ik zal mijn uiterste best doen om mijn persoonlijkheid zo goed mogelijk onder woorden te brengen en uit te leggen.
Miklin
PS Als je er achter wil komen wat jouw persoonlijkheidstype is, adviseer ik je om op 16Personalities te googelen en deze test te nemen. Uit eigen ervaring weet ik dat de beschrijving van de INTJ heel goed mij beschrijft, hopelijk past de beschrijving bij jou!
De test is ook in het Nederlands beschikbaar.
PPS Als je mijn bord over INTJ's op Pinterest wil bekijken, dan kan dat: klik op de link naar mijn Pinterest in mijn bio. Ik pin niet zo vaak op dit bord, omdat er niet zo heel veel over de INTJ te pinnen is.
PPPS Ik heb mijn ouders ook de test laten nemen. Mijn moeder is een ISFJ (als ik het me goed herinner) en mijn vader een ESFJ. Ik heb mijn zus ook de link toegestuurd, maar haar kennende snapte ze de helft van de vragen niet en is ermee gestopt.
JE LEEST
MBTI: INTJ Personality Type Explained
SpiritualMBTI is een systeem dat is verdeeld in zestien persoonlijkheidstypen, acht introvert en acht extrovert. Dit systeem legt uit hoe een bepaald persoonlijkheidstype denkt en informatie verwerkt. Als één van de minst voorkomende persoonlijkheidstypen i...