Part 2

39 1 0
                                    

            
       (Di bilik warden)

       "Assalamualaikum" cikgu boleh tak kitaorang nak keluar pergi jalan-jalan sekejap"tanya Balqis. "Boleh tapi kamu kena talifun iba bapa kamu dulu" kata cikgu Faridah. "Baiklah cikgu"kata Wani. Mereka bertiga terus menuju ke depan dewan makan. Fatini dan  Najwa juga dalm perjalanan ke depan dewan makan.
              
 

           Sesampai sahaja di depan dewan makan kelihatan Fatini dan Najwa sudah tunggu mereka. "Korang sinilah cepat"jerit Fatini. "Warden bagi ke tidak"tanya Najwa.
"Bagi, but we have to call our parents before we go there"kata Balqis. "Fuhh kau main speaking lagi"kata Najwa. Mereka semua terus  hubungi ibu bapa masing-masing.

  
       Selepas itu mereka menunggu Encik Malik di depan sekolah. "Ish panasnya mana uncle kau ni"tanya Balqis yang sedang mengeluarkan topinya dari bag. "Kejap lagi sampailah kot "kata Fatini yang mula risau. "Uhh mekap aku dah nak cair ni"kata Najwa. "Ahh Diva dah mula dah nak berleter" kata Sufiah. Mereka hanya tergelak,Najwa pula hanya menjeling keempat-empat kawannya itu.

 
          "Haa tu pun uncle"kata Fatini. "Sorry Fat tadi Uncle ada hal,tu lambat sikit,dah jom naik panas tu"kata Encik Malik. "Ohh ok korang jom naik"kata Fat. "Yeay mekap aku hampir cair tadi tau tak"kata Najwa. "Diva ni ngada-ngada lah"kata Balqis. "Dah lah jangan lah bergaduh kat situ jom naik,cakap panas tadi" kata Sufiah. Bakqis dan Najwa terus naik ke dalam kereta. Najwa terus membuka topinya lalu meletakkanya kedalam bag.

 
         Beberapa minit selepas itu mereka sampai di pusat membeli belah. "Alamak lupalah nak bawak duit, tertinggal kat dalam dompet." Kata Fatini. "Nasib baik aku bawa duit lebih bolehleh lah aku belanja kau"kata Balqis yang mengeluarkan Rm50.00 lalu memberinya kepada Fatini. Encik Malik juga memberikannya tambahan Rm 20.00 lagi. "Terima kasih uncle"kata Fatini. "Ehh kau tak tak terima kasih ke" kata Balqis menyindir. "Sorrylah, terima kasih Aqis"kata Fatini.

           Mereka terus masuk dan menuju ke kedai yang penuh berjenama. Setelah 2 jam berjalan Najwa mula mengadu letih. "Korang aku dengan Sufiah rehat dulu dekat kedai makan tu ehh"kata najwa sambil menunjukkan satu kedai makan yang dipenuhi oleh orang kaya. "Ok"kata Fatini. "Nanti jumpa kat sini tau"kata Sufiah lalu masuk kedalam kedai makan tersebut.

  
           Beberapa minit selepas itu Fatini, Balqis dan Wani terus menuju ke kedai makan yang dikatakan oleh Najwa. Kelihatan 5 jenis minuman telah tersedia 2 dari minuman tersebut telah diminum tentu minuman itu telah diminum oleh Najwa dan Sufiah. "Fuhhh ,banyaknya yang kau shopping Balqis" kata Najwa yang melihat rakannya itu membawa pelbagai jenis bag plastik.

            "Tak padan dengan orang" kata Sufiah. "Mentang-mentanglah aku tak bawak duit kalau aku bawak duit mesti...""Mesti habis satu kedai"belum sempat Fatini menghabiskan ayat Najwa sudah menyampuk. "Ishhh kau ni bukanlah kalau tak mesti lagi banyak aku shopping dari korang."kata Fatini marah . "Alahh janganlah ngajuk"kata Balqis menenangkan hati kawannya itu. Mereka bertiga terus duduk dan menikmati minuman yang dipesan.

PemteriWhere stories live. Discover now