Pengenalan & Part 1

368 21 0
                                    

Watak utama
-Song Ji Hyo(Rm) a.k.a Jihyo
-Kim Jong In(Exo) a.k.a Kai
-Song Joong Ki a.k.a Joongki

Watak sampingan
-Yoon Bora(Sistar) a.k.a Bora
- Park Jimin(Bts) a.k.a Jimin
-Bae Suzy(Miss A) a.k.a Suzy

..Harap kalian sukalah sebb ni pertama kali buat jadi faham² jelah kalau tk best ke apa ke ok. Kalau ada yang salah atau tk best nanti boleh lah komen saya akn cuba untuk buat perbetulkan ok. Sporting tau.hihihi👇👇









Di sekolah Galaxy High School, jihyo berjalan bersama-sama dengn kai ke kelas mereka. "Ehh Kai! Aku rasa hari ni aku nak buat kek coklat lah..." kata jihyo. "Hmm,bagi aku jugak tau?" kata kai. "Sapa nk bagi kat kau?" kata jihyo. Kai hanya membuat muka menyampah kerana sudh tahu sikap jihyo yang selalu cari pasal dengannya.

Ketika mereka berdua sedang berjalan GEDEBUK!!! Jihyo dilanggar seseorang dan hampir jatuh tetapi org itu sempat menyambutnya. "Sory! Awk tak apa²?" tanya org itu. Jihyo terus bangun dan terkaku. "Ohmygod!! Hensemnya mamat ni!" kata jihyo dalam hati. "Hello? Awk okey?" lelaki itu melambai² tangannya di depan muka jihyo. "Hah? Haah... Saya okey.. Don't worry about me." jawp jihyo lalu ternampak di name tag lelaki itu. "Ohh awk joongki"."Macam mana awk tahu nama saya?" soal joongki. "Name tag awk." balas jihyo. "Haha...ok,saya pergi dulu." pinta joongki lalu terus pergi dari situ tapi jihyo masih lagi dalam lamunannya. "Weyy jihyo! Tahulah dia tu hensem tapi tak payahlah dudk ingat kat dia sampai habis sekolah pulak. Ini aku lagi hensem dari dia tau?" kai bersuara. "perasan betul mamat ni!" jawp jihyo.

Waktu Rehat
Jihyo dan kai dudk semeja di kantin. "kai!! Tolong aku boleh?" pinta jihyo. "Apa?". " Tolong belikan aku Cheese Burger, Pizza,Orange Juice dan 7-up ok?" arah jihyo. "Sedapnya kau arah aku? Ingat aku ni hamba kau apa? Dahlah banyak patutlah berat macam peti ais." bebel kai. "Alaaa.... Kau kan bff aku..." kata jihyo sambil membuat puppy eyes. "Okey fine! Tu pun sebb kau bff aku kalau tidk lama dh aku terajang kau!" kata kai. "HEHEHEH,gomawo chingu!" balas jihyo. Kai terus pergu untk membeli makanan yang dipesan oleh jihyo tadi.

Jihyo hanya dudk seornag diri di meja lalu ternampak bora dan suzy sedang berbual² di meja berhadapan dengan mejanya. "Ehh? Itu bukn bora dan suzy kan? Lebih baik aku join dengan diorang taklah bosan sangat." jihyo terus bangun dari tempat duduknya lalu GEDEBUK!!! "Ouch!!" jeeit jihyo sambil mengipas² uniformnya yang tertumpah coffee akibat dilanggar seseorang. "Mianhae!" ucap org itu sambul mengelap uniform jihyo yg terkena coffee tadi. "Weyy kau buta ke?" jerit jihyo lalu terus memandang orang tersebut. "Joongki??" terkejut jihyo setelah mendapati org itu ialah joongki. "Awak lagi? Sory sebb dh 2 kali terlanggar awk hari ni." kata joongki. "Ermm... Okey, gwenchana." kata jihyo. "Gwnchana awk kata? Saya dh kotorkan baju awk, btw, bukn awk marah ke tadi?" soal joongki. "Tadi... Takpe... Saya maafkan awk." kata jihyo. "Aku maafkan kau pun sebb kau hensem je kalau tak dh lama aku maki kau habis²." kata jihyo dalam hati. "Well, siapa nama awk?" soal joongki. "Song Ji Hyo imnida. Just call me jihyo." jihyo memperkenalkan dirinya. Ouhh... I'm Song Joong Ki but just call me Joongki. " joongki memperkenalkan diri. "Takpayahlah bagitau nama awk sebb saya dh tahu. Jomlah dudk dulu." pelawa jihyo.

-계속되는(bersambung)-
Sory pendek sebb idea dh mengarut ok bye. Tunggu sambungan tau.😺

Mianhae[c]Where stories live. Discover now