Part 3

189 15 0
                                    

      Beberapa Minggu Kemudian.
"Bagaimana dengan keadaan kai doktor? " tanya jihyo dengan cemas kepada seorang doktor yang baru keluar dari wad kai. "Maafkan saya... kai tidak dapat diselamatkan." Jawp doctor itu lalu terus pergi. Bwoh? Kai? Kai tid....tidak....dapat...di...di...diselamatkan? " kata joongki tergagap-gagap sambil memegang rambut dengan kedua² belah tangannya lalu terduduk di bawah dan menitiskan air matanya. Bergitu juga dengan jihyo turut menangis kerana telah kehilangan satu² sahabatnya.

       Di Taman Bunga.
Joongki hanya menyandiri di satu bangku dan terkenangkan kai lalu dia mengeluarkan handphonenya dan memainkan lagu<여보세요(Hello)(NU'EST)>. "Joongki..."panggil seseorang. Joongki terus memandang org itu. "Siapa awak?" Tanya joongki kepada org itu. "Saya jimin, kawn kai. Sebelum kai pergi, dia ada tinggalkan sesuatu. Dia suruh saya berikan ini kepada awk setelah dia tiada." Kata jimin lalu terus menghulurkan sebuah diari berwarna biru iaitu milik kai dan sekeping surat. "Nae...gomawo." ucap joongki. Jimin terus pergi dari situ. Joongki membuka dairi itu dan membacanya sat persatu perkataan yang tertulis. Air matanya mulai mengalir. Semakin lama, semakin laju ia mengalir. "Kai... hyung sayangkan kai! Hyung rindukan kai! Hyung nak jumpa kai!" Jerit joongki. Joongki membuka sekeping surat yang diberikan tadi...

Isi surat:  
  Kepada joongki hyung.
Kai sayangkan hyung lebih dari diri kai sendiri.Dan sekarang, mungkin sudah tiba masanya untk kai pergi buat selama-lamanya. Maafkan kai sebb tak pernah bagitau sesiapapun tentang penyakit kai sebb kai sayangkan semua orang yang dalam hidup kai.Dan kai tak nak kalian sedih terutamanya jihyo dan joongki hyung. Kai harap yang hyung dapat jaga jihyo dengan baik sepertimana kai jaga jihyo sebelum ini kerana dia ialah org terbaik dalam hidup kai. Dan kai tak nak dia sedih. Maafkan kai jugak sekiranya kai ada salah dan silap dengan hyung. Hyung ialah satu-satunya hyung kai sebb tulah kai sayangkan hyung. Dan akhir sekali. Kai nak hyung bagi diari ini kepada jihyo setelah hyung membacanya... joongki hyung... doakanlah kai bahagia dia atas sna buat selama-lamanya tau..Saranghae.
                        
                                 Kai.

Joongki sekali  lagi menangis kerana terlalu sedih dengan pemergian adiknya. Joongki terus bangun dari bangku untk mencari jihyo.

      Di Suatu Taman Permainan.
Jihyo duduk menyendiri di bangku sambil melihat kanak² yg sedang bermain. Jihyo mencampai handphonenya lalu memainkan lagu <promise(Exo)>kerana itu ialah satu-satunya lagu yang selalu dinanyikan dengan kai ketika kai masih ada. "Kai...aku rindukan kau...aku rindu bila kita bermain di taman permainan ini ketika kita masih kecil dulu. Aku juga rindu nak nanyi lagu ini dengan kau lagi. Tapi kenapa kau pergi kai? Kenapa kau tak pernah bagitau aku tentang penyakit kau?" Wae?" Air matanya sudh mulai membasahi pipi. "Jihyo." Jihyo terus memandang belakang setelah mendengar namanya di panggil. Joongki? Waeyo?" Soal jihyo. "Dari kai." Joongki terus memberikan diari biru itu kepada jihyo dan jihyo terus membacanya.
           
                            -계속되는(bersambung).
Sambungan ni yg terakhir ok sorylah pendek.

Mianhae[c]Where stories live. Discover now