Di meja
"Laa... So awk ni new student lah? Pqtutlah tak pernah nampak pun sebelum ni." kata jihyo. "Yupp... Saya pun masih keliru lagi dengan jalan kwasan sekolah ni." kata joongki. "Hahaha...biasalah tu bila first time."." Yupp."."Lupa nak tanya awak, awak ni kelas apa?"soal jihyo. "5xoxo."." Kalau macam tu awak oppa lah sebb awak dah from 5, saya baru from 4." terang jihyo. "Ohh okey budk kecik hahah!" ejek joongki. Jihyo hanya buat muka nenyampah.Sedang rancak mereka berbual, kai datang membawa makanan yang dipesan oleh jihyo tadi. "Nah! Ini makanan kau! Haishh! Menyusahkan betullah minah ni!" bebel kai sambil meletakkan makanan di atas meja. "Alaa...marah ke?" jihyo sekali lagi buat puppy eyes."Taklah! Suka sangat-sangat!" balas kai. "Hahah...". " Kenapa dengan uniform kau?" soal kai. "Tak tadi, aku dilanggar org then coffee yg dia bawa tertumpah kat uniform aku." terang jihyo. "Hahahaha...padan muka kau!" kata kai sambil tergelak. Jihyo terus membuat muka menyampah. "Dah laa tu! Ni aku nk kenalkan kawn baru aku,joongki. And Joongki, kenalkan ini kai, bff saya sejak 10 tahun lalu and classmate saya juga." jihyo memperkenalkan mereka berdua. "Kai?" joongki dengan muka terkejut. "Joongki? Joongki hyung?" reakai muka kai terus berubah. "Yeap...ini Joongki hyung!" joongki terus bangun lalu memeluk kai sambil menangis dan kai juga membuat perkara yang sama kepada.Joongki. "Kenapa kai tinggalkan hyung? Hyung rindu kai." kata joongki. "Kai pun rindukan Joongki hyung juga." balas joongki. "Wait wait wait!!! "Kenapa dengan korang berdua ni? Siap menangis bagai macam drama pulak." tanya jihyo. "Actually, kami adik-beradik tetapi sudh lama berpisah. Kami berpisah setelah ibu bapa kami bercerai. Dah 10 tahun kami tk jumpa sebb Kai tinggal dengan omma di sini manakala saya tinggal dengan appa di Tokyo, Japan." jelas Joongki.
"Apa? Adik beradik? Kai! Asal kau tak bagitau aku yang kau ada hyung?" soal jihyo kepada kai. "Hehehe...saja nak buat surprise kat kau." jawap kai. "Teruk betul kau punya surprise kali ni." kata jihyo sambil mengeluh.
Sejak itu, kai dan Joongki tinggal serumah. Jihyo juga menjadi semakin rapat dengan Joongki manakala hubungannya dengan kai semakin renggang tidak seperti dulu. Kai selalu memerhati jihyo dan Joongki bersama. Kai sedih kerana cemburu terhadap hubungan mereka berdua walaupun orang yang merampas jihyo darinya itu ialah abang kandungnya sendiri.
Di Cafe
"Kenapa dengan kau ni kai? Semenjak minggu² ni kau nampak sedih je?" soal Jimin iaitu salah seorang daripada kawan kai. "Tak de apa² lah..."jawp kai. "Kau ni kan dengan aku pun nk bersecret. Bagitau jelah mana tahu aku boleh tolong." kata jimin. "Sebenarnya...." kai menceritakan A sampailah Z kepada jimin sejak mula² berkenalan dengan Joongki lagi. "Ouhh...aku rasa, lebih baik kau bagitau je kat jihyo yang kau sukakan dia sebelum disambar hyung kau." kata jimin. "Tak boleh!" bantah kai. "Wae?" soal jimin. "Sebb...."Di sekolah pada waktu rehat
"Kai! Kau nak keluar rehat tak dengan kitaorang?" soal jihyo. "Tak nak laa...diet..." jawp kai. "Diet? Diet lah sangat." jihyo terus keluar dari kelas. Kai mengeluarkan sebuah diari yang berwarna biru dari begnya dan menulis sesuatu.-계속되는(bersambung)-
Sory semua pendek² je sebab saya tk pandai nk buat sangat harap kalian baca lah ye.
YOU ARE READING
Mianhae[c]
FanfictionMengisahkan tentang Jihyo dan kai yang sudh 10 tahun bersahabat baik. Kai juga telah mempunyai perasaan terhadap Jihyo tapi dia tidk mampu untk meluahkan kerana mempunyai satu penyakit yang bersaing dengan maut. Apakah yang akn terjadi apabila kehad...