30 December

229 21 0
                                    


Hari ni aku akan keluar dengan Jinnie oppa.. pegi mana? Pegi funfair lah HAHAHA. K aku tak boleh berhenti ketawa bila teringat Jinnie oppa ajak pegi funfair.

-Funfair-

"Emm Yerin-ssi?" sapa satu suara yang asing bagiku.

"Awak siapa? Macam mana awak tahu nama saya?" tanyaku kepada namja itu.

"Emm.. jeoneun Kim Taehyung.. akhirnya kita jumpa jugak kann?" kata namja itu sambil tersenyum petak yang membuatkan aku bergetar tulang rusuk sekejap.. k acah je.. tapi kenapa macam pernah dengar nama dia ni ea?

"A-aw-awak ke yang selalu m-me-message saya tu?" tanyaku tergagap gagap.

"Emm.. maybe yes? Haha" katanya.

"Janganlah main main" kataku sedikit geram.

"Ya.. saya yang selalu message awak" jawabnya.

"Awak buat apa dekat sini?" tanyaku.

"Jumpa awak" namja itu wink. Dupdapdupdap jantung aku.. aku hanya mampu berdiam diri.

"Sebenarnya.. harini hari jadi saya.. saya nak celebrate dengan awak.. sebab tu saya suruh Jin hyung ajak awak pegi sini.. dia kan sepupu awak" jelasnya. Ke'shit'an apakah ini?

"Emmm oke.. disebabkan saya pernah setuju nak keluar dengan awak.. jom kita celebrate birthday awak" kataku pula.

Kami main semua permainan yang ada di funfair ni dan makan aiskrim.. Seronoknya!!

"Sebenarnya saya suka-- Ahh aniy!! Saya cintakan awak" kata Taehyung secara tiba tiba membuatkan aku terkedu.

"A-ap-apa awak cakap?" tanyaku.

"Saya cakap saya cintakan awak" katanya sekali lagi. "Kalau boleh saya nak jadikan awak yeojachingu saya" sambungnya lagi

"Emmm tapi saya--" belum sempat aku menghabiskan ayatku Taehyung sudah mencelah "Takpe.. saya bagi awak masa" katanya.

Keadaan menjadi sunyi sepi selama seminit lepastu kami berjalan jalan di Sungai Han.

Kemudian Taehyung menghantar aku pulang. Sepanjang perjalanan jantungku asyik berdebar.

Sepanjang malam aku asyik memikirkan tentang apa yang Taehyung katakan padaku semasa di funfair tadi.

TBC 🤗

[C] Messages - 김태형Where stories live. Discover now