Kapittel 3.

24 0 0
                                    

Red: Hva mener du, Finn? Jeg forstår ikke helt, jeg prøver alltid å være så snill og grei som mulig.

Hero begynner å le litt, og Red snur seg for å se på henne. Han skakker på hodet for å vise at han ikke forstår. Mike låser Finn inn i cella si.

Hero: Ahh... Red. Stakkars, stakkars deg. Du husker ikke engang hvor mye du hater meg. Ja, jeg har skjønt det din tufs. Jeg er drit lei av det også.

Mike: Slapp av nå, dere to. Tenk på grunnen til at DERE er her. Hero, du er et flamme sprutende helvete, og LETT irritert. Finn, du er en gift drage hybrid. Og Ender er en liten, svart, drage hybrid. Red er faktisk den MEST normale her.

Alle ble helt stille. Ikke engang Hero sa noe nå. Og Hero er ikke redd for å si ifra. Så det sier litt.

Mike: Ender, din tur. Jeg vil ikke skade deg. Jeg lover.

Ender skjelver og krøller seg sammen til en ball innerst i cella si.

Mike: Jeg vil ikke skade deg. Men jeg må teste deg. Hvis ikke får jeg ikke jobbe her mer, og dette er å leve drømmen for meg. Noe av det viktigste for meg er denne jobben.

Ender reiser deg opp, og kryper sakte ut av cella. De svarte små vingene er klamret fast til ryggen hennes.  Hun smiler såvidt det er til Mike. Mike smiler takknemlig tilbake. De går til et testrom.

Red: Jeg beklager.

Finn: Hva søren, Red? Hva er det som går av deg?

Hero: Ja, du HATER meg jo, før i dag SMILTE du til meg. Du SMILTE. Til MEG.

Red: Jeg, jeg vet ikke.

Red får en klump i hasen, og tårer i øynene. Hero og Finn ser det.

Finn: Yo, dude. Du har aldri greni før. Du er ikke en som griner.

Hero: Jeg har aldri sett deg grine før. Er det en ny greie eller no'?

Red bare sitter på kanten av senga si å griner. Han mumler or som «unnskyld...» og «jeg er ikke værdt noe» . Hero og Finn ser på hverandre. De skjønner ikke helt hva som feiler Red nå i dag. Men det som foregår inne i Reds tanker, er at han har skjønt at han har to personligheter. Han har skjønt at han ikke kan kontrollere det. Han har skjønt at han har gjørt mye dumt og slemt. Han har skjønt at han ikke kan gjøre noe ned det. Så nå sitter han på senge kanten, og griner.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 10, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Life Of Red På NorskWhere stories live. Discover now