Każdy z nas zna złą Creepypastę z cudowną lub sławną postacią. Nieraz słyszałam określenie „lubię postać ale nie historię".Dla czego tak się dzieje? Otóż zacznijmy od tego, że Creepypasta ma oddziaływać na czytającego, przede wszystkim wzbudzać strach. Tssaa... No niech mi ktoś powie, że historia Jeffa the killera czy EJ go przestraszyła. Wątpię. Choć są też takie przez które niemożna spać w nocy.
Ale co, w tych i innych historiach, urzeka czytającego? Co sprawia, że właśnie bohater tej nudnej i często nielogicznej Creepypasty jest taki cudowny i nie raz popularny? Oto kilka powodów jakie znam:
1.Postać po prostu zamiast wzbudzać strach, wzbudza litość. Im bardziej historia smutna, dramatyczna, tym bardziej zapada nam w pamięć postać. Przykładem, Creepypasty oddziałującej na nasze(a przynajmniej moje) sumienie, jest historia EJ'a, Jeffa czy Toby'ego.
2.Zaczynamy się utożsamiać z postacią. Wytłumaczę to na przykładzie Bloody Painter, chłopak poniżany w szkole, zdradzony przez „przyjaciela"popada w obłęd i morduje. Każdy z nas był kiedyś gnębiony lub miał ochotę zemścić się na kimś ze swojej szkoły. Podświadomie lub świadomie każdy chciał, aby jego prześladowcy/wrogowie skończyli tak jak ci Helena, ale nie był w stanie tego zrobić,więc zostało mu tylko marzenie o tym, że on,tak jak bohater pasty,morduje. Ta zasada dotyczy też wszystkich „the killerów". Jest mnóstwo fanów/fanek Jeffa mażących o spotkaniu swojego idola i staniu się takim jak on.
3.Ładne arty. Historia nudna, postać słaba ale narysowana w taki sposób,że aż człowieka coś ciągnie do niej! Istnieją takie rysunki,które nie są bardzo wybitne ale mają w sobie to coś. Dodatkowo,jest grono osób, które chcą wykonać swoją wersje w lepszy sposób i chwalą się swoim dziełem w necie, przez co z czasem, powiększa się grono zainteresowanych postacią. I sława rośnie. Ja, właśnie w taki sposób, poznałam Creepypaste Radio face, historia nudna,czasami nielogiczna za to arty mnie urzekły.
4.I ship you! Dwie pasty. Dwie postacie. Jeden cudowny związek! Mimo tego, że nie przepadasz za wybraną pastą czy postacią lubisz daną parkę, tak po prostu, bez powodu. Większość osób wybiera utarte szlaki czyli TobyxClockwork, Bloody PainterxJudge Angels czy JeffxJane ale też są miłośnicy niecodziennych połączeń typuTobyxJane lub MaskyxKate. Istnieje też yaoi(JeffxBen, TobyxMasky) i yuri(JanexJudge Angels). I o ile jestem w stanie zrozumieć dwie ostatnie grupy, to jest coś, czego nie jestem w stanie zdzierżyć,mianowicie shipowanie rodzeństwa(JeffxLiu)! To ma swoją specjalną nazwę, której nie pamiętam.
5.Creepypasta, która się wybiła na popularnej historii. Najbardziej znaną postacią, która zdobyła sławę w taki sposób, moim zdaniem, jest Liu brat Jeffa. Do tego grona można też zaliczyć Jane the killer czy Ninę the killer. Obok Slendera rozkwitli Proxy(Masky, Hoodie, Kate, Toby) i Skrollverse(choć ci dopiero zaczynają stawać się popularni).
6.Dramy! Bo co innego tak działa na popularność jak nie dobra drama?Często, spotykam się z kłótniami na forach o Creepypastach, zarówno na tych polskich jak i zagranicznych. Tematy się powtarzają, chodzi często o to czy Liu naprawdę przeżył atak brata, kto jest silniejszy(np. Jeff vs Slender), czy ktoś tam istnieje, która postać jest lepsza. Takie sytuacje, zmuszają uczestnika kłótni do obrania strony w sporze. I właśnie podczas takich wymian zdań, uczestnik lub czytający poznaje nowe postaci i często zaczyna szukać informacji na ich temat. A sława powoli rośnie.
7.Istnieją takie Creepypasty i postacie, które lubimy bo tak! Nie mamy konkretnego powodu. To nasze prawo. Może nam się podobać coś i wcale nie musimy wiedzieć lub potrafić wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje. Dla nas dany bohater, historia ma to coś. I już.
8.Mój najlepszy/a przyjaciel/przyjaciółka to lubi więc i ja to lubię.Często otoczenie ma wpływ na to co lubimy a czego nie.
9.Postać jest po prostu popularna. Niektórym ludziom to wystarcza.
Moim zadaniem czasami wystarczy jeden impuls, coś zależnego lub niezależnego od nas, byśmy polubili lub znienawidzili daną Creepypastę lub bohatera.
CZYTASZ
CreepyInformator czyli wszystko o creepypastach!
DiversosInformacje dotyczące creepypast, postaci z nimi związanych, Scollerverse, Skrollverse, Slendeverse. Opis poszczególnych Versów, ich członków i wyjaśnienie co to jest. Po prostu wszystko to co fan creepypast powinien wiedzieć:)