-
Vi går ut från flygplatsen i Oslo som ligger i Norge. Det var iallafall varmare här än i Sverige så jag tar av min skinnjacka. Mamma ser fokuserad ut på att hitta en kompis som ska köra oss hem. Han heter tydligen Kjell-Erik.. Hahah vet.. konstigt namn.. men whatevaa..
Tillslut så hittar vi honom och går mot honom.
"Hei! Velkommen til Norge, mit nvan er Kjel-Erik" Säger han och sträcker ut sin hand mot mig.
"Jonna" Säger jag lätt och skakar hand med honom. Sedan går jag och sätter mig hans Volvo i baksätet. Jag tar fram min mobil och hörlurar och sätter på Spotify. Mamma och Kjell-Erik lägger resväskorna i bagaget och hoppar in i framsätet. Sedan startar han bilen och vi kör mot Trofors. Det tar typ 2h dit..
Efter halva resan så kommer det en låt. Det känns som om jag har hört den innan så jag öppnar mobilen och kollar vad låten heter. (Elektrisk) Jag går in på den och kollar vem som sjunger den. Marcus och Martinus!? USCH! Värsta jag vet!?... Jag trycker snabbt bort låten och sätter på Cold Water istället. Sedan blundar jag och drömmer när jag dansar till denna låten.. OCH jaaa.. jag är en dansare och har dansat i 7 år så..
-
Jag kliver av från bilen och sträcker på mig ordentligt. Ahh.. så skönt att sträcka sig efter en lång resa. Mamma ger mig nycklarna till huset. Jag går mot dörren och låser upp. Sedan kliver jag in. Och en sak måste jag säga WOOOOWW!? Okej! Huset är JÄTTTTTE fint men den ändrar inte min åsikt från att flytta hit.. Jag vill ha min Sverige.. Haha det där lät som om jag Sverige var min.. som om jag ägde den.. Jonna.. Pluttis.. hur dum får man va?..
Jag fnissar åt mig själv.. Haha lite dum???
Mamma kommer in med resväskor och efter kommer Kjell-Erik med fler väskor. De ställer väskorna på golvet och pustar ut.
"Så! Dette var alt" Säger han och ler mot mig och mamma.
"Tack så himla mycket! Att du har kommit och hämtat oss från flygplatsen och hjälpt oss med att bära! Tack Erik!" Säger mamma och ler stort.
Mamma ser lite fånig ut när hon ler sådär stort.. ahah Typiskt mammor..
"Takk, hvis du trenger noe er det bare å komme eller ring! Hade!" Säger han och går ut från huset.
Mamma vinkar efter honom.
"Vart är mitt rum?" Frågar jag trött.
"Uppe, första dörren åt vänster, och flyttbilarna har varit här så dina grejer är i ditt rum" Säger mamma och börjar bära flyttlådor in till köket. Jag går upp till övervåningen. Det finns en stor hall och åt vänster så finns det tre dörrar och åt höger 2 dörrar. Jag öppnar dörren åt vänster som är närmast trappan. JAPP mitt rum. Jag kliver in och kollar runt. Det är verkligen jätte stort och fint. Vita väggar, balkong och till och med ett eget badrum eftersom det finns en extra dörr inne i rummet. Jag springer ner till hallen och släpar min resväska upp till mitt rum igen.
-
Efter 5h så är allt möblerat i mitt rum. Alla kläder är uppackade in i min Walk On Closet. Sminkbordet är DOONEE. Det är bara skrivbordet kvar och tv som ska sättas upp på väggen.
Jag känner hur trött jag är så jag går in till badrummet och tar bort mitt smink, rengör det och borstar tänderna. Sedan går jag ut från badrummet och går mot min WOC för att byta om till pyjamas. Jag byter om och borstar mitt hår. Sedan tar jag min mobil och lägger den på laddning bredvid sängen. Jag släcker taklampan och kryper ner under täcket.
Jag tänker.. Norge är inget land för mig.. men .. Äsch vet inte..
Sedan blir mina ögonlock tyngre och tyngre.. Jag faller in i drömmarnas värld..
-
PIIIP
PIIIP
PIIIIIP
Jag slår upp ögonen trött och försöker hitta min mobil. Aahhh ser suddigt! Sedan hittar jag den och stänger av alarmet.. Ahh vem har sattit på alaram nu när det är lov.... Sen somnar jag om.
12:13
Jag vaknar av att ytterdörren plings på.
Jag är en sån person som vaknar lätt av ljud.
Sedan hör jag ytterdörren öppnas och stängas.. sedan hör jag små röster nerifrån.
Ska jag kolla vem som har kommit?
Jag bestämmer mig för att gå upp och kolla vem. Så jag tar på mina tofflor och tassar ut från dörren och ner från trapporna.
Det första jag ser är de rådjursögonen som stirrar på mina blåa ögon..
Hellloooo NYTT KAPITEL!!! hahaha
Min mobil har gått sönder så skriver på datorn.. jag kände att det var dags att uppdatera på denna bok också.. :)
Hoppas ni gillar den
Merr<33