Jag slänger alla mina kläder i resväskan.
Orkar inte med livet! Gud straffar mig förfan!
Jag stänger resväskan hårt och tar upp mobilen för att kolla om någon har skickat nåt.. Jo Sandra hade skickat en snap.
Jag gick in på den och läste.Snap: Vet du att jag har fått MARCUS och MARTINUS biljetter till GLOBEN! DEN 11 FEBRUARI!
Jag suckade. Vem fan bryr sig om Marcus och Martinus. De är ju bara små skitungar.. tänkte jag. Och om jag ville det så kunde jag inte.. Sandra vet inte att jag ska flytta. Okej det är taskigt att inte berätta men hon det gör ännu ont om jag säger farväl och sånt. Så jag kommer berätta när vi är i Trofors..
Snap: Jätte kul...
Svarar jag.
Snap: Du ska följa med! Jag tog 2!! SNÄLLA!
Snap: Seriöst?.. jag gillar inte ens de..? Och det är ju tråkigt... det är inte ens höst.
Snap: Mst gå bye
Jag suckar ännu högre.
"JONNA!" Hör jag mamma ropa.
Jag stönar och går ut från rummet och ner till köket.
"Vad!!" Säger jag irriterad.
"Har du packat klart?" Säger mamma
"Ja! Chilla!" Säger jag och och går upp igen.
Varför ska mammor vara så jobbiga!?
Jag stänger min dörr och sätter mig framför min soffa som jag har på mitt rum. Sedan sätter jag ingång tv och går in på Netflix.
Jag bestämmer mig för att se Titanic.
Jag drar ner gardinerna och myser ner i soffan.
Flyttbilarna kommer om 4 timmar och de har tagit allt förutom soffan, Tv och sängen.På slutet när alla dör på filmen så rinner det tårar från mina kinder.
Jag brukar aldrig gråta egentligen. Men allt känns så jobbigt. Jag ska liksom lämna min älskade kille och mina bästavänner. Jag ska lämna Sverige.
Jag börjar gråta.
Varför ska detta hända mig.Det knackar på dörren.
Jag torkar snabbt bort mina tårar.
Dörren öppnas och mamma kommer in.
"Jonna varför sitter du och tittar på film!? Vi ska flytta" Säger mamma strängt.
"Nej! Jag vill inte! Jag vill inte flytta fatta!!" Skriker jag på henne.
Hennes atityd blir lite lungnare"Jonna.." Börjar hon.
Hon sätter sig bredvid mig.
Jag tittar på tv.
"Det kommer bli bra! Lovar dig gumman, var lite positiv.." Säger mamma och strycker mitt hår.
"Mm.." Säger jag tillslut.FAST att jag inte menar det.
Hon ler mot mig och och går upp från soffan.
"Jag är nere om du vill nåt" Säger hon och går ut från mitt rum.Jag kastar en kudde mot dörren.
FAN!5H efter
Flyttgubbarna bärde min säng sist. Jag tog min resväska och gick ner till hallen. Mamma var vid bilen och bärde in resväskor. Jag tog på mina Nike Skor och tog på min bomberjacka och gick ut till mamma med resväskan.
"Är du klar?" Säger mamma och ler brett på mig.
"Mm.." säger jag och hoppar in i bilen.
Mamma lägger min resväska oclså i bagaget.
Efter allt packandes så tillslut så hoppade mamma in i bilen med. Jag tittade på vårt fina hus som jag aldrig skulle bo där mer.Mamma startade bilen och vi rullade mot Trofors..
Roligt.. Not..
Detta kommer bli spännande!
Vi får se om Jonna tycker i framtiden att M&M är bara små skitungar😏👏Merr