Hoodstuk 2

57 5 0
                                    

Hier is het dan Hoofdstuk 2

ruzie thuis dus ben ik verder gaan schrijven

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pov. Juul

Ik word wakker en kijk op mijn wekker drie uur in de nacht. Ik loop naar de badkamer en smoel twee paracetamols weg met een glas water. Ik loop terug naar me kamer en pak mijn laptop als ik mijn wachtwoord in heb gevoerd verschijnt me achtergrond in beeld ik samen met Julia en haar neven en nicht waar ze al jaren geen contact mee had. Ik begin op Wattpad een boek te lezen Behind the scenes van Mystorytotell (echt een heel leuk boek). Dan denk ik weer aan Julia. Het is inmiddels al weer een twee uur later nog steeds vroeg ik hoor mijn mobiel afgaan en pak snel op voor er iemand wakker van wordt. Ik hoor Julia aan de andere lijn en wil meteen ophangen het lijkt wel alsof ze me gedachte leest en zegt met een gebroken stem Juul alsjeblieft hang niet op ik smeek je. Ik twijfel en hang toch maar op. Snel krijg ik spijt, dat ook al snel weer weg is.

Pov. Julia

Ik word vroeg wakker en ga alvast leren voor Frans en Latijn. Als ik na een uur me hoofd er niet bij kan houden bel ik naar Juul denkend dat ze toch niet op neemt. Hoor ik haar aan de andere lijn zeggen zal ik ophangen of niet, nee alsjeblieft hang niet op zeg ik. Ik hoor een paar piepjes, ze heeft opgehangen. Ik loop naar de woonkamer en laat me op de bank zakken. Al huilend val ik in slaap. Ik voelde dat er iemand op mijn schouder tikte en werd rustig wakker snel veegde ik me tranen weg te laat me moeder had het al gezien en vroeg wat er was toen ik het net Stond me moeder op en belde in de gang. Me moeder kwam terug en zei dat ik me moest omklede dat ze mij wel even af zou zetten bij Juul. Met tegenzin liep ik naar boven pakte mijn spullen stapte onder de douche, snel droogde ik me af en trok mijn kleren aan. Me moeder riep naar boven dat ik op moest schieten. Snel trek ik me sneakers aan en pak ik me sleutels en me jas. Ik ga vast in de auto zitten riep ik en liep naar buiten het was erg koud buiten gelukkig bracht mijn moeder me.

Eenmaal bij Juul aangekomen belde ik met trillende vingers aan haar zusje deed open en zei dat ze boven was. Ik liep de trap op en klopte aan niks ik hoorde niks. Ik besloot maar om naar binnen te gaan toen ik de deur open deed zag ik Juul ineen gekropen tegen de muur zitten. Ik liep er zenuwachtig heen en klopte op haar schouder. Meteen schrok ze wakker toen ze mij zag zei ze dat ik weg moest. Nee riep ik met een gebroken stem ik moet je het uitleggen. Ik hoef geen uitleg het is voor mij wel duidelijk je vertrouwt me niet. Laat me het uitleggen alsjeblieft ik smeek je ik beëindigde huilend op de gang. Ik zit er nu denk ik al een halfuur als ik de deur open hoor gaan en een snikkende Juul aantref ik kijk haar aan en zie dat haar ogen dof zijn en die sprankeling die ze altijd had weg was net als 3 jaar geleden in de tijd dat haar vader het contact weer eens verbrak. Weer kijk ik in har ogen en vraag of ik binnen mag komen ze knikt. Ik loop de kamer binnen en zak neer op haar bed zelf gaat ze op haar bureau stoel zitten en knikt, het teken dat ik kan beginnen. Ik begon met het vertellen toen ik haar laptop zag ik vroeg of ik even iets mocht laten zien toen ik haar laptop openklapte zag ik de foto al die ik eigenlijk op wilde zoeken. Zie je hier die twee jongens dat zijn mijn neven en dat meisje is mijn nichtje. We hebben jaren lang geen contact gehad door de ruzie tussen mijn vader en mijn moeders broer. Nu mijn ouders uit elkaar zijn zocht mijn oom weer contact. Ik wist er niks vanaf me moeder vertelde me het 1 dag voordat jij mij vertelde wie je leuk vond. Die jongen die jij leuk vind is mijn neef. Ik zag de schrik in Juul haar ogen maar vertelde verder. Ik was blij voor je omdat je tja nog nooit echt verliefd was nou in de jaren dat wij vriendinnen zijn dan. Maar later werd ik bezorgd en boos dat precies hij het was. De volgende dag zou ik niet naar school gaan omdat ik mijn oom en tante zo gaan helpen met de laatste dingen in hun nieuwe huis plaatsen. Toen we klaar waren vroeg me moeder aan me oom en tante of zei wat bij ons wilde drinken. Toen zijn mijn neven en ik naar boven gegaan. We waren aan het praten tot dat de deur open ging en ik jouw zag staan toen je wegrende ben ik achter je aangerend maar je was te snel. Dat was het eigenlijk wel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Laat asjeblieft je mening achter dan weet ik wat jullie er van vind xx Tessa

Bij mijn vorige hoofdstuk had ik maar 1 reactie van een vriendin dus wist ik niet wat andere ervan zouden vinden zouden jullie alsjeblieft nu wel een reactie geven van wat jullie ervan vinden x

Toen en nuWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu