Sorry Voor het ongeveer 5 maanden niet uploaden maar hier is een Hoofdstuk
---------------------------------------
Pov. Julia
Ik word wakker door het gepiep van mijn wekker, automatisch draai ik in mijn slaap om. Ik kijk recht in Juul haar fel blauwe ogen nu rood van het huilen . Zij was hier blijven slapen omdat ze ruzie had met haar moeder. Huilend kwam ze gister aan mijn deur samen zijn we op mijn bed in slaap gevallen. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat we over een uur op school moeten zijn en we fietsen er een half uur over dat redden we nooit meer. Snel bel ik Kevin op of Juul en ik mee mogen rijden. “over drie kwartier is Kevin hier” Roep ik naar Juul. Als ik aangekleed ben loop ik naar beneden om ontbijt te maken. Ik ben wel weer blij want Joey en Juul zijn gewoon weer goede vrienden en Joey doet er alles aan om aan Juul te bewijzen dat hij haar echt leuk vindt dat heb ik nog nooit bij hem gezien. Ik begin in mijzelf te lachen als ik denk aan hoe Joey een kus voeg aan Juul en Juul zei dat hij zijn ogen dicht moest doen en dan kreeg hij een kus en toen duwde Juul een Chocolade Muffin in zijn gezicht het was echt zo grappig ik lag op de grond van het lachen. Toen Kevin binnen kwam kreeg hij de slappe lach om het gezicht van Joey. Ik hoor voetstappen en na een paar seconden staat Juul in haar onesie beneden. “ Uhm Juul waarom heb je je onesie aan?” vraag ik. “ Omdat het lekker zit en ik heb niks anders” Antwoord ze. “Wil je iets van mij lenen?” – “Nee bedankt het zit eigenlijk best lekker” Zegt Juul. Als Juul en ik klaar zijn met eten gaat de bel Joey staat voor de deur. Wanneer ik de deur opendoe krijg ik de slappe lach Juul en Joey hebben dezelfde Onesie aan maar Juul heeft een Grijze en Joey een Zwarte. Wanneer Juul komt begint ze Joey uit te lachen. “Waarom lach je me uit?” Vraagt Joey. “Omdat je Dezelfde Onesie draagt” Zegt ze door het lachen heen. Kevin toetert. “hij wordt ongeduldig” zegt Julia.
Pov. Juul
“Joey je ziet er echt moe uit” zeg ik wanneer we in de auto zitten. “ is het zo erg te zien?” vraagt Joey met een Wanhopig gezicht. “Kom hier dan doe ik je haar goed” Zeg ik. Met mijn hand ga ik door Joey zijn haar om het in model te brengen. Ik moet zeggen hij ziet er wel sexy uit. “Dank je” hoor ik Joey zeggen met een Grijns. “Waarvoor?” vraag ik. “Dat je vind dat ik er sexy uit zie.” Zegt hij met een grote Glimlach op zijn gezicht. “Zei ik dat hardop?” vroeg ik wanhopig. “Ja dat deed je” Hoor ik Kevin lachend zeggen. Langzaam word ik rood van schaamte. “Awh je bloost” Hoor ik Joey heel hard roepen. “Nee het is gewoon warm hier” Probeer ik zo normaal mogelijk te zeggen. “Welke les hebben we het eerste uur?” Vraagt Joey. “Wiskunde tweede verdieping” Zegt Julia. “Ik moet met de lift” zegt Joey. “Mag ik mee?” Vraag ik. “Uhm even denken” Zegt hij. Ik zet mijn puppy ogen op en geef hem een knuffel. “Mag ik nu mee?” Vraag ik. “Uhm nee” Zegt Joey Grijnzend. Ik ga nep beledigd kijken. “Oké oké je mag mee maar ga niet huilen” zegt Joey. Ik proest het uit van het lachen. “ Je bent echt gemeen Juul” Zegt hij “ huh waarom” vraag ik zo onschuldig mogelijk. “Eerst die Muffin en nu ga je me uitlachen” Zegt Joey. Ik krijg meteen een glimlach op mijn mond als ik terug denk aan die keer van de muffin. “ik heb echt zin in volgende week” hoor ik Kevin roepen. “Wat is er volgende week?” Vraagt Joey “Volgende week ga ik met Bas naar Texel” zegt Kevin. “Kom op Kevin ik zie dat je liegt” roep ik naar hem. “We zijn er “ praat Kevin zich er uit.
Pov. Joey
“Op naar de lift” Zegt Juul. Hoe ze zo vrolijk kan zijn na alles wat er in haar leven is gebeurt tja dat vroeg ik me een jaar gelden ook af toen ik haar nog niet heel goed kenden maar nu ik haar heb leren kennen verschuilt ze al haar verdriet achter een geforceerde glimlach. “Kom je nog” Schreeuwt Juul naar mij. “Ja-ja!” Roep ik terug. Zo langzaam mogelijk, om haar te pesten, loop ik naar de lift toe. “Zo, jij nam daar wel de tijd voor zeg” roept ze nep-beledigd, terwijl ik de lift in stap. Ik druk op het knopje en met een schok komt de lift in beweging. Ik wankel, en grijp naar de muur om mezelf staande te houden. Ik zie dat Juul ook haar best doet om niet om te vallen. “Zohee! Lijkt net een aardbeving!” Roept ze uit Dan staat de lift , met nog een laatste schok, stil. Verbaasd kijk ik rond. En ik ontdek dat mijn elle boog tegen het stopknopje aan ligt. “Kut” roep ik. Juul kijkt stil naar hoe ik op de grond gaan liggen om via het laatste streepje raam wat nog te zien is, iemand te bereiken. In de verte horen we de bel gaan, en de gang is compleet verlaten. Ik vloek nogmaals en trap zo hard mogelijk tegen de muur aan. Dan voel ik een hand op mijn schouder. “Joey, dat helpt echt niet, in het geval dat je dat soms dacht…” Ik draai me om, en glimlachend kijkt Juul me aan. We moeten wachten tot de conciërge komt, om ons te helpen. “Maar hoe zou hij moeten weten dat wij hierin zitten” vraag ik onzeker. Toen was Juul ook stil. Ze zakt langs de muur naar beneden en gaat zitten. “We moeten wachten” Ik ga Tegenover haar zitten. Even zijn we stil. Dan slaat ze met haar hand tegen haar voorhoofd en begint ze te grinniken. Versuft kijk ik haar aan. “We hebben toch gewoon onze mobiels?” Dan begin ik ook te lachen. “Zal ik Kevin dan maar bellen?” “Ja, doe maar” zegt Juul glimlachend. “Geen bereik Sorry Juul dat word wachten.”
Een uur later
Pov. Juul
Ik kijk naar Joey hoe hij bezig is op zijn mobiel, na een uur Stil zitten begint het hier wel koud te worden. “Uhm Joey?” Vraag ik. Hij kijkt op van zijn mobiel. “Uhm heb jij toevallig een extra shirt of jas?” vraag ik. “Nee wat dan?” “ik heb het koud” zeg ik. “Kom hier dan” en hij opent zijn armen. Voorzichtig ga ik in zijn armen liggen, bij elke aanraking voel ik getintel. Als ik lig voel ik twee handen rusten op mijn buik, Het voelt nu Alsof mijn buik gewoon in de Fik staat een zachte zucht verlaat mijn mond. “Wat is er lig je niet goed?” Hoor ik Joey Zachtjes fluisteren in mijn oor. Ik krijg er de kriebels van. “J-j-j-jawel” Stotter ik, ik kan mijzelf wel voor mijn hoofd slaan. “Heb je het nog koud?” Vraagt Joey na een ongemakkelijke Stilte. “Een beetje maar ben ik niet te zwaar?” Vraag ik terwijl ik met mijn hand naar mijn iPhone zoek. “Jij te zwaar Ben je gek” Zegt Joey terwijl hij me port. Na wat spastische bewegingen en een kusje is Joey gestopt. Als ik mijn iPhone nog steeds niet heb gevonden sta ik op. “Wat doe jij nou” zegt Joey sip. “ik zoek mijn iPhone” zeg ik terwijl ik verder zoek. Joey begint ineens heel hard te lachen. “Waarom lach je zit er iets niet goed?” Vraag ik wanhopig. “nee kom eens hier” Zegt Joey. Ik zet een stap vooruit. “omdraaien” zegt Joey. Rustig draai ik me om, tot ik iets bij mijn kont voel. “Wat doe jij nou!” Roep ik verbaasd. “Uhm sorry maar je zocht deze toch” zegt Joey lacherig terwijl hij mijn iPhone omhooghoud. “Mijn Baby Waar lag die?” vraag ik terwijl ik hem uit zijn handen trek. “In je kontzak Blondje” Zegt hij terwijl hij met zijn hand door zijn haar gaat. “Wist ik wel” zeg ik terwijl ik mijn mobiel ontgrendel.
Pov. Joey
Geamuseerd kijk ik naar Juul die bezig is op haar Mobiel. Als ze naar het home screen gaat verschijnt er een lach op mijn gezicht. Haar achtergrond foto is van ons samen. En dan na een lange stilte komt er een vraag waarop ik al wist dat die ooit zou komen maar toch kwam die hard aan.
Pov. Juul
“Joey is het waar dat je je relaties niet serieus neemt?” Vraag ik voorzichtig. Ik zie zijn gezicht droeviger worden maar blijf hem aankijken. “Juul ik vind je echt leuk ik voel iets voor je wat ik nog nooit voor een meisje hebt gevoeld je moet me geloven” Zegt Joey. Ik zie dat hij het meent. “waarom mij Joey je kan iedereen kiezen van deze school en je kiest mij” Zeg ik terwijl er een traan over mijn wang rolt. “Juul waarom jou kijk in de spiegel je bent perfect, je bent alles wat ik in een meisje zoek en kijk je innerlijk gewoon perfect je bent Grappig lief en toch stoer je durft voor je zelf op te komen je bent gewoon in een woord Perfect” Zegt Joey terwijl hij de tranen die nu over mijn wangen lopen afveegt met zijn duimen. “Ma- ma maar..” Ik kan mijn zin niet afmaken. Joey zijn lippen komen steeds dichterbij en dan laat ik me gaan.
-------------------------------
Dat was het ;)
JE LEEST
Toen en nu
Teen FictionJuul en Julia zijn bijna vijf jaar vriendinnen. Maar wat als Juul al die tijd verliefd is maar het niet heeft verteld en als ze het verteld reageert Julia erg onverwachts. Ze reageert eerst heel blij maar daarna reageert ze bezorgd en boos. Juul sna...