Bab 3

41 3 1
                                    

The Pretty Girls:

       Pada suatu hari, Alisya, Aina dan Aleeya berjalan di tepi asrama. Tiba² datang 3 orang perempuan cuba memdekati mereka bertiga.

      Tiga org budak perempuan itu adalah Farisya, Awina dan Fatimah. Farisya cuba mendekati Alisya. Tiba² Farisya menolak Alisya yg sedang berjalan.  
  
      Mereka tahu Alisya jenis yg lemah lembut. "Eh...kenapa awk ni Farisya?" Tanya Alisya.

      "Tak ada apa², cuma kau jangan nak berani dekat dengan Yazif Yusuf tu. Dia tu aku yg punya. Kalau kau dekat dengan dia siap kau aku kerjakan," gertak Farisya.

    "Eh, kerja rmh kitaorg dah lama siap," Aina membuat lawak jenaka. "Hahaha!! Lawak ker? Ok, aku dah malas nak layan budak kampung mcm korang ni. Ok bye," kata Farisya.

    "Eh, sekejap. Kalau korang nak tahu, kita orang ni (The Pretty Girls). Kalau korang semua ni terserempak dengan aku, please call me Ketua. Faham?," arah Farisya.

    "Tak nak, kitaorg tak nak cakap kau ketua," Aina membantah arahan Farisya. "Ok, fine. Whatever," kata Farisya.

     Tiba² Alisya terserempak dengan Yazif. "Hai Alisya, awk apa khabar. Saya suka tgk awk senyum...comel," sapa Yazif.

     "Oh! Hai Yazif. Thank you very much...ok lah sy dah lambat ni, Assalammualaikum," Alisya mengelakkan dirinya daripada diketahui Farisya.

      "You are welcome, Waalaikumussalam," jawab Yazif dengan hairan. Yazif berjumpa rakan² -nya di dewan. "Hai Yazif. Nak tak kita lepak malam ni?" Cadang Is.

      "Ok, set," jawab Yazif. Ketika mereka sedang berlepak, "Yazif, kau ada suka sesiapa ke?" Tanya Daud. "Errrr, ada, kenapa?" Jawab Yazif. "Oh! Ye ke? Awk suka siapa?" Tanya Daud.

      "Err, malulah," Yazif berasa malu. "Ala, jawablah," kata Daud. "Oklah, Alisya," jawab Yazif. Rakan² -nya berasa terkejut. "What! Awk suka Alisya...." terkejut Naim mendengar kata² Yazif.

    "Yes," kata Yazif. "Eh! Korang, nak tak esok kita cakap kau suka siapa ke, nak?" Cadang Daud. "Ok beres. Idea yg bagus," kata Is. Rakan² -nya juga bersetuju.





Hai Assalammualaikum. Kalau nak tahu sambungan seterusnya. Btw, KimMinna04 sy minta maaf.😁

Yg ikhlas:
-Isma Suhaimi (hanishlovate)

   

     

      

3 Bestfriends ForeverWhere stories live. Discover now