Bab 1

55 4 2
                                    

Hari Pertama Masuk ke Asrama Penuh:

        Apabila Aina melangkah masuk ke dewan pendaftaran, hati Aina merasakan dirinya sudah bersedia. Walaupun baru mendaftar sahaja.

        Selepas mendaftar, Aina telah terserempak dengan Aleeya dan Alisya. "Assalammualaikum, what is you name?" Aleeya menyapanya dgn penuh lemah lembut.

       Sapaannya itu menyebabkan Aina menoleh ke arah Aleeya. "Waalaikummussalam, my name is Aina Nurissyia. Nice to meet you," jawab Aina dengan penuh sopan santun.

       "Kita jadi kawan nak tak?" Tanya Aleeya. "Boleh juga. Saya pun masih belum ada kawan." Jawab Aina dengan penuh semangat."Ok kita jalan sama² eh?"Cadang Alisya.."Ok,"kata Aleeya dan Aina. Mereka telah bersetuju dan mengikuti cadangan Alisya.
       
        Ibu bapa Aina,Aleeya dan Alisya telah pulang ke rumah dan bermulalah kisah 3 bestfriend forever duduk asrama. Pelajar tingkatan 1 dipanggil ke dewan untuk cabutan bilik.

        Aleeya, Aina dan Alisya terkejut apabila mendapati mereka tinggal di dalam 1 bilik. Mereka rasa bertuah dan gembira. Terlompat² mcm katak mereka.

       "Wow! Kita duduk dalam 1 bilik. Bestnya...nanti kita boleh belajar, bercerita dan mcm² lagi lah....," berangan Alisya. "Ish awk ni,berangan je kerja," tegur Aina. "Biarlah,"jawapan yg selamba daripada Alisya.

         Mereka membawa barang² mereka di dalam bilik. Selepas memasukkan barang ke dalam bilik, mereka dikehendaki mandi dan pergi ke surau untuk menunaikan solat maghrib dan Isyak....

         Usai solat Isyak, mereka pun sambung bercerita kerana tidak tahu akan program Tingkatan 1. "Oi korang bertiga!! Budak form 1 kan??

         "Wah cantik muka dok bersembang sini...kawan korang semua dah dekat dewan..Cepat pegi dalam masa 5 minit!!" arah Kak Farah, pengawas sekolah yang harap muka je cantik, mulut takde imsuran!

         "O.M.G!! . Jom cepat.." kata Aina. "Eh...janganlah tarik," kata Aleeya dengan perasaan sakit....


Hai guys, ni baru bab 1...bab 2 nanti tengah otw(on the way).
Btw tqvm sebab vote cerita sy. Untuk Liana04021 sy minta maaf sebab x balas msj tu. Sy x balas sebab phone sy x boleh hantar msj.✌👌👌👌👌

Untuk pengetahuan:

Usai ialah selepas dalam bahasa novel

Assalammualaikum...

        

        

      

3 Bestfriends ForeverWhere stories live. Discover now