???: What are you doing?
Cikgu Hae Joon ngan Jaekyung tersentak~
Jimin: *senyum sinis* *sindir* La, ptotlah swuh Cikgu halau kitorang tadi. Rupanya ko nk berkasih mesra ngan Cikgu. Ko mmg sorang pompuan MURAHAN!
Cikgu Hae Joon: *geram* Aku... *kena thn*
Jaekyung: *thn Cikgu Hae Joon* *geleng* *pndang Jimin* Sukatilah ko nk panggil aku papew pon. Aku x kesah. Dh lah, aku nk msuk cluz. *pusing* *tunduk* Trima kasih, Cikgu. *berlalu pegi*
Jimin: *pndang Cikgu Hae Joon* *perli* Harap jew Cikgu Disiplin, tapi, prangai trok! X nk aku hormat Cikgu mcm ko ni! *berlalu pegi*
Cikgu Hae Joon: *geleng2 kepala* Mcm mana lah Jaekyung bleh thn dgn prangai dia tu?-.- Skip -.-
Di cluz 5 Sunshine~
Jaekyung: *msuk dlm cluz* *tunduk* Selamat sejahtera, Cikgu.
Cikgu Haeri: *pndang Jaekyung* Oh! Selamat sejahtera. Knapa kamu lmbt msuk?
Jaekyung: *senyum* Cikgu Hae Joon nk jumpa saya tdi.
Cikgu Haeri: *senyum* Baiklah, kamu boleh duduk.
Jaekyung: *tunduk* Trima kasih, Cikgu. *jln pegi tmpat duduk*
Jimin: *msuk dlm cluz* Anyeonghasaeyeo, cikgu. Saya lmbt msuk sbab brg saya tertinggal tadi. Sorry, Cikgu. *senyum*
Cikgu Haeri: *senyum* X pew, kamu boleh duduk.
Jimin: *tunduk* Trima kasih, Cikgu.-Jaekyung POV-
Hurm. Slama ni, dia hanya senyum kat org lain jew. Kalo dkat aku, skali pon x penah. Aku x sangka yg dia ni sorang yg hati batu! Dpan org, acah baik! Biler dpan aku jew, tros jadi setan! Aku x tau smpi biler aku kena bertahan dgn kerenah dia!Jimin: *sergah* WOI! Jauh termenung. Ko tringatkan jantan tu kew?
Jaekyung: *tersedar dri lamunan* Kalo btol pon, knapa? Ko skit ati kew?
Jimin: *senyum* X lah! Aku lagi suka! *bangun* *jerit* ATTENTION EVERYONE!Suma terkejut.
Jimin: *senyum* Aku ada berita hangat nk bagitau! Sbenarnya, cik adik yg comel molek kat sbelah ni rupa2nya berkapel dgn Cikgu Hae Joon!
Suma terkejut lagi skali.
Murid laki 1: Seriously?! Wow! Dia ni mmg semacam!
Murid pompuan 1: Dasar pompuan murahan! Laki yg dipanggil Cikgu pon ko nk try kew?!
Murid laki 2: Hei, Jaekyung! X sangka slama ni, apa yg Jimin ckp btol ek pasal ko?! Ko mmg pompuan murahan.Jaekyung: *senyum* *bangun* Sbenarnya, aku nk berterima kasih dkat kwn aku kat sbelah ni. *tunjuk Jimin* Dia banyak menolong aku slama ni. Aku harap, korang sebarkan perkara tu. Bolehlah korang tengok manusia yg korang panggil POMPUAN MURAHAN bla dri sini. *jln kluar*
Hana: *jerit* Jaekyung! *ikut Jaekyung*Murid pompuan 2: Aku akan sebarkan perkara ni dkat satu skolah! *kluarkan tepon bimbit*
Tit tit. New msg!
Berita hangat wei! Ko tau x? Kim Jaekyung cluz 5 Sunshine kapel dgn Cikgu Jae Joon!
What?! Seriously?! Pompuan tu mmg dh melampau! Harap muka jew cantik!
Dia mmg sorang POMPUAN MURAHAN! Dgn Cikgu pon dia nk try?! Eiuuu!
Kita kena ajar dia! Baru dia tau langit tinggi kew rendah! Dh lah! Nnti aku sebarkan citer ni!
Back to Jimin~
-Jimin POV-
Kjap! Apa yg dia maksudkan tdi?! Dia ada kata pasal nk pindah skolah kan?! NO! Aku x kan biarkan benda ni terjadi! She will always be mine!Jimin: *lari kluar cluz* *jerit* JAEKYUNG! *dlm ati* NO! AKU X KAN BENARKAN KO PINDAH DRI SINI!
Sementara Jaekyung~
Hana: *jerit* JAEKYUNG! Stop la dlu! *tarik tgn Jaekyung*
Jaekyung: *kena tarik* *stop* *pusing* Ko nk apa?
Hana: *pndang Jaekyung* Ko btol kew kapel ngan Cikgu Han Joon?
Jaekyung: *senyum* *senyap*
Hana: *pndang Jaekyung* La, napa ko senyap? Btol kew x, Jaekyung?
Jaekyung: *tarik tgn Hana* JOM! Aku bawak ko pegi satu tmpt.-.- Skip -.-
Di dpan office Cikgu Hae Joon~
Jaekyung: *ketuk pintu*
Cikgu Hae Joon: *jerit* Masuk
Jaekyung: *tarik tgn Hana* Jom masuk* *bkak pintu, masuk dlm office*
Cikgu Hae Joon: *nmpk Jaekyung* *senyum* Kyung! Kyung nk apa ngan Oppa? *nmpk Hana* Owh, Hana pon ada?
Hana: *tunduk* Selamat sejahtera, Cikgu.
Cikgu Hae Joon: *senyum* Selamat sejahtera.
Jaekyung: *pndang Cikgu Hae Joon* Joon, apa kata ko citer kat dia hubungan kita berdua?
Cikgu Hae Joon: *pelik* La, napa plak Oppa?
Jaekyung: *senyum* Lpas ni, satu berita pasal kita akan tersebar.
Cikgu Hae Joon: *senyum* Pasal kita kapel kan?
Hana: *pndang Cikgu Hae Joon* Cikgu x terkejut pon?
Cikgu Hae Joon: *geleng kepala* Bwat pew nk terkejut. Jaekyung tu adik sedara saya.
Hana: *terkejut* SERIOUSLY?! X serupa pon.
Jaekyung: *ketuk kepala Hana* Aduh ko ni! Kitorang ni, sedara! Bkan nyer adik beradik! Mmg lah x serupa!
Hana: *gosok2 kepala* *senyum* Btol jgak. *pndang Jaekyung* Eish! Jgnlah pukul kepala aku! Sakit tau x?!
Jaekyung: *gelak* Itu namanya, ketuk! Bkan pukul! Pukul mcm ni! *bwat demo*
Cikgu Hae Joon: *senyum* Dh tu Kyung! Nnti org ingat Kyung pkul org btol2 plak.
Jaekyung: *stop bwat demo* *pndang Hana* Hana, bleh x ko blik cluz dlu. Aku nk ckp something dkat Cikgu jap.
Hana: *angguk* Ko jgn lama2 tau. Nnti bertambah buruk tanggapan org dkat ko.
Jaekyung: *senyum* Ok, call!
Hana: Bye! *lmbai2 tgn*
Jaekyung: *pusing pndang Cikgu Hae Joon* Joon, ko kena tlg aku kluar dri sini! Aku dh x nk hadap muka setan tu lagi!
Cikgu Hae Joon: *geleng kepala* Kyung. Kyung taukan Appa Kyung nk Kyung skolah kat sini. Oppa x bleh tlg.
Jaekyung: *geram* Joon! Ko kena tlg aku jgak! Aku dh jumpa skolah lain yg bebas dri sesiapa. Pasal Appa aku, pandai2 lah aku explain kat dia.
Cikgu Hae Joon: *serba slh* Mana bleh camni Kyung! Oppa...
Jaekyung: *senyum* X pelah, Joon. Nnti aku sendiri yg mintak borang tkar skolah. Bye. *kluar dri office*
Cikgu Hae Joon: *jerit* Kyung! Eish! *ketuk meja* Ni suma ko punyer pasal, Jimin!
To be continue~
YOU ARE READING
Baby, Hold Me Tight [HIATUS For A While~]
FanfictionKisah ini berdasarkan seorang lelaki yang ingin kembali ke masa silam. Starring: Park Jimin @ Jimin (Hero) Kim Jaekyung @ Jaekyung (Heroin) Suma ahli BTS Sypnopsis: Jimin masih mengenangkan masa silam yg tidak mungkin akan kembali. 'Aku akan mencint...