Part 3

10 2 0
                                    

Beberapa bulan kemudian~

Di rmh Jaekyung~

FIRE!!! FIRE!!! FIRE!!!
Jaekyung: *mamai* *bangun* Dh2 lah ngan Fire ko tu! Memekak jew! Senyap lah! *amik tepon, tutup alarm* *cmpk tepon kat tepi* HUAH! Pnat nyer! Pkul bape ni? *tengok jam* *terkejut* WHAT?! DH PKUL 7?! *jerit* ARGH!!! I gonna be late!!! *terjun dri katil*

GEDEBUKK!!

Jaekyung: *jatuh* *thn sakit* Aduh! Skit nyer. *pgang kaki* Ah! Ltak tepi dlu sakit tu! Baik aku mandi cpat! *jln terhencut2 msuk bilik air*

-.- Skip -.-

Beberapa minit kemudian~

Jaekyung: *posing dpan cermin* Ok! Aku dh siap! Tapi, camne aku nk btolkan kaki aku ni? Sakit giler! Argh! X pyah lah pikir pasal tu dlu! Skang ni, aku kena pegi skolah sbelum mamat giler tu smpi! Kajja!

-.- Skip -.-

Di Starlight High School~

Jaekyung: *twun kete* Trima kasih Pak Cik. *jln terhencut2 msuk skolah* *pndang kiri kanan* Dia x der! Bagus! Aku bleh msuk dgn amannya!

-.- Skip -.-

Di kelas 5 Sunshine~

Hana: *lmbai2 tgn* *jerit* Jaekyung! Awal smpi!
Jaekyung: *jln terhencut2 pegi kat Hana* Hye, Hana! Biasalah, Jaekyung kan. Hehehe..
Hana: *nmpk kaki Jaekyung* Apa jadi? *tunjuk kaki Jaekyung*
Jaekyung: *senyum* Hehe! Aku tergolek tdi. Sakit dowh!
Hana: *pelik* Camne ko bleh tergolek?
Jaekyung: *garu kepala yg x gatal* Haha. Aku.. Aku bwat terjunan akrobatik yg slh tadi. Tu yg tergolek tu.
Jimin: *tepuk tgn* Padan muka! Sapa swuh pepagi bwat terjunan pelik? Kan dh tergolek. *gelak*
Hana: *perli* *jerit* Hei! Pak Cik PERASAN POPULAR! Yg ko sebuk sgt pasal Jaekyung kesayangan aku ni knapa? Ko suka dia kew? X kan?! So, mind your own business!
Jimin: *terkejut* *bangun dri tmpt duduk* *pegi kat Hana* Hei! Pompuan MURAHAN! Ko jaga ckit mulut busuk ko tu! Aku x heran pon lah Jaekyung kesayangan ko ni! Not my taste!
Hana: *terkejut* *geram* Aku.. *ayat kene potong*
Jaekyung: *potong ayat Hana* Hei, setan! Ko tu yg spatotnya jaga mulut ko! Ko sapa nk JUDGE kitorang? Aku dri first day bersabar jew dgn ko! Kalo aku ni bkan taste ko, apa kata ko lpaskan aku! Aku x nk jadi ko punyer anak patung lagi! Aku ni pon manusia yg ada perasaan tau!
Jimin: *terkejut* *geram* *tarik tgn Jaekyung* KO IKUT AKU!
Jaekyung: *terkejut* *kena tarik* LPASLAH! SAKIT!
Jimin: *tarik Jaekyung lagi kuat*
Hana: *terkejut* JAEKYUNG!

-.- Skip -.-

Smpi di suatu tmpt~

Jimin: *cmpk Jaekyung*
Jaekyung: *kena cmpk* *jatuh* *thn sakit*
Jimin: *geram* Selama ni, aku mmg bersabar jer dgn ko! Tapi! Makin menjadi perangai ko ni! Aku nk ko jadi BAHAN aku bwat selamanya!
Jaekyung: *thn sakit* Ko bukan manusia Jimin! Ko setan! Menyesal aku kenal ko!
Jimin: *tarik rmbut Jaekyung* Aku paling x suka org panggil aku setan!
Jaekyung: *thn sakit* Lpaslah! Sakit!
Jimin: *senyum* Ko nk sgt kan? KAN?! RASAKAN!
Jaekyung: *air mata mengalir* Jimin, lpaslah!
Hoon: *jerit* JIMIN! LPASKAN JAEKYUNG!
Jimin: *geram* *cmpk Jaekyung* Aku pling benci ada org kacau masa aku tngah MAIN! *pusing* Ko nk apa Hoon?
Hoon: *pegi kat Jimin*

DUSSHH!!!

Jimin: *kena tumbuk* *terjatuh* *thn sakit*
Hoon: *geram* Ko pengecut Jimin! Dasar laki pengecut! Apa brg ko buli pompuan? Kita main cara jantan lah!
Jimin: *bangun* *pndang Hoon* Ko jgn nk cabar aku! *tumbuk Hoon* Ko dgar sini ek Hoon! Dia, aku punyer BAHAN! Sukati aku lah nk bwat apa ngan dia! Yg ko nk semak sini pahal?
Hoon: *tumbuk Jimin balik* Ko mmg x malu! Kalo ko nk cari BAHAN, ko pegi lah cari yg sama jenis dgn ko! Apa yg ko ada, dia mesti ada! Knapa ko mesti cari jenis lain ni dh knapa?!
Jimin: *senyum* Sukati aku lah! Yg ko nk sebuk pahal? Aku yg MAIN kan?!
Hoon: *geram* Ko ni kan! *bru nk tumbuk*
Cikgu Hae Joon: *jerit* HOON! JIMIN! APA YG KAMU BWAT NI?! SAYA NK KAMU BERDUA MSUK OFFICE SAYA SKANG! *ternmpk Jaekyung* Jaekyung! Saya pon nk jumpa kamu!
Jimin: *geram* EISH! *jln pegi office*
Hoon: *pegi kat Jaekyung* Awak ok? Meh, saya papah awak.
Jaekyung: *senyum* Trima kasih.

-.- Skip -.-

Di office Cikgu Hae Joon~

Cikgu Hae Joon: *pndang Jaekyung, Jimin ngan Hoon* Kamu bertiga ni dh knapa?
Hoon: *pndang Cikgu Hae Joon* Kitorang... *ayat kena potong*
Jaekyung: *pndang Cikgu Hae Joon* *senyum* X der papew pon cikgu. Kitorang main2 jew tdi.
Hoon: *terkejut* Jaekyung!
Jaekyung: *senyum* Cikgu, bleh x cikgu halau dua org ni? Saya ada something nk ckp ngan cikgu.
Cikgu Hae Joon: *angguk* Hoon, Jimin, kamu berdua boleh pegi.
Jimin: *tunduk* Trima kasih, Cikgu. *berlalu pegi*
Hoon: *tunduk* Trima kasih, Cikgu. *ikut Jimin*
Cikgu Hae Joon: Ok, skang ni, dorang dh pegi. Bgitau Oppa apa jadi.
Jaekyung: *senyap*
Cikgu Hae Joon: *pndang Jaekyung* Kyung. Knapa Kyung jadi camni? *angkat muka Jaekyung* Rambut serabai, mata bengkak. Siapa yg bwat Kyung camni? Cuba bagitau Oppa.
Jaekyung: *tolak tgn Cikgu Hae Joon* X der apa2 pon yg terjadi. Ko x yah lah nk risau sgt.
Cikgu Hae Joon: *geram* Yela! Mana Oppa x risau? Ada org report kata kamu kena pkul. Btol kew? Kalo btol, sapa yg pkol?
Jaekyung: *pndang Cikgu Hae Joon* Joon, kan Kyung kata x yah risau. X der sapa pon yg pkol Kyung. Kyung ok jew.
Cikgu Hae Joon: *x puas ati* Abis tu, bagi Oppa sbab knapa rmbut Jaekyung serabai ngan mata Jaekyung bengkak? Jimin bwat hal lagi kan?
Jaekyung: *senyum* Joon, ko x yah lah risau. Kyung x papew lah.
Cikgu Hae Joon: *senyum* Kalo Kyung dh ckp camtu, Oppa x bleh nk bwat papew lah. *pegi kat Jaekyung* Meh lah sini! Oppa btol kan rmbut Kyung. Serabai btol! *btolkan rmbut Jaekyung*
Jaekyung: *tunduk*
???: What are you doing?

To be continue~

Baby, Hold Me Tight [HIATUS For A While~]Where stories live. Discover now